Falke SB2

Heeft er iemand ervaring met deze sokken? Zouden speciaal gemaakt zijn voor de snowboarders.

Omdat ik sokken nodig heb twijfel ik vooralsnog tussen de Falke SK1 en de SB2

Sb staat voor snowboard en sk voor ski. Ik heb zelf 2 paar van de sb2 en ben er tevreden over, zijn wat dikker op de plekken waar druk staat en dunner op de rest van je voet en onderbeen. Ze zitten gewoon een stuk comfortabeler dan de ‘goedkopere’ sokken, je betaald er wel voor maar ik met daadwerkelijk verschil!

🏂

Zijn goede sokken. Ik heb ze voor ski en snowboard.

Dat falke goede sokken zijn wist ik al.

Vroeg me alleen af of het verschil SK/SB goed te merken?!
En of er mensen de beide gebruiken of echt alleen SK voor skieen en SB voor snowboarden

Ik heb met de sk sokken wel eens gesnowboard en met de sb sokken ook wel eens geskied en voor mij maakt het weinig uit. Als je de sokken naast elkaar houdt, zie je dat de dunnere stukken niet op dezelfde plek zitten, dus zal het handiger zijn om de sb sokken ook gewoon te gebruiken voor snowboarden en de sk sokken voor het skiën. De 1 is wel dunner dan de 2. Je hebt ook nog 3 en 4 die zijn nog dikker. Hoe dunner de sok, hoe directer de overbrenging van je bewegingen naar je ski of snowboard. Voor de gemiddelde recreant is 2 prima.

@joepiedepoepie, het is net andersom de SK 1 is de "dikste" sok. Hogere nummers zijn steeds iets dunner (race versie).

Oh, Sorry dan heb ik me zeker vergist.

Plaats een reactie