Twintips advies gevraagd

Hoi,

Ik ski al sinds klein af aan maar ben nu wel opzoek naar iets meer uitdaging, ik ben daarom opzoek naar twintips. Ik ben 178 cm en 70 kilo, ik ski voor 15% in parken 15% off piste en de rest van de tijd kloot ik een beetje aan op de pistes. Ik wil graag wat 180’s en 360’s gaan doen en een beetje aankloten maar ook nog hard naar beneden gaan.

Ik ben niet bekent verder in de wereld van Twintips maar wil dit jaar wel een paar Twintips gaan kopen waarmee ik van alles kan doen, iemand tips over wat voor een soort Twintips en welke lengte handig zijn en de plaats van de bindingen?

Felipe

Rond lichaamslengte, beetje camber voor het hard gaan, een beetje rocker voor off piste en het speelse gevoel. Binding zou ik op classic monteren (iets achter center dus), tenzij je nu al weet dat je veel switch gaat rijden, dan kun je centraal monteren overwegen (lever je wel iets in op poedereigenschappen, tenzij je daar ook switch rijdt :))

Thanks voor je reactie,

Nog specifieke ski’s in gedachte voor een redelijke prijs? rond 350 a 400 zonder bindingen, of is dit een te lage prijsklasse?

Salomon Suspect (past zeker binnen budget), Volkl Wall (zonder rocker), Volkl Kink (met rocker), Armada AR7 (zonder rocker) en nog zo veel meer…
Check de bekende webshops (sport conrad, glisshop, ekosport, etc) voor "billige angebote" :)
En schroef er geen goedkope plastic binding op, tenzij je houdt van spulletjes slopen. Er zijn vaak mooie bindingen in een setprijsje erbij te krijgen.

The ultimate twintip: http://www.snowcountry.nl/armada-jj-8432.html

Is misschien een beetje aan de brede kant, maar heeft de radius van een slalomlat :-)

When life gets too complicated.... SKI

14m is geen slalomlat, maar voor een freeridelat wel behoorlijk kort.

@Alex
Wow, sta beetje versteld van die JJ’s, had al van ze gehoord, maar wist niet dat ze zo’n kleine radius hadden.

Overigens zijn ze wel te breed als je alleen maar op de piste skiet, (15% off-piste). Dit zijn toch wel echte poeder latten te noemen.
Ik heb nog een paar Völkl step 179 cm incl verstelbare marker griffon bindingen (zodat je in het midden kan monteren of meer achterop) liggen van vorig seizoen, voldoen eigenlijk precies aan jouw beschrijving… Er is 2 weken op geskied en ze zijn nog gewaxt en geslepen.
Voor €250 mag je ze hebben.
Hier een skitest ervan: http://white.soulonline.nl/ski-test/2013-volkl-step/…

Lijkt mij persoonlijk een goede keuze om te kijken of twin tips je bevallen, anders ook makkelijk verkocht weer! Ik denk dat de anderen dit kunnen beamen.

Plaats een reactie