Beste eetgelegenheid

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Wat is zowel in de dorpen als langs de pistes de beste eetgelegenheid??

Voor ons is er één absolute nummer 1: In het deelgebiedje Santa Croce (bij La Villa). Als je daar de stoeltjeslift omhoog genomen hebt naar beneden skieen, dan tref je op drie kwart van de afdaling een sfeervol restaurantje aan… Dan vraag naar de Apfel Kaisersmarren (niet op de kaart), je weet niet wat je mee maakt :)… Wij komen er vanuit Selva minimaal 2-3 keer… Alleen restaurantnaam is me ontschoten, maar kan niet missen (tegenover kun je overgens met arrenslee naar ander restaurantje gebracht worden).

Verder is het eten overal met zorg bereid, dus eigenlijk kun je (bijna) overal blind binnenstappen…:)

Geniet ervan :)

Let it snow!

Dat is L’Tama … rechterkant van de piste als je afdaalt.
Direct daarover kan je overigens de (gratis) slee nemen naar een restaurantje dat een paar honderd meter van de piste ligt en dat ook de moeite is: Bar Ojes. Ook bereikbaar met de auto, 's avonds reserveren.

Daarnaast ook nog de moeite:
in La Villa (piste): Bioch, Bamby en La Fraina
in La Villa (dorp): dolomit b&b (restaurant)
aan Lagazuoi (piste): Scottoni
in Armentarola (dorp): hotel armentarola (restaurant, reserveren … "upper class")

Thanks voor de tips. Vandaag bij Bamby geweest, idd erg leuke tent. De hamburgers van hun eigen koeien vliegen de keuken uit, en terecht. Goede bediening ook, en heerlijk in de zon!
Btw iemand nog tips voor restaurants in het dorp Selva?

In Selva heb je Rino en la Bula. Allebei redelijk goede restaurants, alhoewel ik Rino de laatste jaren een beetje gejaagd. Ik kreeg het gevoel dat ik snel moest eten.

Op de piste is bijv. “Anna” aan te raden. Zit bijna onderaan piste “la Longia” aan de rechterkant. Deze (10 km!) lange piste gaat van de Seceda naar het dorp Ortisei.

Ook op de Seceda een heel klein restaurantje als je uit de cabinelift komt en links gaat. Dan direct aan je rechterhand. Het vlees komt van eigen koeien!

In Alta Badia kan ik “Punta Triëste” nog aanraden. Zit op de Pralongia-piste.

Dan is er ook nog een restaurant waar je absoluut NIET moet eten. Ik weet niet hoe het heet, maar het is het eerste restaurant als je van de Marmolade komt, links van de piste. Heel slecht!
Een klein stukje verder is aan de rechterkant ook een restaurantje. Heb ik nog nooit gegeten, maar het is allicht beter dan eerder genoemd eethuis.

wat mij betreft: een goeie pizza kun je in Sal feur eten, ze serveren daar buiten de pizzakaart goede vleesgerechten en prima desserts. ruime tafels voor grote groepen/families , boven zit je beter dan beneden. in de vakantieperiode is het raadzaam wel van te voren reserveren : 0471773153. Wij gaan ook heel graag naar restaurant Freina, bij uitstek een familieaangelegenheid, ook hier weer veel waar voor je geld ,goede bediening, de gerant ,Zoran, weet nog precies wanneer je er vorig jaar was, zeer attent . prima saladebuffet, goede vleesgerechten en lokale specialiteiten, ongedwongen sfeer. gek genoeg is er altijd snel plek, ook als je met veel personen binnenkomt, ze schuiven gewoon wat hier en daar; lekker flexibel en alleen dat al is een fooi waard. @noblesse: bedoel je op seceda de hut Sofie? daar kun je tot 18u uur 's avonds eten, lunchgerechten zijn daar heel goed, de eigenaar Karl en zijn zoon Marcus zijn wijnkenners. bediening prima, goede sfeer, soms een schnapps van het huis als het heel gezellig is. Verder de afdaling af richting st christina is er nog de gamsblut hutte, voor een goeie lunch bij de speksteenkachel, en iers lager de letzte tankstelle, voor een borrel in de namiddag voordat je de berg daartegenover gaat beklimmen om bij rifugio Juac te komen of om verder door de diepe sneeuw richting selva te skiën.

Nee, ik bedoel niet Sophie. Is ook een heel goede hut, maar heel prijzig.
Wat ik bedoel is echt een heel klein hutje. Kom je uit de cabinebaan (die je neemt na de metro) moet je linksaf gaan richting de stoeltjeslift van de Seceda. Dan ligt het hutje direct rechts.
Ik heb het eigenlijk verkeerd gezegd in mijn vorige bericht, het is daar natuurlijk nog Col Raiser.

La Francia in Alta Badia

Goed , we gaan verder vanuit selva en pikken een stukje sellaronda op richting corvara en zo verder buitenom rechtsaf richting campolongo -arabba : las vegas :prima lunch, prima koffie, la marmotta: leuke sfeer, goeie lunchgerechten. in arabba de befaamde hamburgertenten op de doortocht naar de cabinelift , de kids willen echt niks anders meer! omhoog richting Europa -malga ciapela- halverwege uitstappen, verder via stoeltjeslift, nog een stoeltjeslift en daar is la palma, aardige lunchtent. verder richting malga ciapela, links van de piste :la sola, voor een goeie koffie met gebak, verder bij de lift naar marmolada rechts een aardige koffiehut met mooi terras. als je dan de kloof doorskiet , richting sottoguda kom je uiteindelijk in het dorpje aan bij restaurant de montanara, acceptabel en niet duur. We gaan met de bus terug naar malga ciapela en zo met de3 liften naar boven, prachtig uitzicht en de afdaling is adembenenemend! aan het eind van de afdaling ligt restaurant fedaia, goede lunchgerechten en prima panna cotta. retour arabba en halverwege door, richting canazei/belvedere kom je nog aan het begin van de lift naar belvedere een groot etablissement tegen, ook goed, en bovenaan belvedere , sass bece liever overslaan,maar iets naar links afbuigen: Fedarola, werkelijk voortreffelijke pizza’s en vleesgerechten.
dan door richting canazei/selva : omhoog met de eitjes , nog een lift naar het eindpunt van de cabinebaan vanaf campitello en dan een afdalingkje maken , links ligt Friedrich augusthutte, prachtig uitzicht op het ciampac massief.
je kunt er aardig eten, personeel is wat afstandelijk. dan moet je nog even opschieten om terug te komen naar selva maar als je goed doorskiet heb je nog sella alm ergens links, erg leuke bediening, de jagertee is aan te bevelen.

Net voor Val d’anna zit Costamula Restaurant. Je skiet er eigenlijk altijd langs. Maar vorige keer gestopt om te eten. Prima eten en zeer vriendelijk personeel en binnen interieur erg mooi.

May the ski force be with you !!

@noblesse, si si , capisco- ik snap het, bovenaan col raiser, waar je dat kleine stukje omhoog moet schaatsen. dat hutje doen wji niet, daar gaan wij altijd langs als we op weg zijn omhoog, maar ik zal het onthouden.

@CJAhulskamp: prima idee als Val dánna weer eens te vol is…

@noblesse: leuk dat u ook zoveel goede eetgelegenheden in de dolomiti kent. weleens gehoord van Rifugio Fuciade? Dat is een michelin sterrenrestaurant in de buurt van passo san pellegrino. je kunt er ook overnachten . niet skieend te bereiken helaas, maar ze halen je op met een soort WO II rupsvoertuig. Eten weergaloos,slapen heel romantisch, ontbijt copieus en dat voor nog geen 75 euro p.p.! (2014). http://www.rifugiofuciade.it

Restaurant Anna bij La Longia moet zijn Annatal.

Heb al veel uitstekende suggesties gezien. Mis wel Comici, Plan de Gralba. Absolute topper waar je zonder reservering zelden terecht kan.

Minder bekend maar vind ik zelf altijd wel prettig: bijna aan het einde van Saslong B (net voor het kasteel) zit een prima eetgelegenheid.

En bovenaan de Gran Risa, Moritzino. Moet je wel de snelle goedkope hap links laten liggen, maar dan eet je daar ook heel goed.

Comici heerlijk. Vis en Champagne !!!

May the ski force be with you !!

@gigi: la francia of la brancia?

La Brancia, sorry

In gebied Belvedere even van de Sella Ronde ‘rondweg’ af. Met de nieuwe Funifor Col dei Rosie-Alba omlaag, dan direct weer omhoog met de gondel Alba-Ciampac, stoeltjeslift Sella Brunech, stoeltjeslift Pal Del Gaiger. Neem nu de lange afdaling Buffaure naar Pozza di Fassa. Let nu, op 3/4 van het einde van de piste, op het spandoek over de piste. Restaurant Vidor, aan de rechter kant.
De calzone is hier heerlijk!

En als bonus op de terugweg een prachtige zwarte piste onder de gondel Alba-Ciampac door!

In gebied Belvedere even van de Sella Ronde ‘rondweg’ af. Met de nieuwe Funifor Col dei Rosie-Alba omlaag, dan direct weer omhoog met de gondel Alba-Ciampac, stoeltjeslift Sella Brunech, stoeltjeslift Pal Del Gaiger. Neem nu de lange afdaling Buffaure naar Pozza di Fassa. Let nu, op 3/4 van het einde van de piste, op het spandoek over de piste. Restaurant Vidor, aan de rechter kant.
De calzone is hier heerlijk!

En als bonus op de terugweg een prachtige zwarte piste onder de gondel Alba-Ciampac door!

sneeuwzeker op 22 feb 2016 22:41

Neem alleen niet het restaurant van de gondel boven Ciampac. Tenzij je 30 jaar terug in tijd wil.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie