Mooiste piste ooit?

Sluit je ogen en denk aan de mooiste piste in Oostenrijk die je ooit gedaan hebt? Waar en wanneer?

Dat is makkelijk: Muggengrat-Zürsertäli, in Zürs am Arlberg. Elke winter weer, en over twee weken ook weer ;-)

null

Dat ziet er inderdaad erg mooi uit!

Dat is makkelijk: Muggengrat-Zürsertäli, in Zürs am Arlberg. Elke winter weer…

Flexen op 25 jan. 2014 14:05

@Flexen
Mooie piste hoor, maareuh… als je iedere winter daar naartoe gaat, hoe weet je dan zo zeker dat het "de mooiste" is?

The older I get, the better I was

Ieder voor zich hè @Menno

Kan zo 1 2 3 niet een piste opnoemen, maar ik vind het altijd super mooi en rustgevend om over een mooi pad tussen besneeuwde naaldbomen door te skiën. Verschillende van zulke pistes gehad in Ski Amadé. Heerlijk!

Piste 7 Mayrhofen (Schneekar) en Piste 1 Sölden (Gaislach)

Skiën. What else.

Dat is makkelijk: Muggengrat-Zürsertäli, in Zürs am Arlberg. Elke winter weer…

Flexen op 25 jan. 2014 14:05

@Flexen
Mooie piste hoor, maareuh… als je iedere winter daar naartoe gaat, hoe weet je dan zo zeker dat het "de mooiste" is?

Menno op 25 jan. 2014 15:03

't lijkt mij dat het voor jezelf de beste piste is, denk dat niemand hier in elk gebied is geweest…

voor mij is het de rode 8 bij de Sonnenjet in Warth, maar die Zürser Tali lijkt mij ook heel mooi, ga hem over 3 weken doen!

Gang is alles

@Menno: ik ski al een tijdje (1986). Ken veel skigebieden in Oostenrijk en de Alpen. ;-)

Muggengrat is niet een uitzonderlijk moeilijke piste. Gewoon heerlijk golvend rood. Het begin is wel even steil.
Vooral landschappelijk is het prachtig, en door de ligging altijd bijzonder goede sneeuw. Bovendien is het nooit druk.

Rode 40 in kirchberg(kaser nord) altijd rustig, en met de leuke speelse hobbels er in altijd weer hikken van de lach! Niet lang wel heerlijk!!

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Skiroute 33a/56 in Lech 2012. Top omstandigheden, goed gezelschap en ongelooflijk stil. Echt een geniet moment.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Zeblasabfarht (rood, nr 80) van de Palinkopf boven Ischgl tot aan de Schmuggleralm in Samnaun

Wat mezelf betreft is het te moeilijk om te kiezen, vandaar top 5:

Rood 10 - Zürser Tali (Zürs Am Arlberg)
Zwart 18 (skiroute) - Pfannenköpfe (St-Anton Am Arlberg)
Zwart 4 die overgaat in Rood 1a dalafdaling (Ischgl)
Blauw 2b Jausernabfahrt (Saalbach-Hinterglemm)
Rood 2 (skiroute) - Hohe Mut (Obergurgl)

Muggengrat is niet een uitzonderlijk moeilijke piste. Gewoon heerlijk golvend rood. Het begin is wel even steil.
Vooral landschappelijk is het prachtig, en door de ligging altijd bijzonder goede sneeuw. Bovendien is het nooit druk.

Flexen op 25 jan. 2014 18:08

Dit is inderdaad een juweel van een piste, laat zelfs de 20ste keer nog steeds een indruk na als je erna in Zürs toekomt. Boven prachtig uitzicht en precies een "vergeten" uithoek, het lijkt wel of iedereen in Lech blijft… Aan het eind van die piste moet je wel genoeg snelheid proberen aanhouden, heb er daar al verschillende zien "hiken" met hun snowboard…

@Flexen, @Ken005,

Muggengraat is inderdaad fantastisch mooi alleen die laatste paar honderd meter hè.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Er is helemaal geen probleem aan het einde van de Muggengrat-Zürsertäli
Je kunt uitglijden (misschien voor boarders ietsje lastiger, maar meestal kan ik echt helemaal zonder prikken toe) tot aan Zürs, en dan de weg oversteken naar de Ubungslift (bij Trittkopfbahn), aan de andere kant van het weg, overzijde-dal.
Via deze route, langs het dalstation van de Hexenbodenbahn, kun je dan weer terugkomen bij het uitgangspunt Seekopfbahn/Zürserseebahn, via één van de skiviaducten aldaar.

Franz Klammer welt cup abfahrt in Bad Kleinkircheim:
Lange rood/ zwart piste met mooie bochten en venijn in de staart.

Fun Lovin' Skier

http://www.kappl.com/website/var/tmp/image-thumbnails/13305/...

Dit is aan het begin van de rode 9 in Kappl. Eerst draai je rond de rechtse berg, daarna heb je een mooie, lange afdaling die uiteindelijk in het dal aankomt.

@.robin +1 Inderdaad een mooie afdaling.

May the ski force be with you !!

Sefaus-Fiss-Ladis: de Frommesabfahrt

Zell am Ziller: Sportsabfahrt

First powder, last beer...!

Zwarte 4 ischgl

A1 afdaling in Katschberg

Seriously snow addicted family!

+Stephan Eberhard Goldpiste in Kaltenback - Hoch-Zillertal

First powder, last beer...!

als ik dit hier allemaal lees zijn er toch (bijna) overal mooie pisten,ongeacht welk niveau je bent !!!

Mooiste afdalingen? Dat zijn er veel, maar als ik eraan denk is de 1c in SkiWelt een van mijn favorieten. Een mooie piste is voor mij die goede sneeuw heeft en waar je goed snelheid kan maken en carven, dus er staan aardig veel pistes op mijn lijst die het mooist zijn.

Carnas on Tour

rode piz da plaies in Kronplatz.
Heerlij tussen de bomen en halverwege altijd even stoppen in de hut van de tweeling:Ütia Col dl’ Ancona.

+1 Muggengrat

Favoriet, mits een pak verse poeder tot in de dalen: öfflerjoch in hochzillertal, met de blauwe 9 of rode 8 zo hard als mogelijk knallen, dan stukje zwarte 8, vervolgens skiroute 17 naar het dal.
En dat zonder te stoppen… :)

Maar elk gebied heeft wel zo’n soort afdaling waar je blij van wordt…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

A1 afdaling in Katschberg

Jeffrey. op 26 jan. 2014 20:14

Helemaal mee eens! Mooi lange afdaling (7km) die hoog begint, en geleidelijk overgaat naar minder kaal. Uiteindelijk sta je op een zeer brede piste die erg rustig is (genoeg meegemaakt dat ik misschien 2 a 3 mensen tegen kwam op de piste, 2e week januari) en je vol tussen de bossen zit. Uiteindelijk eindig je een kort stukje blauw. En vanaf de A1 kan je onderweg nog 3 a 4x een andere route pakken.

En erg leuk: mijn vader noemt hem elke keer anders. A7, A6 … altijd de wegen die die vaak rijd in Nederland

De S1 vanaf de Kreuzkogel in Sportgastein schiet me ineens te binnen. Mooie lange, brede, blauwe piste waar je heerlijk hard vanaf kan knallen.

Lagazuoi in Armentarola, aan het einde wordt je voorruit getrokken door paarden

null

Plaats een reactie