Ski's voor 45 jarige 110 kilo en 198 lang

Ik durf het bijna niet te vertellen maar ik ski al een jaar of 15 op dezelfde ski’s van 2 meter lang. Nog echt van die lange, smalle ouderwetse van voor het carve tijdperk. Nu de kinderen wat groter zijn kom ik zelf ook weer wat meer aan skieen toe en het wordt dus tijd voor een nieuw setje.
Ik ben op mijn 6e begonnen en ben denk ik een week of 40 op wintersport geweest en kan best aardig skieen voor een laaglander.
Kan iemand mij een merk/type ski aanraden?
Ik ski 95 procent op de pisten en misschien 5 procent daarbuiten. De ski’s moeten niet te getailleerd zijn want die erg korte bochten zie ik niet zo zitten. We gaan meestal skieen in Val Gardena Sudtirol

Daar zal je toch meer info voor moeten geven (hoe, wat, waar, wensen, eisen enz.).

Ik heb wat meer informatie toegevoegd

Xt800 wordt veel aangeraden voor jouw eisen, zelf geen ervaring mee.

Zelf ben ik van een zelfde specificaties (1,91m), vorige week weg geweest en toch weer mijn race carve ski’s meegenomen, Volkl P60 van 1,78m. Ik heb deze inmiddels al weer jaren en zijn echt super. Goede kanten grip, ook op bevroren ochtend pistes, carven, hard gaan, wedeln (ouderwets skiën). Voor ons postuur niet geschikt vanwege het draagvermogen voor offpiste, echter vroeger deed men niets anders dus wellicht een kwestie van techniek. Ik kan je zeggen dat mijn overgang van de ouderwetse ski zoals jij die hebt naar de race carve Volkl P60 was voor mij echt een enorme stap voorwaarts.

De Volkl P60 zie ik voor ca. 50 euro op marktplaats.

Wil je echt drijfvermogen en off piste dan kom je tegenwoordig op een all mountain of freeride ski, mij is na veel speurwerk etc. aangeraden de Volkl Kendo, is goed voor de piste en off piste.

Ca. 800 euro nu nieuw met bindingen.

Je kan je echt afvragen of je die meerprijs wilt betalen voor 5% van je skiën, je kan ook wanneer er goede sneeuw ligt een all mountain of freeride ski huren.

Succes met je keuze,

Ton

Hartelijk dank Ton, ik zal MP eens even gaan bekijken.

ga dit jaar eens wat ski’s huren. Kun je testen welke voor jou het beste skiën en kun je daarna een mooie set kopen.

De volkl P60 zijn wel heel erg oud hoor. Zeker van voor 2005. Hou hier wel rekening mee als je iets op marktplaats ziet. Zelf zou ik nooit zo’n oude ski kopen. Onder de huidige ski’s zijn er ook heel veel waar je heel goed “ouderwets” op kunt skiën.

Lees eens een van mijn reviews! Ik ben iets korter en 15 kg lichter, maar heb o.a. de xt800 getest.

Skiër | Völkl | Carven | Piste knaller

bedankt, ik zal eens gaan lezen

Kijk ook eens naar een Nordica Fire Arrow 84 EDT, is in 184 te verkrijgen. Staan veel positieve reviews van op het net

M’n gewicht rond de 105. Lengte 1.85. Heb dit jaar de enduro xt800 gekocht, de 1.75. Echt een geweldige ski, heb geen aandelen in Salomon, maar man had ik deze maar eerder gehad. Ik zou jou de 1.82 adviseren. Niet korter. Doorde rocker in de ski, ski je de ski per saldo korter dan de lengte doet vermoeden.
Ski is stabiel, snel, wendbaar, erg goed op z’n kant en door de breedte een prima flow op de piste, maar ook niet overdreven.

Plaats een reactie