Met vrienden op wintersport, welk gebied?

Beste allemaal,

Ik ben van plan om met 3 vrienden (allemaal 18 of 19 jaar) op wintersport te gaan met de kerst, we zijn al een beetje aan het rond kijken waar we naar toe willen maar we komen er niet helemaal zelf uit omdat we alle 3 erg verschillende eisen stellen aan een ski gebied/dorp.

Wat we zoeken in een skigebied;

  • 200km+ aan piste met genoeg blauw voor een vriend die nog niet kan skiën, en ook genoeg rood/zwart
  • apreski, niet al te veel maar wat leuke cafes zijn prima!
  • hotel/appartement aan de piste
  • supermarkt in het dorp/ op loop afstand
  • geen val thorens (geen groot druk toeristisch gebied)
  • niet al te duur
  • nederlandse ski les voor een vriend die nog niet kan skiën

Ik heb verschillende jongeren wintersport organisatie’s geprobeerd maar dat is het net niet allemaal.
We kunnen met de auto gaan of trein/bus dat maakt allemaal niet zoveel uit.

Hoop dat jullie zo genoeg info hebben,
Brian

Beste brian,
Met kerst is het overal druk! Een gebied als saalbach hinterglemmm, voldoet redelijk aan je eisen, echter is het daar wel een levendige apres ski(als je niet wilt , heb je er ook geen last van) wil je een hotel/acc. Op de pisten? Dan is frankrijk toch echt iets geschikter, ook qua prijs(husk.nl) echter is nederlandstallige ski-les daar wat moeilijker. Succes met zoeken.

Om even terug te komen op Saalbach Hinterglemm.
Je zou ook even aan de andere kant van de berg kunnen kijken. Is stukken goedkoper , Hetzelfde gebied , maar wel weinig Apres ski .Kijk eens bij Leogang / Hutten

Als het gebeurt ...........Dan gebeurt het

Eventueel Silvretta Montafon - Gargellen …mooi gebied , niet te duur , beetje apres ski maar zeker niet zoals Saalbach-Hinterglemm
Er is een Landal park in Gargellen dat aan de piste ligt waardoor je ski in -out hebt

Als ik zo naar zijn wensen kijk denk ik dat ook SkiWelt Wilder Kaiser een goede voor hun zou zijn.

Wij zijn dit jaar met een groep in Val Gardena geweest, groot, veel verschillende soorten pistes. Alleen de Nederlandse skiles weet ik niet, bij ons had niemand les.

Zillertal en skiwelt voldoen beide aan uw gestelde eissen

Hartelijk dank allemaal! Ik heb ze opgeschreven en ga het bespreken met mijn vrienden!

betreft de apreski; het is niet zo erg dat het er is zolang we savonds maar rustig kunnen slapen… Maar dan kan je denk ik geen appartement aan de piste nemen?

Mvg,

De apres ski duurt tot max 20:00uur, daarna naar huis en goed slapen na een dag skieen en vertier. Na 2200uur zijn er kroegen disco’s open, hier zal je in oostenrijk 95% van de gevallen geen last van hebben, in frankrijk wel meer. De tip van leogang is een erg goede!

Plaats een reactie