Sneeuwdump Dolomieten

nou, is duidelijk.

Lift is stuk.

Maar wat denken jullie, blijft het dumpen of krijgen wat zon erbij over een week?

Ik heb sneeuw besteld tot en met 20 feb, daarna blauw lucht. Krijg ik mijn bestelling?

http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavnmgeur.html… --> GFS Ens: Europe (karte) --> kruisje op locatie aanklikken

't is lange termijn … maar’t is op z’n minst al geen waanzinnig neerslagsignaal meer :)

Veel plezier daar!

Ja, dat klopt jij bent bij de Marmolada kant in een hotel, toch BertV?

HeidiInTheAlps op 12 feb. 2014 12:57

Yep, nog 8 dagen en dan stap ik daar de sneeuw in :). Verbinding komt er inderdaad niet meer met Arabba, gebied gaat dit weekend wel weer open.

- Skiboarder - Revel8

Ik heb bijna geboekt in de Hotel Tyrolia voor dit vakantie, wat ben ik blij dat ik dat toch niet gedaan hebt. Misschein volgende keer daar, als de verbinding weer in order is.

net weer gekeken…blijkt allemaal bluebird dagen in het weer voorspelling…

sneeuw is er al.

Vandaag en morgen weer 50cm sneeuw… ongelofelijk dit seizoen!

- Skiboarder - Revel8

@BertV en daarna, bluebird days, volgens weeronline

wat wil je nog meer?

Gisteren ben ik teruggekomen uit Wolkenstein. De mensen die ik sprak, incl. Mijn pensionhoudster van 77 jaar, hebben nog nooit zoveel sneeuw meegemaakt. De waslijn in de achtertuin kwam nog net een stukje boven de sneeuw uit.
De bewoners zijn daar de sneeuwval inmiddels wel spuugzat. Vrachtwagens rijden de sneeuw weg naar een plek buiten dorp waar het uit de weg ligt en geen overlast veroorzaakt als het gaat smelten. Iedere dag worden straatjes en stoepjes weer schoongemaakt.
Voor ons was het wel een bijzondere ervaring om te zien.
Voor de Dolomietenkenners hier, de stenen stad was dit keer een gebied met allemaal witte hopen, geen steen te zien dit jaar. Wel een prachtig gezicht, net zoals de rest van het landschap.
Ons pension was in La Selva, een stukje buiten dorp, bijna aan de rode saslong. Een stukje hoger dus als het dorp zelf. Gelukkig konden we iedere keer thuiskomen zonder kettingen om te leggen, al heeft het er een paar keer om gespand.

Nou, dat smelten wordt zoweiso een probleem… ik verwacht dik overstroming. Je hoopt dat het wordt niet al te snel warm, en al te snel smelt, om het probleem te verminderen…

voor de bewoners, ik kan mij voorstellen…spugzat.

- Skiboarder - Revel8

Ik zie op de updates dat er zware regen is gevallen, vooral in Canazei. Morgen die kant op om de schade zelf vast te stellen, wellicht wel goed geweest voor de begaanbaarheid van de wegen.
Iemand een on-site update toevallig? :)

- Skiboarder - Revel8

Zoals hierboven gezegd ben ik afgelopen weekend teruggekomen uit Wolkenstein. Toen ik er was waren de wegen al goed begaanbaar. Aan het eind van mijn week zag ik ook dat de Grödnerjoch schoon was.

Pistes kunnen wel wat hebben hoor en prepareren doen ze daar als geen ander, dus zou ik me maar geen zorgen maken.

Ik ben ook afgelopen maandag terug gekomen uit Wolkenstein. Wegen zijn uitstekend begaanbaar. Dat houden ze daar erg goed bij net zoals de pistes.

Zondag middag viel er wat regen en maandag weer heel wat sneeuw. Op de piste relatief weinig last van gehad. Er ligt voldoende sneeuw.

Ik moet net iets verder, naar Al Alleghe, iemand enig idee hoe de wegen daarheen zijn?

http://www.venetostrade.it/venetostrade.viabilita.beta/viabi…

geeft een goed idee ;-)

… en stond gewoon wat hoger in dit topic.

Die ken ik maar is niet heel erg actueel. Ik weet dat er meter lawines zijn geweest de afgelopen dagen bijvoorbeeld.

@gerwind
Ik zou even een mail/telefoontje wagen naar de accommodatie waar je zit. Heb ik vorige week ook gedaan.

Ik was een van de personen die ingesneeuwd was bij de Weissensee, het was geweldig. Echter weet ik dat er in de omgeving nog steeds veel sneeuw valt. De reis vanaf daar was prima te doen, als je maar op de hoogte ben van de regelens en de meldingen in de gaten houdt van het gebeid. Echter wilde in een mooie foto plaatsen alleen krijg ik een fout van dit Forum!

Op dit moment is de sneeuw wat gelig geworden. er is sahara zand overheen gegaan. Geen drama verder.

Dat telefoontje wilde ik volgende week, 2 dagen voor vertrek ook doen maar was nieuwsgierig of er mensen zijn die daar onlangs gereden hebben en wat meer kunnen vertellen over de staat van de wegen…

Plaats een reactie