Breuil-Cervinia krokusvakantie 2015 nu boeken of wachten

Sinds paar maanden spontaan verslaafd geraakt aan de wintersport (ik, beginnende snowboarder + 8 jarige beginnende snowboarder )

Na een 10-tal borstelbaan lessen en 2 dagen winterberg, willen we volgend jaar op echt op wintersport.

Na zeeeeeeer veel gebieden te hebben gecheckt ben ik nu uitgekomen op Breuil-Cervinia. Wat ik er over lees her en der lijkt me dit een prima gebied.

Nou vroeg ik me af of nu al boeken, of nog even wachten. Als ik nu kijk zie ik dat er best veel al gereserveerd is (wat misschien nog weer kan vrijkomen ) of nemen wat ik nu al gevonden heb…

Heb een best aardig app. gevonden, niet duur (naar mijn idee) en nog beschikbaar, en aardig geprijst.

Helaas zit dan de skipas er natuurlijk nog niet bij en bv via nortlander wel, echter zijn daar nog geen prijzen van bekend voor volgend jaar.

Iemand ook bekend met hoeveel % van de voorboekingen weer vrijkomen ?

Over de bestemming: Weet je zeker dat je naar Breuil-Cervinia wilt? Dat gebied staat toch niet echt bekend als het beginnersparadijs volgens mij
Grootste gedeelte is rood/zwart
Screenshot:
http://gyazo.com/7e5ed1bf4f1fe380d3ce02242fe710c8

Gang is alles

Hmm ok…apart wat ik oa hier op de site lees is het overgrote deel blauw en rood en rood zou in de meeste gevallen ook nog blauw moeten zijn

Over de bestemming: Weet je zeker dat je naar Breuil-Cervinia wilt? Dat gebied staat toch niet echt bekend als het beginnersparadijs volgens mij
Grootste gedeelte is rood/zwart
Screenshot:
http://gyazo.com/7e5ed1bf4f1fe380d3ce02242fe710c8

Jesper op 23 mrt. 2014 22:23

Hoi, ik ben net een week in Cervinia geweest… ik heb één zwarte piste gevonden, ze was gesloten :-)
Nee hoor, absoluut een beginnersparadijs. Het kan er wel koud zijn denk ik.

Hoi hans,

Goed om te horen :-)

Cervinia heeft vooral rode en blauwe hele brede piste’s, ideaal dus voor beginners! Maar voor de mensen die meer willen kan je steeds doorsteken naar Zermat waar je veel uitdagendere piste’s vind!
Voor mij 1 van de grootste en beste skigebieden, en verblijven in Cervinia is goedkoper en beter eten dan Zermat.
Als je nu een appartement vind dat je wel aanstaat waarom wachten?
Mijn krokus vakantie’s liggen steeds vast meer dan 1 jaar op voorhand, dus is nu echt de enige week waar je echt wel op tijd voor moet zijn.

Maar waarom zover rijden naar Italy en dus duurder(meer benzine) als beginner!? Waarom niet gewoon beginnen in Oostenrijk, daar zijn veel gletchers en dus erg makkelijke brede beginnerspistes en altyd verzekerd van goede sneeuw>denk eens aan het Stubaital/gletcher bij Innsbruck(goedkoop vliegen met Transavia en City night line treinen gaan ook =spotgoedkoop)tot juni kun je hier terecht, bovendien vaak goede nederlandse leraren!Breuil cervina is zeker een van de mooiste gebieden van de Alpen, maar niet bepaald goedkoop en ik denk dat je de mogelijkheden van dit enorme gebied maximaler kan benutten als je al wat ervaring hebt! :-)

Goed en terecht punt hangloose :-) maar als ik iets in me hoofd heb…:-)

Heb even niet naar de prijzen gekeken van t stubaital gebied ( enkel dat kinderen een gratis skipas krijgen wat natuurlijk erg prettig is ). Maar qua accomodatie in breuil heb ik een appartement wat ca 710 euro kost. Dat is niet veel in t hoogseizoen en krijgt overal zeer goede beoordelingen.

Maar ik houdt me aanbevolen voor andere gebieden natuurlijk, enkel wat ik niet wil is perse met auto of bus naar de liften moeten gaan. ( ik lees over stubaital dat de bussen niet altijd volgens schema rijden ?? )

Nu boeken, anders vis je achter het net. Heb ook al geboekt voor volgend jaar (6p app.mnt Sölden). Was overal al veel volgeboekt.

Ik snap het als je eenmaal ergens heen wil en je zinnen daarop hebt gezet moet je dat ook gewoon doen, je krijgt er zeker geen spijt van want het is supermooi gebied en heel hoog!
Je kan ook vanuit daar naar Zwitserland/Zermat en het aantalpistekms is enorm,maar dan moet je wel zorgen dat je op tyd terug bent voor de liften.Vroeg boeken is idd beter en ook heb je dan nog meer keus natuurlijk.Je kan door de St. Bernard pass via tunnel maar ook via alternatieve route waar ze de echte St. Bernardhonden inclusief vatje hahaha fokken ook leuk om te zien!!

De bus in het Stubaitall (en veel andere gbieden)is gratis en rijden vaak ieder kwartier nadeel is echter vaak van een gletcher dat hij vaak achter in een dal ligt en je er dus steeds naartoe moet. Ik vertrek woensdag rg oostenrijk eerst Zugspitze en dan door naar Innsbruck, volgend seizoen gaat voor mij naar Aosta dal. voordeel is dat er net sneeuw is gevallen en dat ook de kleinere/lagere gebiedjes weer verse sneeuw hebben

Over de bestemming: Weet je zeker dat je naar Breuil-Cervinia wilt? Dat gebied staat toch niet echt bekend als het beginnersparadijs volgens mij

Grootste gedeelte is rood/zwart
Screenshot:
http://gyazo.com/7e5ed1bf4f1fe380d3ce02242fe710c8

Jesper op 23 mrt. 2014 22:23

Hoi, ik ben net een week in Cervinia geweest… ik heb één zwarte piste gevonden, ze was gesloten :-)
Nee hoor, absoluut een beginnersparadijs. Het kan er wel koud zijn denk ik.

hanss op 24 mrt. 2014 07:07

Hmm das ook raar :P

Gang is alles
The older I get, the better I was
The older I get, the better I was

Bedankt voor de alle info, jaaaa…ik kom niet meer van het gebied af in mijn hoofd, dus dit gaat hem worden. :-)

Al was het alleen al om de St.Bernardhonden te zien…met vaatje natuurlijk ;-).

Nieuw "probleem" is nu dat er waarschijnlijk vrienden meegaan ( wat alleen maar fijn is, mocht er iets gebeuren, aangezien ik alleen met mijn zoon ga ), is dat de wat grotere accomodaties wat verderop van het gebied liggen, en de meeste geen (positieve) beoordeling hebben, iets wat ik toch altijd wel wil.

Naja dat wordt of verder zoeken of iedereen in zijn eigen appartementje.

Nu nog kiezen :vliegtuig of auto…ach luxeproblemen eigenlijk :-)

Nu maar even de verslagen lezen :-)

Plaats een reactie