Sneeuwdump Dolomieten

Zoals voorspeld is er een sneeuw dump gaande in de Dolomieten. Gezien de verwachting had ik gepland om reeds vandaag (vrijdag) naar huis te reizen i.p.v. zaterdag. Plan is helaas mislukt. We zijn ingesloten door de sneeuw en kunnen geen kant op.

Met ons hotel zitten we op de pas Passo Campolongo. De weg is voorzien van een pak sneeuw van 1 meter op dit moment en het blijft sneeuwen. Onbekend is wanneer de weg weer te bereiden is. De Italiaanse kant (de weg richting Arabba) zou voor een maand gesloten kunnen zijn volgens de medewerkers van het hotel.

Ben je van plan dit weekend naar de Dolomieten af te reizen? Informeer dan goed van te voren naar de weg situatie!

null

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Zo zie je maar als het zo heel veel sneeuwt heb je er niets aan, liften dicht, wegen afgesloten, in Karinthie al dorpen gesperrt, maar het ziet er natuurlijk heel super bijzonder uit.
Succes straks of volgende week ;( met de terug reis.

Dienten Die Alte schule

Klopt het dat er in val gardena veel minder is gevallen?

Je mag wel wat meenemen naar Nederland?! Hebben zij minder problemen en tenminste sneeuw :P

Not all who wander are lost

Lijkt me een leuk telefoontje: "euh baas…ik kom een maandje later, het sneeuwt hier"

Auch … Da’s de reden waarom wij -nooit- bovenop de Campolongo willen logeren. Prachtige verbindingsplek, dat wel, maar in deze omstandigheden dus dik in de soep.
6 Jaar terug hebben ze die ook een paar weken gesloten, toen waren we één van de laatste voertuigen die ze nog hadden doorgelaten.

Maak er het beste van!

Mooi topic om wat foto’s te DUMPEN :)

In de buurt van de weissensee:

null

Livigno:

null

null

Echt, waar moet je heen met zoveel sneeuw…volgens mij kan je dan ook echt helemaal niks

Not all who wander are lost

Tijdens de kerstweek hadden we in Livigno ook al zo’n megadump. Heerlijk om in te skien (persoonlijke voorkeur :-P), maar voor de pisteknallers onder ons iets minder fijn :-)

When life gets too complicated.... SKI

null

Not all who wander are lost

Ik vertrek over een week naar Selva. Over de hoeveelheid sneeuw hoef ik me dus geen zorgen te maken… Misschien dit jaar voor het eerst de sneeuwkettingen nodig?

Gaaf om te zien! Hoop nog altijd dit een keer mee te maken zo’n enorme dump.

Niet normaal dit!

Hoor net dat Solden nagenoeg alle pistes gesloten heeft…

… ja is geen Dolomieten maar wel in de buurt natuurlijk…

Ongeveer de helft dicht volgens de website…

Shit, ik vertrek volgende week zondag pas naar solden :(

Op weerplaza staat 4 liften en 4km piste

Life's Journey is not to arrive at the grave Safely in a well preserved body, But rather to skid in

Wij vertrekken vannacht naar Canazei(passo di sella). De Pas ernaatoe is afgesloten en hotel dus onbereikbaar. Benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen aankomende week. Op een zonnetje hoeven we dus niet te rekenen gezien de weerberichten:)

Doden bij hevige sneeuwval in Oostenrijk
Hevige sneeuwval heeft in Oostenrijk minstens twee mensen het leven gekost. Het zuiden van het Alpenland heeft te maken met de zwaarste regen- en sneeuwval in honderd jaar.

Dat meldden Oostenrijkse media vrijdag.
In het plaatsje Innervillgraten kwam de 63-jarige chauffeur van een bulldozer om het leven toen hij in zijn voertuig werd bedolven door een lawine. In de plaats Thurn overleed een 39-jarige boer toen hij met zijn tractor in een beek stortte.

In Osttirol in het zuidwesten, waar ook enkele skioorden zijn, is de bevolking opgeroepen alleen de straat op te gaan als het echt nodig is. Op sommige plaatsen viel sinds donderdag meer dan een meter verse sneeuw.
Vrijdagochtend kwam de speciale lawinecommissie bijeen om de situatie in de dalen te bespreken. Het leger houdt eenheden paraat. In Osttirol bleven scholen gesloten.
Volgens een woordvoerder van de ANWB zijn er geen meldingen van Nederlanders in de problemen in het gebied. Osttirol ligt ten zuiden van de Alpen en is minder populair bij Nederlandse wintersporters, die eerder dichterbij en ten noorden van de bergrug op vakantie gaan.

Pass Rolle

null

null

The older I get, the better I was

Cortina d’Ampezzo

Ik kan hem niet plakken, maar dit is de heftigste die ik vandaag gezien heb
https://lh3.googleusercontent.com/-Yt6KnW6sg60/UuuR3xR4NpI/A…

The older I get, the better I was

hoeveel sneeuw ligt er nu echt in selva? hier op de site staat maar 85cm, maar ik kan me het niet voorstellen.

#wintersport verslaafd

Foto’s uit Lienz en omstreken. Prachtig om te zien! Toen ik er was vorig jaar lag er toch niet zoveel sneeuw hoor :p nuja, ongeveer 10 keer minder ;)

http://www.dolomitenstadt.at/2014/01/31/schicken-sie-uns-ihr…

Arabba, 195 cm sneeuw in het dal.

null

Liften niet bereikbaar vanwege teveel sneeuw

null

The older I get, the better I was

Het kan nog extremer - Madesimo.
Is wel geen Dolomieten, want ligt westelijker. Maar toch.

Staat ook bekend als een enorm “schneeloch” (maar dan in het Italiaans).
http://www.skiinfo.it/lombardia/madesimo/bollettino-neve.htm…

In het dorp, 250 cm sneeuw.
Op de berg, 400 cm sneeuw.

The older I get, the better I was

ook een mooi overzichtje:
http://www.arpa.veneto.it/upload_arabba/bollettino_neve/Dolo…

let wel: de linkerkolom is de gemeten sneeuw (na compressie over tijd, etc), niet gewoon de som van de sneeuw die gevallen is. De rechterkolom kent ook een paar mooie uitschieters vandaag :).

Wie heeft in Madesimo geskied? Is dat een leuk gebeid?

null

Not all who wander are lost

null

Not all who wander are lost

@Edwin - waar is dat?

The older I get, the better I was

Geen Dolomieten, iets westelijker, maar toch

Livigno
http://www.youreporter.it/video_Nuova_nevicata_di_70_cm_a_Li…

The older I get, the better I was

Haha dat graafmachientje lijkt wel speelgoed ;-) Mijn hemel wat een sneeuw toch, je zal je deur maar open doen en zo’n pak sneeuw naar binnen krijgen :( Eigenlijk is het allemaal te veel van het goede je kunt niks meer, niet skiën, wandelen en misschien wel niet naar huis of in je hotel geraken als je vandaag heen gaat.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie