Busreis sunweb naar Val Thorens in de aanbieding? (31 jan)

Hoi!

Ik heb een luxeprobleempje. Ik vertrek morgen voor twee weken naar de sneeuw. Eerste week ga ik skien in Les Arcs, tweede week in Val Thorens. Ik heb voor de tweede week een busretour geboekt van Nederland (Utrecht) naar Val Thorens en terug, maar aangezien ik al in Frankrijk ben voor de tweede week zal ik alleen gebruik maken van de terugreis. Ik heb dus al een plaats gereserveerd en betaald in de bus van Nederland naar Val Thorens, maar ga hiervan geen gebruik maken. Ik heb contact gehad met Sunweb en kan geen (gedeeltelijke) restitutie krijgen. Op zich wel logisch aangezien ze geen enkele reis kunnen verkopen lijkt me. Maar helaas mag ik van Sunweb mijn busreis ook niet geven/verkopen aan iemand anders want dan komen ze zogenaamd in de war met de boekingsformulieren, of zoiets. Weet iemand of dat waar is of dat ze gewoon moeilijk doen? Kan ik mijn busplaats eventueel toch verkopen? En zo ja, heeft misschien iemand interesse, voor een zacht prijsje?
Het gaat om een busreis op 31 januari.

Lijkt me logisch dat ze extra werk hebben aan het omboeken op een andere persoon, wellicht dat ze daarom geen zin hebben aan het, in hun ogen "geneuzel" want de reis (zitplaats) is toch al verkocht.

Mocht je iemand op jou naam laten gaan, houdt er rekening mee dat dit tot nare persoonsverwisselingen kan leiden als er iets ernstigs gebeurt met de bus en het thuisfront geïnformeerd moet worden…

Als hun voorwaarden zeggen dat het niet kan, dan kan het niet. Staat het niet beschreven heb je een punt. Dat recht op gedeeltelijke restitutie is niet waar volgens mij. Als je normaal in Amsterdam opstapt betaal je meestal iets meer dan dat je in Maastricht opstapt. Dus dat deel kan je wellicht nog terugvragen.

Succes en have fun ieder geval!

🏂

Plaats een reactie