Helmdragers: bedankt!

Dag iedereen,

Vorige week verbleef ik in Val Thorens, aangezien ik een tijdje niet meer op de latten gestaan had raadpleegde ik dit forum eens.
Ik twijfelde over de aanschaf van een helm en de topics op dit forum overtuigden me van het nut.
Tijdens de après-ski op een terras naast de piste viel ik met mijn hoofd tegen een metalen party tafel, de dokter was duidelijk: zonder die helm was het een schedelbreuk geweest.
Ik zou jullie dan ook willen wijzen op het gevaar van wandelen met skischoenen op gladde oppervlaktes, dit ben je meestal niet gewoon en een val komt dan wel eens makkelijk voor.

Ik ben alvast uiterst tevreden over de 30 euro’s die ik bij decathlon besteedde en voor mijn volgende skireis zal ik zeker niet twijfelen om opnieuw deze investering te doen!
Vroeger genoot ik ook wel eens van de wind door mijn haar tijdens het skiën, nu geniet ik vooral van het idee dat mijn leven doorgaat zoals voor de ski-vakantie.

Helmdragers, bedankt dus, jullie hebben er een zeer overtuigde helmdrager bij!
Groetjes Alex

Dag iedereen,

Vorige week verbleef ik in Val Thorens, aangezien ik een tijdje niet meer op de latten gestaan had raadpleegde ik dit forum eens.
Ik twijfelde over de aanschaf van een helm en de topics op dit forum overtuigden me van het nut.
Tijdens de après-ski op een terras naast de piste viel ik met mijn hoofd tegen een metalen party tafel, de dokter was duidelijk: zonder die helm was het een schedelbreuk geweest.
Ik zou jullie dan ook willen wijzen op het gevaar van wandelen met skischoenen op gladde oppervlaktes, dit ben je meestal niet gewoon en een val komt dan wel eens makkelijk voor.

Ik ben alvast uiterst tevreden over de 30 euro’s die ik bij decathlon besteedde en voor mijn volgende skireis zal ik zeker niet twijfelen om opnieuw deze investering te doen!
Vroeger genoot ik ook wel eens van de wind door mijn haar tijdens het skiën, nu geniet ik vooral van het idee dat mijn leven doorgaat zoals voor de ski-vakantie.

Helmdragers, bedankt dus, jullie hebben er een zeer overtuigde helmdrager bij!
Groetjes Alex

Gast713 op 9 feb. 2014 22:01

Goed afgelopen. Gelukkig maar. Dus voortaan ook bij het après-ski de helm opzetten?

Wel zolang ik die skischoenen aan mijn voeten heb blijft de helm op, als dit tijdens de après-ski is dus ook ;)

Ik heb ook een paar slechte ervaringen met uitglijden met skischoenen, gelukkig zonder letsel.

Je kunt speciale zooltjes kopen, cattracks, die je na het skiën onder je skischoenen kunt doen tegen uitglijden (en tegen slijtage van je schoenen).

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Check de helm ff. Bij een flinke klap kan de helm gescheurd zijn en kun je um weggooien. Dit is niet altijd even goed te zien.

Übung macht den meister!!!

@ constant: dank U voor de tip! Ik kijk er zeker eens voor.
@ RFKANGOO: ik heb de helm de dag van het ongeval al afgedankt, ik las namelijk dat het aangeraden is om deze niet opnieuw te gebruiken nadat deze een zware shock moest absorberen ;)

Gelukkig heb jet mogen ervaren met een helm en niet zonder!

Vandaag bij de slopestyle dames was er ook een goed voorbeeld dat een helm een absolute must is bij wintersport, gelukkig liep dat goed af. Hier onder een link naar een docu waar het minder goed afliep, ondanks het dragen van een helm.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1395865…

🏂

aantal jaar geleden had ik een muts op en liep ik met mn ski’s op mijn schouders een berg af. het was al donker en ik zag het ijs op de weg dus niet. Toen gleed ik dus uit en klapte de ski’s tegen me hoofd aan met als gevolg een gat in mn hoofd. met helm was me dat idd niet gebeurd…

Een helm is inderdaad geen overbodige luxe. Ik kan er over meepraten.

null

Dat was een foutje tijdens het skiën, dus gewoon op de sneeuw…

Voortaan ook maar een bitje in dan, voor het geval dat je voorover kiepert tijdens de après… Helm voor op de piste, prima! (ondanks dat ik er geen heb)

Eind goed, al goed, maar ik stel me toch vragen bij een helm van 30 € (ik heb in ieder geval toch iets meer gespendeerd).

better to be off piste, then to be pisted off

Volgens mij komen de Decathlon helmen uit de fabrieken van Julbo, ze lijken in ieder geval als twee druppels water op een aantal Julbo modellen.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Het was deze:
Volgende keer spendeer ik idd wat meer ;)

Link plakken lukt niet het ging om een evo feel P van wed’ze ;)

Plaats een reactie