Gezocht: overzichtelijk familievriendelijk gebied zoals Berwang

Dit onderwerp gaat over de bestemming Berwang

Hallo allemaal,

Dit jaar zijn wij voor het eerst als gezin (met twee kinderen van 6 en 8) op wintersport geweest en wel naar Berwang. Dat is ons heel erg goed bevallen.

Wat ons aan Berwang beviel was dat de ons appartement zoals bijna alle accommodaties op een paar minuten lopen lag van het ‘skicentrum’ met de goed georganiseerde skischool, de piste,de skiverhuur etc. Daarnaast is het een leuk dorpje met een mooi overzichtelijk gebied waar je je kinderen ook tijdens de skiles regelmatig tegenkomt op de pistes. Tussen de middag weer even naar het appartement lopen voor de lunch en pauze en daarna weer de piste op. Super relaxed zo.

Volgend jaar in de krokusvakantie (vanaf 21 februari) willen we weer. Eigenlijk willen wij nu met drie families in drie appartementen in Berwang, maar…wij zijn blijkbaar te laat. Alles zit vol. Grote familiehuizen zijn er eigenlijk niet in Berwang natuurlijk wel vakantiehuizen met meerdere appartementen. De VVV meerdere keren benaderd, de appartementeneigenaren aangeschreven etc. Wel kamers maar geen appartementen met een keukentje.

De vraag voelen jullie aankomen. Wie weet er een soortgelijk gemoedelijk familievriendelijk skigebied op relatief korte afstand?

Alvast dank voor jullie (ervarings)deskundige reactie.

Kun je niet ergens anders in de Zugspitze arena gaan zitten? Dat hele gebied is bestempeld als ‘‘familiegebied’’ als de berichten die ik gelezen heb kloppen

Gang is alles

Misschien is Mellau-Damüls wel wat voor jullie?

Waarom niet in Bichlbach?
Ok, je loopt niet direct de piste op, maar de lift vertrekt wel vanuit het dorp en dan kin je al skiend berwang in en aan het einde dalafdaling terug naar Bichlbach.
Vanuit Bichlbach ook makkelijk naar Lermoos en Ehrwald.

Wij verbleven hier in Januari met de zeven personen in appartement Sonnalm. Hier kun je ook met 3 families terecht.

@Klaasvaak038 bedoel je met “bij het skicentrum” ook die skischool voor de kleintjes?
In dat geval zou je in Lermoos kunnen zoeken naar accomodaties rond de skischulesammelplatz.
Of iets verder weg rijden vanuit NL: Maria Alm. In het dorp zelf liggen de pistes van het gebied(je)“Natrun”, Daar zijn de kinderpistes te vinden, maar er lopen ook een paar blauwe en rode pistes. Ook is daar 's avonds met kunstlicht te skien… Natrun vond ik qua grootte wel vergelijkbaar met Berwang.
Alleen heb je in Maria Alm ook nog het voordeel dat je ook zo aansluit op de pistes van het hele gebied Hochkonig.

Jarenlang met de Kids naar Fieberbrunn geweest, 2 erg goede skischolen, 2 dalgondels dus beperkt tot niet wachten en sneeuwzeker. Hier zelfde ervaring van regelmatig de kinderen tegenkomen met de school en de twee dalafdalingen komen op hetzelfde punt uit het is dus makkelijk afspreken met de kids. Is overigens wel iets verder rijden. Zoek je het iets dichterbij zou je aan het Brandnertal kunnen denken en dan met name Brand. Veel accomodaties overigens op loopafstand. Geen ervaring daar met de skischolen.

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga ermee aan de slag. Op zich al een heerlijke bezigheid.
@Rogierhgv wij vonden het zo prettig dat de verzamelplaats van de skischool op loopafstand lag van het appartement (en ook het skidepot).

Tips blijven welkom!

Misschien een idee om ook eens te gaan kijken in Frankrijk. Bijvoorbeeld Val Cenis Vanoise, waar de meeste appartementen ook direct aan de piste liggen. Les Balcons de Val Cenis Le Haut, Village of Les Chalets de Flambeau, allemaal op de piste en naast de skischool en lift. Gemoedelijke sfeer en zeer familievriendelijk. Eveneens in de Haute Maurinene, La Norma, iets meer een skistation dan oorspronkelijk dorp maar alle appartementen aan de piste. Aanrijroute allemaal snelweg, met alleen de laatste 20km doorgaande weg, geen moeilijkeen tijdrovende aanrijroute over bergewegn.

Wij blijven in de Zugspitze Arena. Hebben drie appartementen kunnen huren in Rinnen. Vlakbij de Rinnerlift waarmee we het gebied in en door kunnen.

Dank voor jullie reacties!

@Klaasvaak038 Geen probleem, veel plezier daar!

Gang is alles

@klaasvaak

Waar, welke site of hoe heb je dit uiteindelijk gevonden?

Leuk restaurant daar bij de Rinnerlift, en nog rustigere piste dan de rest van Berwang.

@Nemrah ik had afgelopen wintersport de gids met appartementen en dergelijke meegenomen. Vervolgens had ik eerst de vraag uitgezet via de VVV (http://www.zugspitzarena.com). Toen daar eigenlijk geen reactie op kwam heb ik e-mails gestuurd naar de verhuurders in Berwang. Daar kwamen leuke reacties op in de zin van : “Leuk dat u uw vakantie bij ons door wil brengen maar in de door u gewenste periode hebben wij geen appartementen vrij”, maar geen aanbieding. Daarna de kring vergroot en de pijlen gericht op Rinnen. Daar kwam wel een positieve reactie(s) op.
@Hans dank voor deze tip! Leuk.

Hallo,

Wij willen volgend jaar met onze kids van dan 5 en 7 voor het eerst op wintersport.
Berwang lijkt ons zeer geschikt hiervoor. In welk appartement hebben jullie vorig jaar gezeten? Perfecte locatie lijkt het. Misschien voor ons een aanrader?

Ik herken je probleem helemaal. Dit jaar zitten we nog heerlijk in Berwang (Alpenrose-Bellevue-Egghof zijn wat mij betreft echte aanraders! Ze horen bij elkaar en zijn allemaal op loopafstand -minder dan 5 min- van liften, skischool en depot. Verder is Tanneck Garni nog een goede Kirsss!). Maar de kinderen willen toch echt wat anders. Waar vind je zo’n skigebied: waar je elkaar idd voortdurend tegenkomt, sneeuwzeker, gezellig enz.
Ik ben op dit moment aan het kijken in het Kleinwalsertal (800 km van Nederland: nog voor Fussen de weg af). Daar liggen verschillende kleine dorpjes, zoals Mittelberg, Hirschegg.
Uit ervaring weet ik dat je ook in Konigsleiten ‘vanuit het dorp’ skiet, maar dat is weer een stuk verder weg.
Succes met je zoektocht en ik lees graag mee ;-)

Dorfgastein-Grossarltal is een overzichtelijk gebied met mogelijkheid tot uitbreiding en het is echt een familiegebied met vriendelijke mensen en leuke pistes.

Plaats een reactie