Werken in Tirol / Vorarlberg?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Hallo Oostenrijkers,
Wij An en Rob zijn geweldige liefhebbers van de sneeuw en in het bijzonder de Oostenrijkse sneeuw. De gezelligheid en de bergen zijn voor ons een uitdaging om te proberen langer dan de nu jaarlijkse 2 to 3 weken hiervan te genieten.
Ik (Rob) kom al vanaf mijn 22ste (ben nu 61) op winter- en zomer vakantie in Oostenrijk en An nu 8 jaar. We hebben tussendoor wel eens wat anders geprobeerd, maar tenslotte kom ik nu al weer zo?n 15 jaar naar regio Ehrwal/Lermoos. Heb er veel hotels en pensions van formaat er onderhand gehad in deze periode.
De laatste periode pension Scheibeneck in Ehrwald wat later pension Sonneburg is geworden. Afgelopen jaar nu weer overgegaan naar een Ierse reisorganisatie wat eigenlijk te verwachten was, want we konden al aanzien komen dat het slechter ging. Ik heb zelfs nog advertenties geregeld voor ze, maar het mocht niet baten. Ze hadden er volgens ons ook niet echt zin meer in.
Nu hebben we op verzoek van een kennis een accommodatie in St. Gallenkich besproken voor twee weken en naar verluid zullen we daar geen spijt van krijgen.
Nu hebben we het idee opgevat om een periode eens uit te proberen in Oostenrijk tijdens de winter voor ons beide een werkplek te zoeken in deze regio (Tirol-Vorarlberg).
De vraag wordt dan, zitten ze in Oostenrijk nog op een stel van 61 en 57 te wachten, die overigens nog prima gezond zijn.
Ikzelf werk, na 15 jaar zelfstandig Video Producent geweest te zijn, in het onderwijs maar heb er geen probleem mee dit met ingang van 2009 -10 op te zeggen, want als je je vrienden gaat begraven wordt het tijd datgene te gaan doen wat je graag wil doen.
An zal volgend jaar ook zonder werk komen, dus niets houdt ons dan tegen datgene te gaan doen wat we beide als ultieme uitdaging zien. Dat er gewerkt moet worden moge duidelijk zijn, al verwachten we niet de hoofdprijs te kunnen verdienen. Onze thuis situatie (huis e.d.) zal tijdens deze periode gewoon in stand moeten blijven. Onze interesse gaat dan vooral uit naar de assistentie in Hotel of pension waarbij wij voor alle functies inzetbaar zijn. Dat er ruimte moet zijn om ook van de sneeuw en de bergen te genieten moge duidelijk zijn.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 08 apr 2021 08:53

Misschien staat er op http://www.wereldwerk.eu een interessante advertentie voor jullie?

Vriendelijke groet,

WOuter

Plaats een reactie