Doe jij spanbanden om je skikoffer?

Op mijn terugweg uit Oostenrijk viel het mij op dat veel mensen een spanband om de skikoffer doen. Toen ik hier op ging letten bleken bijna uitsluitend Nederlanders dit te doen.
Ik rij zelf ook vaak met een skikoffer en heb nog nooit een reden gezien om een spanband te gebruiken. De skikoffer is tenslotte gemaakt om boven op een auto geplaatst te worden en dicht te blijven…
De vraag aan jullie is dan ook…:
Doe jij een spanband om de skikoffer?
En zo ja waarom?
Slechte ervaringen gehad, slot mechanisme kapot, of iets totaal anders?

Ik heb meerdere keren wel eens een grote wolk met kleding en huisraad voorbij zien komen op de snelweg, meestal staat er dan een halve km verder een beteuterd kijkende familie met een lege skibox. Ik heb zelf geen ervaring met skiboxen maar blijkbaar zijn niet alle sluitingen even betrouwbaar

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Ik heb er weleens over nagedacht toen de box weer tot de nok gevuld was maar om dezelfde redenen als @Roderick1986 (de box is voor op een dak gemaakt dus zal die wel dichtblijven ook) heb ik het de keren met box op het dak ook niet gedaan maar waarom zou je het eigenlijk niet doen als het je een zeker gevoel van extra veiligheid geeft?

Bij mijn gewone vakantiekoffer heb ik wel zo’n band gekocht voor de zekerheid, zodat die niet open kan schieten in het vliegtuig of als ze er mee gooien bij die bagagebanden. Slaat ook nergens op want daar zitten ook goede sloten op maar voor de zekerheid doe ik het daar wel.

🏂

Ligt het dan niet aan de kwaliteit van je dakkoffer??
Ik mag aan mijn Thule nog zo hard wringen als ik wil, opengaan doet deze niet als het slot opstaat.

Maar langs de andere kant, een extra sluitingsmiddel kan nooit kwaad he, wel opletten dat het lint niet loskomt anders krast het je dak nog is goed vol.

@RV2980,