help! nieuwe ski's

Ik ben een zeer ervaren skier die voornamelijk op de piste skiet maar ook regelmatig daarbuiten (echte carvers zijn dus uitgesloten). Ik ski altijd snel… (topsnelheid 120 km/h) wat stijfheid in de ski zal dus wel nodig zijn. Neem op zijn tijd ook nog een schansje maar zeker geen echte freestyler. Ben op zoek naar een nieuwe ski, maar kan geen keuze maken. Iemand goede tips? Alvast dank

twijfel er over om een type uit de rossignol 7 te nemen… wat is het verschil tussen de soul, squad en super 7?

Ooh, ik dacht 170 km/h. Willen wij meer of minder Franz Klammertjes???

Stond je met je ski’s aan vast op de dakdrager?

120 sure… Dat ga je niet redden hoor op je huurlatjes…

Maar even terug naar je vraag, ik zou als ik jou was gaan voor racecarvers of een type als de enduro ofzo, redelijk stijve ski naar mijn mening!

Als je stijve latten wilt dan zeg ik Dynastar, Volkl of Stockli. Oh ja, nog ff een moralistisch statement: Als je offpiste gaat skiën is safety nog belangrijker dan een paar latten! Kortom, wees voorbereid als je je buiten de pistes begeeft.

When life gets too complicated.... SKI

Als je echt zo’n ervaren skier bent ga je niet meteen HELP schreeuwen toch

Ik kan dat rijtje nog aanvullen voor harde piste ski’s met Nordica en Blizzard…

Click. Click. Peace

Ik kan dat rijtje nog aanvullen voor harde piste ski’s met Nordica en Blizzard…

Rogier op 23 mrt. 2014 11:03

Copy that. Die was ik vergeten. @Rogier ik dacht dat Nordica’s wel mee vielen qua stiffness. Am I wrong?

When life gets too complicated.... SKI

De echte piste ski’s zeker! en met off-piste hebben ze de keuze tussen zeer stijve modellen of wat soepeler materiaal.

Click. Click. Peace

Vorig jaar Atomic SL D2 aangeschaft. Heerlijke ski’s voor het hogesnelheid korte bochten werk. Off piste kom je er ook nog aardig mee uit de voeten :)

Kijk eens naar de Salomon Enduro XT800 of XT850. Dit is een piste georienteerde allmountain ski die het ook aardig doet buiten de piste.

En ga testen!

Armada Triumph!

Slalom en allmountains zijn per definitie niet geschikt om loeihard(120km/h) mee te gaan.

Thanks voor de info! 120 was de top, dus doe maar rustig… ski vanaf mijn derde en inmiddels al 25 jaar, dus weet wel wat ik doe. Kon alleen geen keuze maken voor mijn nieuwe ski’s en dacht hier wat hulp te krijgen… Denk er nu over om de Armada ARVti 13/14 aan te schaffen.

Plaats een reactie