Graag tips voor volgend jaar

Hallo allemaal,

Afgelopen voorjaarsvakantie zijn we een weekje in Zell am See/Kaprun & Saalbach Hinterglemm Leogang geweest. Van deze skivakantie heb ik dit filmpje gemaakt.

http://youtu.be/bzKlIoc_0bE

Dit is mijn 2e ski-filmpje wat ik heb gemaakt. Ik heb veel gehad aan de filmpjes die jullie op dit forum hebben gedeeld. Nu ben ik benieuwd wat jullie van dit filmpje vinden en of jullie nog tips hebben voor de volgende keer ;) alvast bedankt!!

The ski is the limit

Leuk filmpje, persoonlijk ben ik alleen niet zo van het versneld vooruit afspelen, en je muziekkeuze laat ook te wensen over wat mij betreft, verder leuke en mooie shots in je filmpje gezien!

Je kan iets meer spelen met het gebruik van muziek in sommige fragmenten (sfeer gerelateerd), en de slow-motion/versnelling, het juist timen is altijd moeilijk en erg belangrijk: maak de effecten nooit teveel/te lang. De muziek voert hier erg de boventoon, dit zou je kunnen veranderen door zo nu en dan geluid van het filmpje zelf ook tussendoor te laten komen. Sommige beelden zijn erg mooi trouwens!

Minion of the boards

Dank jullie! Ik vind het inderdaad lastig om de juiste muziek bij een filmpje te gebruiken. Ik heb bewust voor dit soort muziek gekozen omdat je dan veel beelden kunt afstemmen op het ritme. Welke muziek gebruiken jullie zoal?

En wat betreft het geluid van het filmpje zelf… dit heb ik geprobeerd om terug te laten komen maar er zijn eigenlijk geen leuke geluiden zoals "Joehoee" ;) opgenomen. Dus dan blijft alleen maar wind en geruis over helaas.

The ski is the limit

Leuk gedaan voor je tweede filmpje ;) Als je goed geluid op je filmpje wil kan je hiervoor een windcutter kopen voor je camera dit helpt echt enorm goed ;)
Met de verschillende perspectieven is het ook leuk om naar te kijken.
Wat betreft de muziek is er hier eens een topic geweest over leuke nummer voor op een filmpje te monteren.

Ik gebruik een GoPro camera dus de camera zit dan in een waterdichte case. Ik zal eens gaan zoeken naar dat topic! Thanks.

The ski is the limit

Ik vind het wel een leuke edit hoor. Ziet er goed uit! Leuke montage en interessante camerastandpunten. Aantal punten ter overweging voor je derde filmpje:

  • Lengte: voor de onbekende youtube kijker is die wellicht aan de lange kant. Voor je reisgenoten is dit echter een prima lengte en zullen veel plezier beleven bij het bekijken van de beelden. Ik als onbekende had enigszins moeite om hem helemaal af te kijken.
  • Beginnen met de autoreis en daarna met de lift omhoog. Tsja… Ondanks dat ik je eerste shot (ijskrabben) heel orgineel vind, vind ik de rest van de ‘intro’ iets te cliché. Heel veel wintersportfilmpjes beginnen zo en daardoor niet meer zo interessant.
  • Muziek: Ik vind het wel een leuk nummer en inderdaad door de tempowisselingen, kan je je beelden goed variëren. Op een gegeven moment ga je een iglo in. Wellicht kan je hier de muziek wat ‘bedompter’ en of ‘holler’ laten klinken. Daardoor krijg je meer relatie tussen de muziek en het beeld.
  • Achtergrondgeluiden: deze kan je ook ‘rippen’ van andere filmpjes. Op een gegeven moment zie je in beeld iemand heel hard remmen / slippen. Het ‘schrapende geluid’ kan je vast wel ergens vinden op youtube. Door middel van het programma tubegrabber of soort gelijke programma’s kan je de geluiden ‘rippen’ en in je film verwerken. Dit geldt ook voor het ijskrabben aan het begin van de video, maar ook bijvoorbeeld het geluid van de auto. Of terrasgeluiden op 4:24; een biepje van het liftpoortje op 4:28.
    Maar dit zijn echt marginale verbeterpunten. Voor de rest vind ik het een hele leuke edit.

Bedankt voor de tips!!! Heb ik zeker wat aan ;)

The ski is the limit

Heimwee meer kan ik er niet van maken.

Ik vind het een prima filmpje hoor.
Vind de overgangen in combinatie met de muziek redelijk tot gewoon goed (misschien nog iets meer spelen in de breaks van het nummer.

Intro is dan wel cliché, maar persoonlijk vind ik dat nou niet echt een probleem.
Een cliché is vaak niet voor niets een cliché en in dit geval is het ook gewoon zo dat men zulke beelden leuk vind om in wintersportfilmpjes te verwerken op deze manier.
Sterker nog als je gelijk zou beginnen in de sneeuw dan heb ik persoonlijk al zoiets van ik mis iets.
Wel had je die cabinelift in kaprun weg mogen laten van mij.
Dat stuk met de stoeltjeslift was genoeg geweest.
Duurt iets te lang voordat het los gaat nu.

Muziekkeuze vind ik ook niet verkeerd, maar dat is meer iets persoonlijks lijkt mij.
Ik ben alleen geen voorstander van het gebruik van een extended of clubversie zoals je gebruikt hebt.
Dit omdat deze (vaak) gelijk beginnen met een hoop drums en dus gelijk al redelijk los gaan.
Met een opbouw zoals in de eerste break van de track beginnen is fijner i.m.o
Zelf moet ik nog steeds de laatste hand leggen aan een filmpje van afgelopen februari en daar gebruik ik om die reden een gewone radioversie voor die wel wat langer gemaakt is door wat te knippen en plakken.

Geluiden die gemaakt zijn tijdens je opnamen kunnen idd leuk zijn al doe ik het zelf ook niet om dezelfde reden dat jij het niet doet.
JOEHOE of JIPPIE van Sophie van Hoytema (rtl snowmagazine) kan ik niet uitstaan btw dus dat zou ik er zelf ook nooit in laten horen :D

Camerastandpunten zijn goed gevonden.
Vooral die spray in slowmotion recht de camera in is leuk.
Ook dat is trouwens best cliché, maar daarom weer niet minder leuk om naar te kijken.

Al doende leert men en zoals dit filmpje in elkaar zit kan ik er in ieder geval goed naar kijken en zal er blij mee zijn als mijn eigen nog af te maken filmpje ongeveer dit niveau heeft.

Bijna winter !

Thanks @MrMouse !!
Ik ben benieuwd naar jouw filmpje!

The ski is the limit

Voor een tweede filmpje helemaal niet slecht! Ik wou dat die van mij er zo uit zien (heb er ondertussen 8 gemaakt). Prettige afwisseling van snel en langzame beelden. Het ijskrab intro had wmb zelfs wat langer gemogen. Beelden sluiten ook aardig aan op de muziek. Zelf had ik wel dat ene beeld op ski’s eruit gelaten tot nadat het beeld dat je in de binding klikt (detail).

Vooral zo doorgaan :)!

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Thanks @tum!! :)

The ski is the limit

Misschien zis het leuk meerdere hoeken te gebruiken bij het filmen de volgende keer, bijvoorbeeld de gopro een keer aan je ski vast te maken of iets dergelijks.

Succes!

*Link verwijderd

*bericht bewerkt door moderator op 24 sep 2014 16:34

Plaats een reactie