Ischgl, Kappl, Galtur

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

@mathijs echter is het wel zo dat het in het hoofdseizoen/ tijdens de vakantieperiodes juist in kleine gebieden vaak aanschuiven is bij de liften.

De kleine gebieden hebben minder capaciteit en daardoor sneller wachten bij de liften! Als ik me niet vergis staat hierover zelfs een artikel geschreven in de Anton het magazine van http://www.wintersport.nl

Het klopt dat er nadelen zijn aan grote gebieden, met name de prijzen zijn wat hoger… Tegen elkaar afgewogen kan je objectief gezien m.i. niet beweren dat een klein gebied t.a.v een groot gebied meer voordelen dan nadelen biedt!

Martje op 15 jan. 2014 21:51

Dat artikel is gebaseerd op onzin. In Zwitserland heb je enkele skigebieden die druk zijn mbt op de dagjestoeristen uit grootsteden (bijvoorbeeld Elm, Flumserberg,…) en je hebt kleine skigebieden die heel hard op marketing spelen, ja, die halen wel wat bezoekers (Warth-Schröcken).

Maar voor de rest? Onlangs skiede ik in Hochstein, tijdens de krokusvakantie (hoofd-hoofdseizoen), daar was bijna niemand! We hadden de pistes voor ons alleen, geen seconde moeten aanschuiven en rarara alles was er stukken goedkoper. Als je denkt dat 15 kilometer te beperkt is, wij zijn nog naar enkele andere skigebieden in de buurt geweest (o.a. Sillian, Sankt Jakob,…) en daar had je de pistes ook behoorlijk voor je alleen, daar was wel volk, maar aanschuiven zat er niet bij. Dit is maar een voorbeeld van één jaar, ditzelfde heb ik al meegemaakt in gebieden in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Andorra.

Objectief gezien, weegt voor mij het feit dat we de pistes voor ons alleen hebben en zelden moeten aanschuiven (dan heb ik het over 2 minuten) door om te beslissen om niet naar de grote te gaan (als we de mogelijkheid hebben om andere ‘kleinschigebiete’ in de buurt aan te doen). Tel daarbovenop nog dat het stukken goedkoper is en dat de pistes kwalitatief er beter bijliggen (door minder mensen die erover gaan) en mijn keuze is gemaakt.

Misschien zelf eens naar kleine onbekende skigebieden gaan of te kijken of het waar is?

@sassert houdt er rekening mee dat het niet mogelijk/ lastig is om na de apres ski vanuit ischgl terug te komen in Samnaun!!!

@mathijs, nee dank je ik houdt het lekker bij de grote gebieden aangezien wij het ook belangrijk vinden om na het skien een feestje te bouwen ;)

Overigens in het verleden wel in kleine gebieden geweest maar idd misschien niet in echt onbekende gebieden! o.a. Berwang, lermoos en ehrwald maar ook een one lift skigebiedje in Tsjechië waar het overigens wel aansluiten was bij de lift!!! Wachtrij van een half uur voor een piste van een paar honderd meter…

Vergeten te vermelden in de kleine gebieden van de zugspitze arena kan het dus echt enorm druk zijn in de vakantie periodes

Gebieden als Obergugl en Obertaern zou ik overigens nog wel graag een keer willen proberen…

@sassert houdt er rekening mee dat het niet mogelijk/ lastig is om na de apres ski vanuit ischgl terug te komen in Samnaun!!!

Martje op 15 jan. 2014 22:25

Is de Schmuggler Alm in Samnaun in de winter ook geen goede apres-ski?

@mathijs, nee dank je ik houdt het lekker bij de grote gebieden aangezien wij het ook belangrijk vinden om na het skien een feestje te bouwen ;)

Overigens in het verleden wel in kleine gebieden geweest maar idd misschien niet in echt onbekende gebieden! o.a. Berwang, lermoos en ehrwald maar ook een one lift skigebiedje in Tsjechië waar het overigens wel aansluiten was bij de lift!!! Wachtrij van een half uur voor een piste van een paar honderd meter…

Martje op 15 jan. 2014 22:34

Nee, voor te feesten, moet je niet naar de gebieden gaan die ik bedoel. Kan je beter in Ischgl blijven. :) Zugspitze Arena is zo’n voorbeeld van marketing, ze doen het af als 185 km aan pistes, terwijl het eigenlijk vier à vijf losse gebiedjes zijn. Het feit dat er zich apres-ski bevindt en dat het nog voor de Fernpass ligt zal de populariteit ook wel ten goede komen.

Dat verhaal in Tsjechië, dat is waarschijnlijk het Ardennen-effect, daar sta je aan de Baraque ook in een lange rij aan één lift met slechts 500m piste (als het dat al is).

Is de Schmuggler Alm in Samnaun in de winter ook geen goede apres-ski?

Geen idee, maar de Apres ski in Samnaun is natuurlijk niet te vergelijken met de Apres ski in Ischgl!

Nee, voor te feesten, moet je niet naar de gebieden gaan die ik bedoel. Kan je beter in Ischgl blijven. :) Zugspitze Arena is zo’n voorbeeld van marketing, ze doen het af als 185 km aan pistes, terwijl het eigenlijk vier à vijf losse gebiedjes zijn. Het feit dat er zich apres-ski bevindt en dat het nog voor de Fernpass ligt zal de populariteit ook wel ten goede komen.

In de Zugspitze Arena is overigens weinig Apres ski (in de vorm van feestende mensen) wat betreft de marketing ben ik het volledig met je eens, het zijn echt verschillende losse skigebieden! Echter betaal je voor 185 km pistes, dit terwijl 95% van de mensen zijn eigen dorp niet verlaten! Een skipas voor Berwang is bijna net zo duur als een skipas voor Ischgl…

10 jaar in Ehrwald geweest vanaf 6 jr tot 16 jr. Mooi gebied om te leren skien en erg gemoedelijk.

Andere vraag: we willen skien in Ischgl-Samnaun (kappl en Galtur niet nodig) moeten we dan de VIP pakken of Silvretta skipas?

@Sassert je moet dan de VIP skipas nemen, deze is goedkoper! Echter zoals eerder vermeld kan je deze enkel kopen wanneer je in Ischgl, Samnaun of Mathon verblijft.

Ja prima! Ik heb nu van allerlei mails terug gehad en er zijn 2 mogelijkheden in Ischgl (Versahl) voor een mooi prijsje van 7 feb tot 12 feb. Ik denk boeken maar?

Ik bedoel maar voor 1500 euro voor 5 nachten en 6 man, is natuurlijk geen geld :)
Andere mogelijkheden liggen rond de 3000 euro.

Nee, voor te feesten, moet je niet naar de gebieden gaan die ik bedoel. Kan je beter in Ischgl blijven. :) Zugspitze Arena is zo’n voorbeeld van marketing, ze doen het af als 185 km aan pistes, terwijl het eigenlijk vier à vijf losse gebiedjes zijn. Het feit dat er zich apres-ski bevindt en dat het nog voor de Fernpass ligt zal de populariteit ook wel ten goede komen

In de Zugspitze Arena is overigens weinig Apres ski (in de vorm van feestende mensen) wat betreft de marketing ben ik het volledig met je eens, het zijn echt verschillende losse skigebieden! Echter betaal je voor 185 km pistes, dit terwijl 95% van de mensen zijn eigen dorp niet verlaten! Een skipas voor Berwang is bijna net zo duur als een skipas voor Ischgl…

Martje op 16 jan. 2014 09:38

Oh, een vriend van mij had zich er toch aardig zat gedronken elke avond in Lermoos, maarja, die heeft daarvoor geen feestende tent nodig ;)

@sassert dit is inderdaad niet duur! Ik zou zeggen boeken ;) mijn persoonlijke voorkeur zou niet naar Versahl uitgaan aangezien dit toch ruim 1 km buiten het centrum ligt, maar dit is natuurlijk met een skibus of taxi goed te doen en bij een beperkt budget een goede oplossing. In ieder geval beter dan een accomodatie in Kappl of See… (wanneer je in Ischgl wil apres skien)

Voor een taxi van Ischgl naar Versahl reken €10 tot € 15 dit is met 6 personen natuurlijk goed te doen!

gwoon lekker in ischgl gaan zitten:)!

Is de Schmuggler Alm in Samnaun in de winter ook geen goede apres-ski?

Mathijs! op 16 jan. 2014 02:17

Goh daar wordt wel wat gedronken en wat muziek gedraaid maar zeker niet te vergelijken met Ischgl zelf.

Wij hebben al een paar jaar tijdens oud en nieuw in Fam. Walser
Hotel Garni Lasalt geslapen! Hartje Ischgl op 2 min van de Silvrettabahn en dalafdaling en dat voor maar 48 euries pppn inclusief goed ontbijt buffet. :-) Wij sliepen met z’n in het souterrain en hadden douche op de kamer! Niet enorm luxe maar prcs wat je nodig hebt! :-))) Daarnaast mochten we ook gebruik maken van de sauna (die verderop in de gang zat. :-) Gewoon rechtstreeks naar het hotel bellen! Succes!!!

Een week geleden een short ski naar Ischgl gedaan. 46 euro per dag met ontbijt midden in het dorp. Gewoon google maps gebruiken, maximaal inzoomen en alle haussen en appartments mailen. Wij zaten in haus Eveline. Dorpstunnel is 50m verder, lekker handig.

@gast605 bijna heel Ischgl is van de fam. Walser ;) maar inderdaad niet duur en een prima locatie!

@Gast158 Familie Zangerl zal je bedoelen. :-) Die zwaaien de scepter in Ischgl.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Haha, ja klopt de familie Zangerl komt ook heeeeel veel voor, maar ook de familie Walser bezit een behoorlijk aantal hotels ;)

Overigens kwam ik er begin fit jaar achter dat Fiss ook z’n familie heeft, namelijk familie Kathrein ;)

@gast605 bijna heel Ischgl is van de fam. Walser ;) maar inderdaad niet duur en een prima locatie!

Gast158 op 22 jan. 2014 13:03

Wij hebben al 6x bij Ingeborg Walser (Haus Isabelle) verbleven, mooie appartementen op 10 min wandelafstand van de Kuhstall en Trofana Alm. De Pardatschgratbahn is via een roltrap te bereiken (ingang roltrap aan Hotel Madlein op 100m - 3 min stappen), Hotel Madlein is ook bekend om de discotheek Pacha in de kelder. Dit is wel de duurste plek in Ischgl om een feestje te bouwen. Aan de Pardatschgratbahn vind je de Schatzi-bar en Niki’s Stadl. Ongeveer 50€ pp/nacht. Niet duur dus en ook vlakbij de Spar voedingswinkel (op 50m). Wil je apres-ski van het hoogste niveau en een uitdagend skigebied slaap je best in Ischgl en niet erbuiten, taxi’s zijn te duur en bussen te omslachtig. Wil je een echte familievakantie? Slaap dan in Kappl, See of Galtur.

@ sassert …Poeh hé hoe heb je dat voor elkaar en welke acco zit je? Misschien kunnen wij (2 personen) die dan boeken van 3 tot 7 feb. Er is geen kamer te verkrijgen in die periode (zowel Ischgl als Mathon niet), vooral niet van de 6e op de 7e. Alles geprobeerd via diverse websites en VVV. Raak een beetje gefrustreerd. Iemand nog suggesties?

oeps zie nu dat ik op 2014 reageer…blond! Vergeet het :-)…

@DoubleMG miss krijg je alsnog reactie van @sassert

#proudtobepartofleswintersporters

Hahaha ja wie weet…

Plaats een reactie