Twijfels over mijn Flow bindingen

Hallo wintersporters,

Ergens halverwege dit jaar heb ik een flow beginnersboard gekocht, met bijbehorende flow bindingen (Flow flite 2w). In de eerste instantie heb ik me niet heel erg verdiept in de bindingen. Flow instappers leken mij wel prima en ze horen in principe bij het board dus het leek mij een goede combinatie.

Alleen begin ik steeds meer te twijfelen over de bindingen. Ik heb ze nog niet gebruikt maar in de voorjaarsvakantie ga ik dit voor het eerst doen. Ik heb alleen het gevoel dat het voor mij alleen maar gedoe gaat zijn. Alleen toen ik een huurboard met straps had, was ik ze regelmatig aan het stellen op een dag. Dan zaten ze te strak, en dan weer te los.

Ook heb ik bijna het hele forumtopic doorgelezen over de flow bindingen. De een is er enthousiast over en de ander verafschuwt ze dus daar valt niet veel over te zeggen. Ik lees ook wel dat de feeling met het board minder zou zijn, maar anderen zeggen weer van niet…

Ben ik nu te voorbarig met mijn twijfels, of moet ik het eerst gewoon even proberen en dan kijken of ze bevallen of niet?

Ik ben gewoon bang dat het misschien de lol eraf gaat halen omdat het niet fijn werkt ofzo…Ik ga overigens nu 4 dagen, en in de meivakantie nog dutchweek.

En wat zou bijvoorbeeld dan een alternatief zijn voor mij?
Ik ben dus nog een beginner met ongeveer 10 dagen ervaring.

K2 Cinch.

Beste van beide werelden.

Maar ik ben ook begonnen op Flow en ik ben er heel blij mee. Bovenaan de lift direct weer vast en bijna nooit op de grond zitten.

Ik denk dat ik ze gewoon ga proberen en dan kijken hoe het gaat :)

niet te druk maken. Het is een flow binding die je ook nog eens kunt verstellen bij de straps. Dus als die niet helemaal goed zit kun je op de piste afstellen, niks anders dus dan je gewend bent met je huur board.
Meestal hebben huur boards echt belachelijk slechte bindingen, en dat zal ook wel de reden zijn geweest dat je telkens bleef afstellen.
Gewoon lekker gaan met die bindingen en natuurlijk alvast thuis een beetje oefenen (en pret hebben :) )

Plaats een reactie