Dringend raad gevraagd intermediate snowboard

Ik ben dus opzoek naar een board. Vertrek binnen 10 dagen op shortski.
Wat wens ik te doen: vooral piste met af en toe een klein beetje off-piste.In het park zal je mij niet vinden maar op de piste wat natural features meenemen doe ik wel.

Liefst een twin of twin-ish want ik rij tamelijk wat switch.

Niveau zou ik zeggen tussen beginner en gevorderd.
Ben 1m77 en weeg 70 kg. schoenmaat 11 (burton boots).
Boards waar ik al naar gekeken heb:

  • Burton Process flying V
  • Burton Nug restricted flying V
  • Bataleon evil twin
  • K2 happy hour
  • Jones mountain twin
  • Gnu Metal guru
  • Ride manchete
  • ride berzeker (grave grapics maar denk ik te gevorderd).

andere voorstellen zeker welkom ! Deel uw ervaringen met uw boards.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ik ken geen van de boards die jij beschrijft, mijn tip zou zijn om een aantal boards te proberen tijdens je vakantie. Zo ben ik bij mijn board uitgekomen.
Hier zijn helaas soms wel kosten aan verbonden maar naar mijn mening wel de beste manier om het fijnste board te vinden.

Succes met je keuze

Ik heb de Jones Mountain Twin 2013 (160cm). Vind het een heerlijk plankje. Ik rij ook regelmatig switch en dat gaat perfect. Lekkere grote bochten draaien op snelheid gaat super. Heel af en toe ga ik een klein stukje off-piste bij verse sneeuw en ook dat kan hij goed aan.

Het is mijn eerste eigen snowboard en zie mezelf ook tussen beginner en gevorderd in.

Ik ben 183cm en weeg 85KG, schoenmaat 10.5

Ik heb de Happy Hour 2013 (157), maar helaas nog niet mee geboard in de bergen. Dat gebeurt over een weekje :D Met schoenmaat 45 in de boots lijkt het op het oog wel wat krap wat betreft toe-drag tijdens het carven, maar dat moet ik dus nog meemaken. Ik heb er alleen indoor mee geboard en dat is niet echt een benchmark vind ik zelf. Ik denk dat de Ride Machete GT een hele goede is…

Verder zijn de bovenstaande boards volgens mij sowieso goed. De Machete (niet-GT) vond ik niet zo heel fijn (indoor), de Happy Hour beter. Is ook een prijsverschil natuurlijk. Van Jones heb ik goede verhalen gehoord, maar ik ben nou niet echt een expert. Dus of je sowieso wat hebt aan mijn bericht :P

Tijdens mijn zoektocht als leek naar een snowboard had ik na advies van wat shops en het lezen van reviews volgens mij de volgende shortlist:

K2 happy hour
Gnu park pickle (omdat de carve eigenschappen goed zijn)
Ride Machete GT
Burton Custom Flying V (was alleen te duur en zou wat minder voor carven zijn)
Burton Nug (was nog niet overtuigd)

De Happy Hour was leuk afgeprijsd naar 300 euro en toen was de keuze redelijk snel gemaakt.

Ik heb de Happy Hour 2013 (157), maar helaas nog niet mee geboard in de bergen. Dat gebeurt over een weekje :D Met schoenmaat 45 in de boots lijkt het op het oog wel wat krap wat betreft toe-drag tijdens het carven, maar dat moet ik dus nog meemaken. Ik heb er alleen indoor mee geboard en dat is niet echt een benchmark vind ik zelf. Ik denk dat de Ride Machete GT een hele goede is…

Verder zijn de bovenstaande boards volgens mij sowieso goed. De Machete (niet-GT) vond ik niet zo heel fijn (indoor), de Happy Hour beter. Is ook een prijsverschil natuurlijk. Van Jones heb ik goede verhalen gehoord, maar ik ben nou niet echt een expert. Dus of je sowieso wat hebt aan mijn bericht :P

Tijdens mijn zoektocht als leek naar een snowboard had ik na advies van wat shops en het lezen van reviews volgens mij de volgende shortlist:

K2 happy hour
Gnu park pickle (omdat de carve eigenschappen goed zijn)
Ride Machete GT
Burton Custom Flying V (was alleen te duur en zou wat minder voor carven zijn)
Burton Nug (was nog niet overtuigd)

De Happy Hour was leuk afgeprijsd naar 300 euro en toen was de keuze redelijk snel gemaakt.

patrickg op 3 mrt. 2014 14:45

De 157 en hoe zwaar ben je ? Ik denk dat het voor mij de 154 zal worden als het k2 wordt.

Tussen de 2013 en de 2014 weet ik wel dat er tamelijk wat verschillen zijn, van flat naar flat rise (dus beetje camber toegevoegd).

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Hoi @maartenvc,

Bovenstaande snowboards die jij beschrijft zijn allemaal in een hoog segment en die voldoen aan jou beschrijving, een miskoop zal er dan ook zeker niet tussenzitten. Ik heb alleen ervaring op zowel de Jones mountain twin van vorig jaar als het nieuwe model van dit seizoen. Op de piste is dit een geweldige plank die, ondanks zijn lichte setback, heerlijk switch te rijden is. Wanneer je het board naast het pistepaaltje stuurt dan blijf hij (door de rocker en lichte setback) goed drijven, en knal je hem in iedere sneeuwsoort goed naar beneden toe. Let wel, als je een houd van heel hard piste af knallen dan is het aan te raden de mountaintwin iets langer te rijden. Ik heb zelf de 157 en ben 180 (68kg).

@patrickv alvast bedankt voor uw informatie.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ook adresjes waar ze momenteel mooie koopjes aanbieden zijn welkom, belgie of net over de grens streek terneuze breda ,…

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Bij freestyle Roosendaal hebben ze momenteel 20% korting op alles. Tenminste 2 weken geleden nog toen ik er mijn Arbor Element kocht, welke ook nog in dat rijtje past imo ;)

@gast479 dat zeg je nu, ik ben vorige week in de buurt gepasseerd :p

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ik denk dat de Lib Tech T. Rice Pro wel iets voor jouw is, ik heb hem zelf pas gekocht alleen heb nog niet geprobeerd.
Ik ben zelf 60 kg 1.85m en het board is 1.61m
en heb 7 x 1 week ervaring maar dan moet je kijken als de Lib Tech T. Rice Pro iets voor jouw is

Voor Burton, Jones en Ride zou je eens bij van Gent te Rosmalen kunnen kijken.

Burton Process Flying V is super speels deck, lekker makkelijk pressen en butteren. Op ijzige en harde pistes weinig grip ondanks frost bite. Ook vond ik de Flying V vorm wat te overdreven, ik had mijn stance vergroot. Is trouwens geen true twin door set back.
Bataleon heb ik het op geleerd, lekker vergevingsgezind door de TBT. Kan geen nadelen verzinnen.

Ook gedacht aan de Lib Tech Skate Banana of Attack Banana?
Rijd nu op de Attack Banana en wat een grip door de Magnetraction.

De Imperium Pura Vida? zie http://www.imperiumsnow.com/content/pura-vida#.UxXlYON5OIA…

Heb zelf een Imperium Montana. Zeer tevreden van!

Heb zelf een Jones mountain twin wide 1.61 lang (2013). Vind het een geweldig board, zeer veelzijdig. Ben tegenwoordig aan het tourskien gegaan, dus aan boarden kom ik niet zo vaak meer toe. Ziet er nog puntgaaf uit. Niet vaak gebruikt.

Als je interesse heb, of iemand anders; bieden mag altijd.

Heb zelf een Jones mountain twin wide 1.61 lang (2013). Vind het een geweldig board, zeer veelzijdig. Ben tegenwoordig aan het tourskien gegaan, dus aan boarden kom ik niet zo vaak meer toe. Ziet er nog puntgaaf uit. Niet vaak gebruikt.

Als je interesse heb, of iemand anders; bieden mag altijd.

Gast636 op 4 mrt. 2014 19:45

Denk dat de 161 iets veel te groot is voor mij, heb steeds 154’s en 157 boards gehad.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

De 157 en hoe zwaar ben je ? Ik denk dat het voor mij de 154 zal worden als het k2 wordt.

Tussen de 2013 en de 2014 weet ik wel dat er tamelijk wat verschillen zijn, van flat naar flat rise (dus beetje camber toegevoegd).

Maartenvc op 3 mrt. 2014 15:05

Ik ben 1.83 met 85 kg. Voor mij ging het daarom tussen de 157 en 159. K2 adviseerde de 159, meteo morris 157. Ook omdat ik aangaf de rode mooier te vinden.

Het zijn sowieso echt vette boards, maar een Lib Tech attack banana zou ik ook overwegen idd. Het voordeel van k2 was - volgens de verkoper - dat zij zo groot zijn en daardoor goedkoper aan materiaal kunnen komen. Dus zit er bij grote merken vaak beter materiaal in verwerkt. Denk aan Carbon en de base. Maar goed: dat zei de verkoper en ik vond het niet onrealistisch klinken.

@patrickg waar heb je u board gekocht want ik kan maar weinig stores vinden in belgie die deze hebben.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Een extra optie is de Rossignol one magtek, ben deze tegengekomen en scoort ook heel goed in de testen.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ik heb hem bij Duijvestein gekocht in Den Haag. Revert in Haarlem heeft hem ook. Als je nog ff wacht, wordt hij waarschijnlijk aan het einde van het seizoen wel goed afgeprijsd. Tenzij je hem nodig hebt. Ik had hem voor 299 aan het eind van het vorige seizoen.

Zou hem graag nog kopen voor ik vertrek op wintersport midden volgende week.
Maar ben ook aan het overwegen om daar een te kopen, want denk dat de prijzen daar wel lager zullen liggen of ben ik mis ?

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ik heb voor afgelopen wintersport de Ride Berzeker gehuurd om hem daarna toch te kopen(twijfelde eerst een beetje), vond het echt geen beginners plank. Rijd echt heel fijn, hele goede respons maar je moet hem wel durven te rijden(dus lekker hard) dan word die alleen maar leuker.

De overige planken heb ik niet op gestaan maar een vriend van mij die bij een snowboard winkel werkt die rijd de Ride Machete GT en die vind die echt fantastisch.

Hopelijk heb je er wat aan.

thx @popeye

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

@Maartenvc nog een plank gekocht?

De k2 lifelike is mss ook een optie, staat voor een mooie prijs op snow24.

het is een "tweedehands" (1 maal in verhuur gezeten voor 1 week) nitro team gullwig geworden. Toffe plank, maar na de shortski terug verkocht, ga toch terug naar een camber of flat camber of rised flat camber (zoals K2 happy hour).

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

@Maartenvc ik rijd ook een camber board (nitro team) waar ik overigens heel blij mee ben maar zit soms te denken aan een rocker board, het mooiste zou zijn om er een 2e board bij te hebben om te ‘spelen’. Maar financieel gezien zie ik dat niet zo snel gebeuren voor Max 2 weken per jaar.

Wat is voor jou de reden na een shortski toch weer over te gaan stappen naar camber? Oftewel wat beviel niet aan de gullwing? Ik hoor namelijk veel goeie verhalen over dat board.

🏂

Voor mij was het vooral het gevoel. Soms te los onder de voeten en op hoge snelheid wat instabiel (niet dat hij zou wegschieten maar een raar gevoel).
Positief: heel speels, goed off piste, heel gemakkelijk om u bochten te initieren.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ok bedankt! Ik ga denk ik eens kijken of ik een rocker boardje kan huren om te zien of het wat voor mij is. Spelen kan ik ook best wel met dit board maar ik wil het wel eens ervaren op een rocker of ander echt speels board… Een maatje van mij heeft wel een Nitro Subzero dus misschien ga ik die eens proberen alleen is die een beetje te kort voor mij.

Maar word sowieso pas volgend jaar of snowworld want dit jaar geen sneeuw meer voor mij helaas.

🏂

Ah en nog een reden van verkoop, board was eigenlijk iets te groot voor mij. Was een 157 en denk dat ik van dit type board eerder een 154 nodig heb want het volde wat lomp.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Plaats een reactie