sneeuw met kerst

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ik heb een vraag. Wat is jullie ervaring met de sneeuwval rond de kerstdagen van de afgelopen paar 5 jaar???

Hallo Marloes,

Het hangt sterk af van de hoogte waar je zit. Over het algemeen is er voldoende sneeuw alleen is er geen zekerheid tot dalafdaling in de lager gelegen gebieden. Skigebieden boven de 2000 meter zijn vaak zeer sneeuzeker. Heb je een gebied in gedachten?

Hallo,

ook ik ga dit jaar met de kerst naar de sneeuw en wel in La plagne, ons hotel staat op 2100 meter dus redelijk sneeuwzeker hoop ik.
Maar het blijft natuurlijk afwachten met de warme winters tegenwoordig.

Erwin

is heel verschillend ben er 5 jaar achter mekaar geweest rond de 20 dec alleen 2006 was er zo goed als niks daarvoor vaak wel met de uitschieter 2005

3 jaar terug lag er veel sneeuw met de kerst. 2 jaar geleden waren wij gedwongen om op de hintertuxer gletsjer te skien, omdat op de andere gebieden simpelweg veel te weinig sneeuw lag. Vorig jaar lag er veel sneeuw met de kerst, wij zijn toen zelf niet geweest maar eind november was al een recordhoeveelheid sneeuw gevallen.

Dit jaar gaan wij met de kerst naar stubai. Expres bij een gletsjer, zodat we toch nog een beetje kunnen skien, mocht er geen sneeuw liggen.

Het is dus duimen of er dit jaar weer voldoende sneeuw ligt met de kerst(al heeft het gisteren en vandaag gesneeuwd!)

Plaats een reactie