Twintip ski's

Hee allemaal.

Ik ben een redelijk ervaren skiër van 19 jaar, 1,78 meter en 65 kilo. Ik heb tot nu toe altijd huurmateriaal gehad maar heb bedacht dat ik graag mijn eigen materiaal wil. Op de piste ben ik redelijk goed en ik wil graag een nieuw gebied verkennen namelijk: het freestylen & off-piste!

Ik ga niet voor de olympische spelen maar het lijkt me gewoon leuk hier en daar een 180 of 360 te doen en stukken achteruit te skien. Weten jullie wat voor mij de juiste lengte en breedtematen zijn? Daarnaast ook nog een tip voor een model ski’s? Ik vond de Amplid Rockwell echt heel erg vet maar dat valt net buiten mijn budget. Wil het graag zo rond de 350 euro houden. Weten jullie hier meer over?

Groetjes en alvast bedankt,

Xander Arntzenius

zelfde geldt voor mij, ben ook benieuwd naar maten, is 179 te lang??

Allereerst is de manier om ski’s te kopen: lekker wat plankjes testen!
Maar om je een idee te geven:
Ga je echt meer op freestyle richten kijk dan even naar een wat smallere waist en kijk goed naar de flex.
Ga je meer freeriden zoek een bredere waist(richting 100mm voor een goede float in de pow! Stoke!) verder is een rocker wel lekker in de poeder, en vergeet uiteraard niet te investeren in kennis en een drie eenheid!:)

Miss is een allmountain twintip een goede, zoals de atomic panic(is ook een leuke prijs!)

Verder qua lengte; richting de 170-190 maar dit hangt van veel dingen af zoals een rocker koop je langer ivm met de "vliegende tips"

Maar ben benieuwd wat t word! Hoop dat je er wat aan hebt!

Armada el rey

ekosport is een zeer goede site als je ze wilt bestellen natuurlijk.
Ik heb er juist skis op gekocht voor 370 euro en echt wel kwaliteit materiaal

Armada el rey

Defqnone op 9 mrt. 2014 13:39

Heb je er zelf ervaring mee?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Wat versta je onder freestylen? Het is namelijk een redelijk breed begrip. Het is nogal bepalend voor je uiteindelijk keuze om te weten of je bijvoorbeeld offpiste- of park gaat freestylen. Zelf zou ik, uit ervaring sprekend geen cross-over adviseren, omdat je dan altijd in moet leveren. Maar gezien je budget is het geen optie om meer paar ski’s te kopen. Armada is overigens een groot merk, misschien wel het grootste merk in de freestyle wereld. Daar kan je eigenlijk geen buil aan vallen. Maar je moet er wel aardig voor in de buidel tasten. Dan zou je echt een paar in de uitverkoop moeten zoeken, want ik denk niet dat ze veel modellen onder de €350,- hebben.

Ik heb nog een paar Armada ARV (2012) 185 cm in de aanbieding. In totaal een dag of 10 op geskied. PM me voor meer info!

@BobH je hebt PM

When life gets too complicated.... SKI

@Alex merci. Beantwoord.

@BobH likewise :-)

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie