stoort het in Kleinwalsertal dat het geen aaneegesloten gebienden zijn?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

hallo
wij gaan misschien snowboarden in Kleinwalsertal
is da erg dat het geen verbonden gebieden zijn stoort dat?

nee je kan elke dag een ander deelgebiedje nemen en de meeste kun je via skiglijwegen wel wat verbinden en zo min mogelijk bus nemen.

No sweat no glory

Ok bedankt!

Wat maakt het uit of een ander dat storend vind?? Je gaat toch voor je eigen plezier??
Zelf zou ik er niet zo snel voor kiezen omdat ik uit ervaring weet dat ik dan toch steeds in het zelfde gebied blijf omdat ik geen zin heb om met de auto of bus te rijden.

Übung macht den meister!!!

Ik vond het storend, vooral omdat je in een week herhaaldelijk dezelfde skiwegen moet pakken. Na een paar keer weet je dat wel. Een piste is toch wat uitdagender.

Als jij het geen probleem vindt om de auto of bus te pakken, is het niet storend. Voordeel is dan weer dat je nog eens in een gebied terecht kan komen waar je anders niet zo snel heen zou gaan en desnoods 's middags door kan naar het volgende gebied. Soms zijn kleine gebiedjes briljant om je een (half) dagje te vermaken.

Of het storend is door anderen niet te beantwoorden. Het KWT is landschappelijk erg mooi, maar qua skieen zijn ze de boot aan het missen door geen verbindingen te maken en de liften niet te moderniseren; de gebiedjes zijn (te) klein, maar ook dat is persoonlijk.
De te grote plannen voor verbinding tussen de Ifen en de Walmendinghorn zijn gelukkig weggestemd, maar nu lijkt het weer in de onmin daar te gaan. Op de gemeentesite staat dat het bezoekersaantal terug loopt na de aansluiting in Damuls en Mellau, een uur verder op.
Het zou goed zijn om de Heuberg met de Ifen te verbinden met een verbindingslift en de Kanzelwand met de Heubergarena/Parsennlift met een lift/lopende band/piste, en de verbindingspistes van de Heuberg naar Mittelberg te verbreden. Dan is er ook een aaneengesloten gebied. Maar wie wil dit betalen…?

Kleinwalsertal is al relatief prijzig qua skipas. En dat terwijl het gebied niet aaneengesloten is.
Maar storend vind ik het niet. Het gebied is makkelijk bereikbaar en het gebrek aan aangesloten verbindingen neem ik voor lief.
Het is een bewuste keuze. Van te voren weet ik dat ik regelmatig in de skibus zit, dan komen verwachting en beleving redelijk overeen.

Ik vond de pas te duur voor wat je ervoor terugkrijgt aan liften. Ik vond het ook te verbrokkeld. Het is echt een gemis dat je niet via een piste naar Ifen kunt. Dat zou het namelijk een interessant gebied maken.

Prijstechnisch is het ook niet kindvriendelijk, maar dat terzijde.

Ik vond de pas te duur voor wat je ervoor terugkrijgt aan liften. Ik vond het ook te verbrokkeld. Het is echt een gemis dat je niet via een piste naar Ifen kunt. Dat zou het namelijk een interessant gebied maken.

Prijstechnisch is het ook niet kindvriendelijk, maar dat terzijde.

Paul1977 op 26 feb 2015 11:14

Paul, ik vind een weekpas (6 dagen) t/m 15 jaar voor € 71,50 niet echt kindonvriendelijk.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Heb voor volgend jaar zitten twijfelen tussen kwt of nauders. Het is nauders geworden omdat kwt niet aaneengesloten is. Als wij kids in de ochtend wegbrengen voor skiles ga ik daarna niet in bus/auto zitten om naar ander gebied te rijden. Ik hoef niet een super groot gebied. Maar heb geen zin om na 10 uur nog in de auto te zitten om ergens anders te gaan skiën.
Ook nauders is niet helemaal aaneengesloten maar in bergkastel heb je wel ruim 70km aan pistes.
Succes met je keuze.

@ronaldvr

Eigenlijk gaat het alleen om Ifen en de Kanzelwand die niet skiënd verbonden zijn. Tenzij je Söllereck ook nog wil bezoeken. Vanaf het dalstation van de Parsennlift is het met de bus nog geen minuut rijden met de bus naar de Kanzelwand. Te voet 5 minuten. Naar Ifen is het vanaf de top van de Parsennlift 3 minuten rijden naar Ifen. Valt dus allemaal reuze mee.

Off-topic hoe is Pertisau bevallen?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@ronaldvr

Eigenlijk gaat het alleen om Ifen en de Kanzelwand die niet skiënd verbonden zijn. Tenzij je Söllereck ook nog wil bezoeken. Vanaf het dalstation van de Parsennlift is het met de bus nog geen minuut rijden met de bus naar de Kanzelwand. Te voet 5 minuten. Naar Ifen is het vanaf de top van de Parsennlift 3 minuten rijden naar Ifen. Valt dus allemaal reuze mee en het begrip losliggende gebieden is ook betrekkelijk.

Off-topic hoe is Pertisau bevallen?

Peter30 op 27 feb 2015 11:35
Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Peter30 ben zelf niet in Pertisau geweest. BEn in Achenkirch geweest en heb alleen bij chistlum geskied. Vakantie was echt top. Genoten. Gebied is zoals bekend niet al te groot maar met kinderen die we om 10.00 naar les brachten en tussen 12.00 en 13.30 gingen lunchen was het prima. Beneden bij de lift soms wat wachten. Maar niet langer dan 15 minuten in de ochtend als alle klassen naar boven gingen. Ook wel ideaal dat je er redelijk bent. We zaten in Lechnerhof in achenkirch. Prima accommodatie. Eenvoudig maar schoon en niet al te duur.

Voor een groot jongelui zou ik het gebied niet aanbevelen als je de hele dag gaat knallen. Maar voor een gezin die soms zijn kinderen nog wel is wil zien skien en niet de hele dag km’s wil maken is het er prima.

@ronaldvr : welk is het geworden in Nauders?

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

@ChristopheJonckers

Wat bedoel je? Welke accommodatie?

@ronaldvr
inderdaad. Wij zijn nu al 2 weken intensief op zoek naar een accommodatie maar vinden niet wat we zoeken :-)

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Wat zoek je en wat mag het kosten?

Voor ons was het ook al een flinke zoektocht.

mag wel wat kosten. Appartement of hotel vlak aan de piste voor 6 volwassenen en 3 kids. Sinds dit jaar gebonden aan krokusvakantie in België. Ja die zoektocht is echt de moeite :-) al zoveel aangeschreven, gebeld, …

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

@ChristipheJonckers
Volgens mij heeft nauders niks aan de piste en volgens mij heb je altijd de bus of de auto nodig. Maar dit heb ik vernomen ben er zelf ook nog nooit geweest.

Wij zitten in appartement Maria.

Plaats een reactie