sneeuwkettingen Solden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Hallo allemaal…we gaan weer over 2 weken naar Solden toe…hehe eindelijk! maar me skimaat is bang voor het moeten aanbrengen van sneeuwkettingen op het laatste stukje…

Naar wat ik nog weet van de laatste keer moet er toch minimaal een superdump vallen wil je die dingen nodig hebben op het weggetje naar boven toe.

Uiteraard gaan ze mee maar de kans dat ze gebruikt gaan worden is nihil volgens mij…

Of ben ik toch te optimistisch??

True richting solden hoef je niet veel te klimmen, wanneer je over de Fernpass gaat heb je een redelijke kans dat je kettingen nodig hebt bij een sneeuwbui!!

Verder kan het zijn dat je kettingen nodig hebt wanneer je hotel een stukje op de berg ligt!!!

Verstandig om thuis een keer te oefenen!!

appartement ligt aan de doorgaande weg dus daar hebben we ze ook niet nodig…ik wou bij slecht weer de fernpas mijden en via bregenz gaan.

hoop dat we goed weer hebben onderweg en ze niet nodig hebben

appartement ligt aan de doorgaande weg dus daar hebben we ze ook niet nodig…ik wou bij slecht weer de fernpas mijden en via bregenz gaan.

hoop dat we goed weer hebben onderweg en ze niet nodig hebben

Uiteraard gaan ze mee maar de kans dat ze gebruikt gaan worden is nihil volgens mij…
Nihil? Ik denk eerder aan een kans van 1 op 10. De enkele keer dat je sneeuwkettingen nodig hebt, dan heb je ze ook echt heel hard nodig, ook op doorgaande wegen…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Lijkt me een goed idee om bij sneeuw via de Arlbergtunnel te rijden. Hangt een beetje van je banden en auto af maar kans is inderdaad vrij klein dat je in het ötztal kettingen moet leggen. In het begin van het dal zijn wel een paar pittige bochten maar die liggen nog vrij laag dus vaak daar regen ipv sneeuw.

Ik reed eens in Zuid Duitsland toen we werden overvallen door een sneeuwbui.
De kettingen lagen toen al weer in de opslag, ofwel: thuis en daar had ik toen behoorlijk wat spijt van.
Het was namelijk al … april
Dat gebeurt me dus niet meer, sindsdien liggen ze permanent in de auto …

Rob

Ik zou ze bij vertrek alvast onder doen. Dan kom je zeker niet voor verassingen te staan onderweg.

Übung macht den meister!!!

Waarschijnlijk heb je ze inderdaad niet nodig, de enige keer dat ik ze nodig had was op de weg naar Hochsölden. Ik raad je sowieso aan om ze mee te nemen, je weet nooit hoe het loopt en bovendien is het op bepaalde plekken verplicht in Oostenrijk.

Ik snap die hele discussie over die kettingen echt totaal niet. Koop voor een paar tientjes een paar kettingen en neem ze mee. Wie gaat er in godsnaam bezuinigen op zijn eigen en andermans veiligheid (en natuurlijk comfort)?

Koop gebruiksvriendelijke (zelfspannende) kettingen van een A-merk. In plaats van drie tientjes ben je dan 6 tot 9 tientjes kwijt, wat weinig geld is voor noodzakelijke veiligheid.

Als de kettingen echt om moeten, sta je meestal niet op een makkelijke plek en is het al te vaak slecht weer. Dan zijn de el-cheapo kettingen een ware nachtmerrie.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik heb el cheapo kettingen van twee tientjes. (Gekocht bij Heuts.nl). Deze zijn zelf spannend en heb ik in 1 a 2 min per band erom liggen.

Dat is dan een hele goede koop geweest! Bij de bouwmarkt zie ik prutskettingen voor meer geld.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik heb al jaren el cheapos en de keren dat ik ze nodig heb gehad (3keer) werkte ze. Enige minpunt was toen het erg steil was en ik ze moest omleggen schoot er één 2 keer los met optrekken omdat het spannen niet goed lukte. Als je dat een probleem vind moet je idd meer uitgeven, neem je dat risico moet je ook voor lief nemen dat het een keer niet lukt.

Maar nu weer on topic: ALS JE OP WINTERSPORT GAAT MOET JE GEWOON WINTERBANDEN HEBBEN ÉN SNEEUWKETTINGEN IN DE AUTO HEBBEN!!

🏂

ALS JE OP WINTERSPORT GAAT MOET JE GEWOON WINTERBANDEN HEBBEN ÉN SNEEUWKETTINGEN IN DE AUTO HEBBEN!!

Martin9 op 10 feb. 2014 19:17

SO TRUE !!!

Let op dat winterbanden minimaal 4 mm profiel moeten hebben. Ze staan op Marktplaats te koop met net 4 mm of zelfs minder :-(
Bij mijn vorige auto nog een tijdje Spike Spiders gehad, dat is helemaal rapido "omleggen" en wegwezen bij sneeuwomstandigheden.

Geef je fouten toe voordat een ander ze overdrijft.

Ook fijn pewag Snox . Omleggen met elastiek aan de achterzijde dus niets vastmaken achter de band. Gewoon zo goed mogelijk van boven naar beneden omleggen, halve wiellengte rijden en voila. Wel 120 euri dus alleen echt een optie als je weet dat je nog een paar jaar met je auto gaat rijden.

Plaats een reactie