BEWintersport is ook beschikbaar op wintersport.be
sluiten
Weersverwachting Noordalpen komende week(en)

Weersverwachting Noordalpen komende week(en)

• Marjoo 31-01-14 10:23
    Marjoo 31 januari 2014 路 10:23
    Volgende week vrijdag vertrek ik naar Saalbach-Hinterglemm. Als ik nu naar de weersvoorspelling kijk geven ze 12 graden en iedere dag regen af 馃槥 Wat zal ik doen: het er op wagen en hopen dat ik gewoon lekker kan skieen of nog omboeken naar een gebied met meer sneeuw en de aanbetalingskosten voor lief nemen?
  • Gast487
    Gast487 31-01-14 12:06
    Gast487 31 januari 2014 路 12:06
    Als je op wetter at kijkt en dan naar Saalbach-Hinterglemm zie ik geen 12 graden hoor maar wel +1 en 's nachts -1 dat is dan op zaterdag 8 februari. Wat er daarna komt valt echt nog niet veel over te zeggen en wij zijn ook eens vertrokken naar Hinterglemm met een soortgelijk weerbericht en het was echt totaal anders !
  • Marjoo 31-01-14 12:11
    Marjoo 31 januari 2014 路 12:11
    Ja het is echt lastig, je kunt natuurlijk niet 100% aan op de weersvoorspelling. Weeronline geeft echt heel ongunstig weer af in de vorm van regen en hele hoge temperaturen Wetter.at geeft weer veel gunstiger weer af. Ik heb nog geen skipas dus daarom twijfel ik nu of ik niet gewoon een ander gebied pak met meer sneeuwzekerheid....
  • Rogier 31-01-14 12:16
    Rogier 31 januari 2014 路 12:16
    Zelfs 8 februari is al zo ver weg dat er geen zinnig woord over de verwachtingen te zeggen is. Helaas(?) zijn weersverwachtingen voor zo'n lange termijn niet mogelijk. Veel geautomatiseerde weersverwachtingen houden na een week absoluut geen rekening meer met lokale invloeden en dat betekent in berggebieden veel te warme vooruitzichten. Maak je niet teveel zorgen... Een ander gebied met meer sneeuw (Zuid Alpen?) kan natuurlijk en rustgevender idee zijn...
    Iets als 'teveel sneeuw' bestaat niet.
  • Marjoo 31-01-14 12:21
    Marjoo 31 januari 2014 路 12:21
    Dank voor jullie reacties gast487 & Rogier. Ik ga het gewoon nog even 'rustig' afwachten tot half volgende week, dan kan ik altijd nog kijken. Maarja het kriebelt zo he, dan wil je natuurlijk ook een beetje goede vooruitzichten voor sneeuw onder die latten hebben 馃槈
  • Ron4 31-01-14 13:47
    Ron4 31 januari 2014 路 13:47
    Dank voor jullie reacties gast487 & Rogier. Ik ga het gewoon nog even 'rustig' afwachten tot half volgende week, dan kan ik altijd nog kijken. Maarja het kriebelt zo he, dan wil je natuurlijk ook een beetje goede vooruitzichten voor sneeuw onder die latten hebben 馃槈 Marjoo op 31 jan. 2014 12:21
    Ik ga deze zelfde periode naar Brixen im Thale dit is een beetje de zelfde regio wat het weer betreft. Ik let ook op de weer berichten en maak me nog nergens zorgen over. Uit ervaring weet ik dat vooral in de bergen je niet meer dan drie dagen vooruit kan kijken wat de weers voorspelling aangaat , verder vooruit kijken heeft geen zien. Mijn tip voor Marjo, maak je niet ongerust dit komt allemaal inorde en regen in het dal is 500 meter hoger sneeuw, google eens op bergwetter.at. dan ziet het er vaker positiever uit.
    niet roetsjen maar skieen
  • Marjoo 1-02-14 13:19
    Marjoo 1 februari 2014 路 13:19
    Bedankt voor je positieve reactie Ron, ik zie het weer een stuk 'zonniger' in 馃槂
  • maliviski 1-02-14 14:25
    maliviski 1 februari 2014 路 14:25
    Gewoon gaan, komt goed. Spreek uit ervaring.

Dit topic is meer dan twee jaar oud en daarom gesloten.