Welk Board past bij mij?

Hoi,

Ik ben een gevorderde snowboarder van 19 en vroeg mij af, sinds ik na 6 jaar een eigen board wil kopen, wat voor mij een goed board zou zijn en waar ik op zou moeten letten bij het kopen.

Allereerst ben ik 177cm lang en ±90kg (ben aan het afvallen). Ik snowboard nu 6jaar en ik heb wel een beetje genoeg gehad van het alssmaar huren van spullen. Ik ben een beetje opzoek naar een board waarmee ik goed uit de voeten kan op de hele piste, dus ook stukjes daarbuiten en vooral ook bij kickers. Hierbij bedoel ik dus, wat voor profielen? Camber? Rocker? Hybrid? En ik wil ook wel wat soepeler dan al die stijve planken die ik altijd maar in mn handen gedrukt krijg, denk aan butters en presses etc.

Bij nog meer vragen hoor ik het graag :)

Check deze site eens: http://thegoodride.com/snowboard-reviews/?mens=1 of iets vergelijkbaars in NL. Succes!

Lib tech met Flow my way in the snow

camber geeft veel grip, lekker om mee op de piste te carven, stabiel op snelheid, maar is minder geschikt voor butters. rocker is dan weer goed voor butters, je draait er makkelijk mee, maar heeft minder grip en is minder stabiel op snelheid. hybrid wordt vaak gebruikt voor off piste, voor goede grip en float op poeder.

Maar uiteindelijk zegt de vorm van het board niet alles. het beste is om veel reviews te lezen. The Good Ride is inderdaad een heel goede website. Gezien je voorkeur kun je het beste zoeken in de categorie all mountain freestyle.

@ErwinE sommige kunnen ook heel strak butters doen met camber boards.

Denk wel dat je hier naar jaren ervaring kijkt en inderdaad zal je gemakkelijker kunnen butters doen op een hybrid of rocker board (minder snel blijven haken), maar het is zeker mogelijk met voldoende niveau. De flex is hierbij ook belangrijk en de vorm van een board (twin), …

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

@ErwinE sommige kunnen ook heel strak butters doen met camber boards.

Denk wel dat je hier naar jaren ervaring kijkt en inderdaad zal je gemakkelijker kunnen butters doen op een hybrid of rocker board (minder snel blijven haken), maar het is zeker mogelijk met voldoende niveau. De flex is hierbij ook belangrijk en de vorm van een board (twin), …

Maartenvc op 6 feb. 2014 10:26

Deze meneer ken ik inderdaad, het is echt een wizard… Laatst in SnowWorld lopen oefenen op een Burton Camber leenboard met voor mijn gevoel stijfheid 10, lekkere blauwe knieen aan over gehouden … haha.

Iedereen bedankt voor de reacties, heb er zeker wat aan gehad.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ride Wildlife!!!

Oke, bedankt allemaal voor de reacties. Ik denk toch dat ik mijn specificaties iets moet aanpassen. Ik ben niet opzoek naar een board dat echt helemaal off-piste kan, ik blijf lekker op de pistes maar ga er gewoon wel eens naast, dus niet echte pow. De butters zijn dan wel leuk enzo, maar ik wil toch een board dat een beetje chill de berg af gaat. Ik wil nog wel kickers doen, dus ik denk een all-round board… Maar geen stijve plank…

Klinkt dit een beetje passend bij iets? Ik moet toegeven dat ik het heel lastig vind om the best of both worlds te vinden zegmaar.

Je kan ook hier kijken voor inspiratie en als ik lees wat je zoekt zou ik tussen de all mountain borden kijken: http://snowboarding.transworld.net/snowboard-reviews-good-wo…

Deze en ook de reviews van the good rode hebben mij toen geholpen met mijn keuze.

Thanks allemaal! Heb vanmiddag m’n order geplaatst bij Reprezent Amsterdam (++++). Het is de ROME Reverb Rocker 157 geworden met Cartel Restricted bindings!

Voor wat zwaardere mensen raad ik de Lib Tech Skate Banana niet aan, ik ben zelf 55 kg en heb er geen moeite mee, maar een vriend van me ging er 3 dagen op boarden en die glee telkens met zijn achterste voet weg. Het ligt ook aan je board stijl

misschien is de bataleon the Jam iets voor jouw. moet je even op google kijken

Plaats een reactie