Go Pro en Imac

Hoi allemaal,
Ik ga van de week een Go Pro kopen en nu is mijn vraag kan ik de gemaakte filmpjes gelijk op mijn Imac zetten en bekijken of heb ik daar een speciaal programma voor nodig?
Ik weet namelijk niet of Apple de Go Pro filmpjes kan lezen.

Die kun je gewoon met je mac openen. Hangt wel een beetje af van de kwaliteit waarmee je hebt opgenomen versus de kracht van je Imac.

Ikzelf heb een redelijk krachtige machine waardoor het probleemloos afspeelt / bewerkt. Ik heb echter hier wel eens gelezen dat andere wel moeite hebben bij het afspelen van hoge resolutie bestanden.

Ik heb een 27" iMac van eind 2009 en een Gopro Hero 2. Ik haal de SD uit de Gopro en stop deze in de kaartlezer van de Mac. Preview met de spatiebalk ik geen probleem. Voor het bewerken (met Final Cut Pro X) zet ik ze wel eerst om naar het Apple ProRes formaat, dat scheelt renderen en dat edit een stuk prettiger.

Bedankt jongens voor de info ik heb vanmiddag de GoPro Hero 3+ black edition gekocht, met gelijk maar wat mounts en acc. En een sd kaart met 32gb. En mooie koffer waar hij in past.
Ik ben net terug van een week skieen in Konigsleiten, jammer dat ik hem toen nog niet had maar 22 maart ga ik naar Frankrijk kan ik hem gelijk goed uittesten.

Plaats een reactie