Gele pistes

Bestaan er gele pistes?

Gele sneeuw ken ik alleszinds wel. :-D

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Never eat yellow snow. :P

Übung macht den meister!!!

Dunne papsneeuw op leem achtige grond wil nog wel eens geel uitslaan.
Van die "slope partly covered with no snow" pistes zeg maar (echt gezien in Kirchberg)

Nou soms zijn gele pistes (op de pistekaart) belichte pistes, dus daar kan je dan ook 's avonds op skiën.

Gang is alles

In Zwitserland zijn gele pistes op de pistekaart skiroutes.

Ps: kom niet te dicht bij gele sneeuw…

Yellow
In recent years, many resorts reclassified some black slopes to yellow slopes. This signifies a skiroute, an ungroomed and unpatrolled slope which is actually off-piste skiing in a marked area. Famous examples are the Stockhorn area in Zermatt and the Tortin slopes in Verbier. In Austria, skiroutes are usually marked with orange squares instead.

Op de Titlis (Engelberg) heb je ook een geel exemplaar. Als je niet met de rotair terug naar beneden wilt is dit de enige optie. Wat ik mij nog afvraag of een gele afdaling ook verzekeringstechnisch als ‘off piste’ wordt gezien. Vorig jaar niet echt bij stilgestaan toen ik deze afdaling (viel overigens best mee qua moeilijkheidsgraad) nam.

Dalafvaart route

Dus er bestaat niet echt een gele piste zoals een blauwe?

In Flims Laax Falera zijn veel gele pistes. Dat zijn skiroutes. Wel gecontroleerd maar niet geprepareerd.

Hmm maar kan je dan zeggen dat gele pistes bestaan? Want het zijn dus eigenlijk skiroutes die in elk land apart worden gemarkeerd?

Hmm maar kan je dan zeggen dat gele pistes bestaan? Want het zijn dus eigenlijk skiroutes die in elk land apart worden gemarkeerd?

Gast875 op 12 mrt. 2014 13:42

Nee, niet in die zin want het kan ook een verlichte piste zijn :P
Laten we zeggen dat een gele piste en afdaling is met verschillende betekenissen

Gang is alles

Soms wordt de piste geel ingekleurd als daar de piste wordt besneeuwd door sneeuwkanonnen.

Dienten Die Alte schule

Soms wordt de piste geel ingekleurd als daar de piste wordt besneeuwd door sneeuwkanonnen.

Elly3 op 12 mrt. 2014 19:05

nog een betekenis erbij :P

Gang is alles

@jesper Een verlichte piste word met een geel omhulsel omringd, de skiroutes zijn helemaal geel, dus gele pistes zijn geen verlichte pistes

#wintersport verslaafd

@jesper Een verlichte piste word met een geel omhulsel omringd, de skiroutes zijn helemaal geel, dus gele pistes zijn geen verlichte pistes

coen20 op 12 mrt. 2014 20:04

Je haalt t makkelijk door elkaar denk ik :P

Gang is alles

Plaats een reactie