Mooiste piste ooit?

Beidde dalafdalingen naar Champagny en vanoise zijn mooi! vooral die ene vanaf de Verdon Sud is erg lang (van 2500m naar 1350) en je kan hier ook lekker racen. De rode piste vanaf de gletsjer terug naar beneden (volgens mij heet die la combe) is ook erg bijzonder. Eerst moet je over een piste met enorme hobbels, daarna een smal pad met een hele steile afgrond en daarna een rode brede race piste. Niet de leukste piste die er is, maar wel een met veel afwisseling dus.

Oohja en natuurlijk piste de l’ours in les quatre vallées natuurlijk, ook echt een race piste en als je helemaal vanaf boven start ± 2500 m kan je skiën tot 1250m. Lekker lang breed en vrij steil.

Ik ben alleen nog maar in Flaine geweest, maar ik wil ze toch even noemen:

de 2 lange blauwe afdalingen vanaf de top (Les Grands Platieres), Crystal en Serpentine. Breed, glooiend, afwisselend en helemaal naar beneden. Mooie uitzichten. Heeft op mij als beginner een grote indruk gemaakt. Verder vond ik de rode Faust in dat gebied ook geweldig (maar dat was ook wel omdat het m’n eerste rode was. De adrenaline… Pfff… ^^ )

P.S. Ik ga dit topic even jatten en voor het Zillertall 3000 inzetten ^^

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Zwarte 4 ischgl

Martje op 26 jan 2014 18:34

Heerlijke piste is dat! We doen hem regelmatig een paar keer achter elkaar tot het ‘oude’ middlstation van de Pardoramabahn. En aan het eind van de dag tot het dal!

Relax, if you can...

Zwarte 4 ischgl

Heerlijke piste is dat! We doen hem regelmatig een paar keer achter elkaar tot het ‘oude’ middlstation van de Pardoramabahn. En aan het eind van de dag tot het dal!

Doe mij toch maar de rode 7, fantastische ‘achterom’ piste door het Velilltal, als het niet te druk is kan je daar makkelijk snelheden van 80 - 90 tot zelfs boven de 100 km/u halen. In diezelfde sector is de rode 5 overigens ook een topper

https://www.google.nl/search?q=best+ski+slopes&espv=2&am…
^Alles wat er zo bij ligt en niet te vlak is, daar maak je mij extreem gelukkig mee. :P

De top 5 in willekeurige volgorde:

Mayrhofen: de 7 Schneekar;
Mayrhofen: de 5 dalafdaling Ahorn;
Zell am Ziller: de 18 Sportabfahrt Schnitzelhutte;
Zell am See: de 11 dalafdaling Schmittenhohe;
Gargellen: de 11 zwarte skiroute

Zwarte 4 ischgl

Heerlijke piste is dat! We doen hem regelmatig een paar keer achter elkaar tot het ‘oude’ middlstation van de Pardoramabahn. En aan het eind van de dag tot het dal!

Doe mij toch maar de rode 7, fantastische ‘achterom’ piste door het Velilltal, als het niet te druk is kan je daar makkelijk snelheden van 80 - 90 tot zelfs boven de 100 km/u halen. In diezelfde sector is de rode 5 overigens ook een topper

Skiwi op 2 jan 2016 20:58

Helemaal mee eens. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit drukte meegemaakt daar. Heerlijke piste!

Aftellen maar!

Vond de Casse du Boeuf en Luc Alphand in Serre Chevalier erg mooi. Ook de Lauberhorn abfahrt naar Wengen en de dalafdaling naar Grindelwald van boven de Honegg zijn ontzettend mooi (Jungfrau Region).

Geen Oostenrijk want daar ben ik nog niet geweest.

Mr. Slow

Als het om de mooiste piste gaat dan is dit voor mij, zonder enige twijfel, de piste van Lagazuoi naar Armentarola in de Dolomieten.
En die paarden aan het eind is voor mij eigenlijk maar bijzaak.

null

De pistes naar Tignes Val claret, ik ben de naam zelf even kwijt…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Die foto lijkt me niet van een piste die naar Val Claret gaat. Is dit niet Corniche/Pony of Bleuets (dus kom je uit in Le Lac)?

Mijn mooiste piste is toch wel de Jausern afdaling II in Saalbach Hintergelmm, helemaal mooi om vanaf de Schattberg West de piste 7 te nemen naar Schattberg Ost en daar de Jausern II op te gaan.

Die foto lijkt me niet van een piste die naar Val Claret gaat. Is dit niet Corniche/Pony of Bleuets (dus kom je uit in Le Lac)?

JeroenS op 7 mrt 2016 10:53

dat zou ook zeker kunnen! Ik weet dat ik richting tignes val claret of le lac ging. Het zal wel le lac zijn dan. Ik vond het alleszins een erg mooie piste!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik geloof zelf niet zo in één mooiste piste, dus gewoon maar een lijstje:

Cortina: Staunies helemaal tot aan het dal en aan de andere zijde Olympia helemaal tot aan het dal/Busc, Forcella Rossa en dan wederom dezelfde dalafdaling.

Cinque Torri: Croda Negra

Lagazuoi: Armentarola

Marmolata: Punta Rocca

La Villa: Gran Risa

Kronplatz: Sylvester, Herrnegg

Wolkenstein: Cir

St Christina: Saslong

St. Ulrich: La Longia

Civetta: over de Nera tot aan dal Alleghe.

Predazzo: Torre di Pisa

Alpe Cermis: Olimpia 1, 2 en 3

Carezza: Laurin II over Variante Frommer en dan via Laurin I tot in het dorp.

Titlis - Trübsee in Engelberg is erg gaaf, zeker het ongeprepareerde Rotegg gedeelte erin

Plaats een reactie