Snowboarden meisje 13

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hallo,
Ik ga dit jaar voor het eerst naar saalbach hinterglem. Ik heb nog nooit ergens anders gesnowboard dan in bramberg en neukirchen. ik kan alleen blauwe pistes. als ze mooi vlak zijn kan ik wel heel hard gaan en soms een sprongetje maken. vOmdat ik de weg weet in bramberg weet ik precies waar ik heen moet en waar ik nooit hoef te lopen. Ik vind het echt niet leuk als ik een stukje moet lopen. Ook kan ik niet in sleepliften maar dat gaan we oefenen op de kinderweide. maar het belangrijkste vind ik dat ik niet op vlakke stukken kom. mijn moeder kwam op het idee om hier te vragen op welke lange blauwe pisten ik de eerste dag nog kan oefenen en misschien hebben jullie nog heel veel tips.

Groetjes Maaike

In skicircus zijn genoeg blauwe pistes waar je niet hoeft te lopen. Als je de zwolferkogel (laatste lift in hinterglemm ) helemaal omhoog neemt kan je tot beneden in een keer door over vrij eenvoudige blauwe pistes. Je kan ook op het middenstation uitstappen.

Als je de reiterkogel neemt en dan de sunliner kan je ook een mooi stukje doen, daar is het vrij vlak en niet al te steil.

De namen in saalbach weet ik niet uit mijn hoofd maar ook daar zijn genoeg makkelijke pistes te vinden.

Als je van hinterglemm naar saalbach wilt boarden is er een blauwe afdaling van 7 km maar daar zijn wel een paar vlakke stukken waar je dus goed de vaart erin moet houden anders moet je lopen. Dat is piste nr. 7 als hey goed is.

Mijn eerste echte wintersport was ook in dit gebied en ik heb het toen als beginnend snowboarder niet echt moeilijk gehad.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Veel plezier in ieder geval!

🏂

Als je alleen op blauw kan, is het dan niet een goed idee om (privé)leste nemen?
Hoef je ook minder rekening te houden met de kleuren v/d piste

Gang is alles

Of gewoon groepsles met andere jongeren is toch veel leuker dan alleen boarden .
Iemand van dertien , alleen op de piste is een gebied dat je niet kent , en dan maar net blauwe pistes kan nemen , vind ik persoonlijk geen goed idee.

Beste Maaike, maak je niet teveel zorgen. Saalbach-Hinterglemm is een super gebied met zeker voldoende blauwe pistes. Ben er een week geweest en ben echt zeer zelden een stuk tegengekomen waar ik moest lopen.

Er zijn in Saalbach best veel van die blauwe ‘paden’ waar je als beginner op terecht kan komen. Ik heb hier ook leren snowboarden, en als je tot stilstand komt op een pad omdat je niet genoeg vaart hebt, angstig bent, of bent gevallen, ja dan moet je lopen…
Het ligt natuurlijk een beetje aan waar je zit, maar dit zijn lange blauwe pistes, zonder pad:
46
51
55
34
11
12
88
90

Dit zijn lekkere lange blauwe pistes bij alle dorpen. Veel plezier! Wanneer ga je?

Wauw, 5 reacties! Bedankt allemaal. Ik ga niet alleen van de pistes, maar samen met mijn zus en broer van allebei 16 en mijn moeder. Ik verlies ze echt niet uit het oog. ik ben ook geen beginner. ik kan de blauwe pistes best wel goed, ik kan dan ook heel hard gaan, dat vind ik leuk. dit is mijn derde jaar dat ik ga snowboarden maar rood vind ik altijd nog eng. Ik word altijd boos als ik op een vlak stuk moet lopen en de rest op mij moet wachten. Mijn moeder vind het niet erg maar ;) ik mag de eerste twee dagen kiezen waar we heen gaan. ik ga goed kijken op de pistekaart en naar de nummers van suzan 90. Bedankt!!!

Oh suzan90, ik ga in de voorjaarsvakantie vanaf 15 februari!

Ow, veel plezier! Dan kan ik je tegenkomen :) Ik ben er ook die week :D hopelijk nog wat meer sneeuw erbij dan zijn de pistes nog beter!

Hey gezellig, ik ga 15 februari ook naar Hinterglemm. Nog nooit geweest, maar heb er veel zin in.
Zie jullie daar!

T is er super leuk, het hele gebied. Je kan er leuk ‘rond skieën’ en tochten maken. Hopelijk valt er nog wat… want t wordt erg warm morgen :(

Beste Maaike, wij gaan al jaren naar Leogang. Wat top is, is het tussengebied tussen Saalbach en Leogang, daar hoef je je geen moment te vervelen en heb je ook een funpark. Wanneer het warm weer is, is de kant van Leogang veel beter dan Saalbach.
Ook de 7 km piste bij Saalbach is goed te doen, maar kan soms erg druk zijn, het laatste stuk is soms wat vervelend, maar wel te doen. Komt helemaal goed met jou hoor en inderdaad misschien kun je 1 dagje priveles nemen, goed voor je zelfvertrouwen.

Heel veel plezier daar, wij gaan ook volgende week vertrekken.

Groet,
Ilona

Plaats een reactie