Skiles van te voren boeken?

Is het verstandig om de skiles van de kinderen (5 en 7) van te voren te boeken? Of dit ter plekke te regelen. We rijden vrijdag richting Oostenrijk (Achenkirch).

ik zou van tevoren boeken en prijzen en voorwaarden vergelijken

zeker van te voeren boeken tijdens school vakanties. Kennis van mij probeerd ter plek iets te regelen, en was het vol geboekt, vooral bij de beginninde niveaus

Ik laat vaak via email aan de ski school weten wat ik graag wil boeken. De ene keer krijg je een bevestiging en de andere keer niet. Je zult toch naar de school moeten om te betalen en de registratie definitief te maken.

Prijzen vergelijken in het dorp als er meerdere scholen zijn heeft toch geen zin de prijzen zijn hetzelfde. Alleen de kwaliteit zou kunnen verschillen.

Tip!
Wij gaan altijd eerst langs de ski school voor we naar de accommodatie gaan, alles regelen. Hoe later je op de zaterdag langs de ski school gaat hoe langer de wachtrij is meestal en groter de kans dat het vol is (vol heb ik nog nooit meegemaakt trouwens).

Member of global cooling initiative

wij boeken de laatste jaren wel, maar volgens mij heeft het geen enkele zin. Ik heb nooit gehoord dat het vol geboekt is. Ik doe het toch maar zekerheidshalve. Dit geldt overigens niet voor Frankrijk, van Frankrijk heb ik al wel verschillende keren gehoord dat een boeking ter plekke soms lastig is, of les alleen nog mogelijk is op onmogelijke tijdstippen.

Als er te weinig boekingen zijn, dan gaan skiklassen niet door. Zeker in het laagseizoen tijdig laten weten dat je geïnteresseerd bent, dan is de kans groter dat het betreffende klasje doorgaat. In het hoogseizoen zou ik me er geen zorgen over maken.

Te vol? Als in een skigebied van redelijke omvang het betreffende klasje over volraakt, splitst men op in twee klasjes. En in Frankrijk gaat men gewoon met een grotere groep skiën. Volgens mij kan een "nee" je alleen overkomen als je heel kort voor aanvang van de les nog probeert aan te sluiten bij een klasje.

Ik zie eigenlijk geen nadeel in het enkele dagen van te voren boeken van skiklasjes. Dan is het geregeld en hoef je alleen nog ter plekke af te rekenen. Stel dat je laat aankomt en het kantoor is gesloten, dan kun je 's ochtends nog afrekenen.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Heb de laatste keer de les voor mijn jongste online geboekt bij de ESF in Valfréjus. Het was de tweede keer dat hij skiet dus nivveau Flocon. Betaling ook van te voren online via creditcard. Ik kreeg netjes de inschrijving en een blauwe leskaart thuisgestuurd.

Ik vind dit ideaal:

  1. zeker van een plaats in het hoogseizoen (kerstvakantie)
  2. niet in de rij bij de skischool om in te schrijven

Natuurlijk niet vergeten om de documenten mee te nemen op vakantie ;-)

Je kunt het beste even zoeken op de website van de skischolen ter plaatse wat de mogelijkheden zijn om vtv te boeken/reserveren/betalen.

Mijn ervaring (uit de tijd dat je nog niet online kon reserveren) met ESF in Meribel-Mottaret en Val Thorens is dat je er verstandig aan doet lessen tijdens de schoolvakanties vooraf te boeken. Dat geldt met name als je voorkeur voor een dagdeel (bijvoorbeeld de ochtend, die het eerste vol is) hebt. Hoewel er daar een heel leger moniteurs is is het niet zo dat er onbeperkte capaciteit op elk niveau is.
Hoe het in Oostenrijk is weet ik niet, maar ik neem aan dat je al wel weet wat je wil gaan boeken? Dan is het toch geen moeite of bezwaar om vooraf te boeken?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Vorig jaar was een moeder zooo boos, omdat haar kinderen s’middags pas les konden krijgen. Omdat d’morgens vol was.Dus misschien beter te reserveren,

Wij doen het eigenlijk altijd ter plaatse. Dit jaar kon 1 school geen les geven op het niveau van onze zoon. De andere school deed niet moeilijk, en zo had hij dus mooi privé les tegen de normale prijzen

Bedankt voor jullie reacties. We hebben de lessen gereserveerd en betalen op de dag van aankomst.

Plaats een reactie