Silvrettabahn drukte

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Is deze drukte bij Silvrettabahn normaal? Foto gemaakt op 15 maart 2014 rond 10h. Wachtijd was toen 1h. Rond 9h waren wachtijden 20min en dat vond ik nog steeds te lang. Dit was mijn eerste Ischgl bezoek en heb zoiets in een ander skigebied nooit meegemaakt!
Wat zijn jullie ervaringen bij deze lift?

null

15 maart 2014 bedoel je? Dit zou ik iig niet acceptabel vinden nee :)

Gelukkig wordt er een nieuwe bahn geïnstalleerd deze zomer met meer capaciteit… Wat een tijdverspilling zeg 1 uur wachten op zo’n dag.

15 maart 2014 bedoel je? Dit zou ik iig niet acceptabel vinden nee :)

V700 op 6 apr. 2014 15:50

Inderdaad, 15 maart. Sorry.

Ik heb alleen een dergelijke rij meegemaakt als andere gondels in Ischgl waren gesloten om wat voor een reden dan ook. Was het zo druk omdat skigebieden in de buurt (See, Kappl) slechte sneeuw hadden o.i.d.?

Ohh gebeurt wel vaker hoor…Fimbabahn opzoeken altijd rustig…5 minuutjes lopen en gelijk naar boven.

Eind maart/begin april 3 keer 10 minuten moeten wachten aan de Silvrettabahn en 1 keer zo doorlopen op maandag. Was steeds tussen 08.30 uur en 8.50 uur. Deze drukte niet meegemaakt. Alternatief is naar de Fimbabahn lopen inderdaad, daar is het altijd rustiger.

Halfweg maart is in Ischgl altijd druk dus echt abnormaal is dit niet, nee, vooral als het mooi weer is. Zoals een aantal andere hier ook al vermeldden: loop 5 minuutjes (een heel stuk zijn loopbanden) naar de Fimbabahn.

Dus op dit moment zijn enkel de Silvrettabahn en Fimbabahn in gebruik?
Dat gaat problemen geven op 1 mei !

Het was die periode zo extreem druk in Ischgl omdat de sneeuwkwaliteit/hoogte in andere gebieden niet best was. Veel mensen zochten hun uitvlucht in Ischgl (heb vernomen dat er zeer veel last-minutes in die periode geboekt zijn). Zo druk heb ik het zelf in ieder geval ook nog niet meegemaakt, maar behoudens de wachttijd bij de liften (hooguit 15 min. bij de Fimba) vond ik het absoluut niet storen.

De Pardagratsch en Fimba waren beiden ook vrij druk, maar zeker niet zo druk als de Silvretta. De opening van de nieuwe lift voor komend seizoen is in ieder geval geen overbodige luxe voor dit soort weken. De capaciteit zal flink omhoog gaan, waarvan de andere liften uiteraard ook zullen profiteren.

Week eerder was het ook zo druk. Hoofdreden was de slechte kwaliteit in andere gebieden.

Dit is een zwaar overdreven foto (het allerdrukste moment). Wij waren er ook die week; als je tussen 8.30 en 9.00 bij de lift was stond je met 20-30 min in de lift. Het alternatief is idd 5 min lopen en dan loop je linea recta vanuit de loopbandtunnel zo de cabine in; geen wachttijd. Wij zijn die zaterdag gaan wandelen naar de andere lift, dus op 100% zeker dat dat de beste optie was zonder rij.
Als je op zaterdag en zondag rond 10.00 bij de lift komt is dat in een gebied als Ischgl gewoon vragen om problemen met alle dagjesmensen uit zuid duitsland etc.

zelfs in de voorjaarsvakantie nog niet zo`n rij meegemaakt.Waren wel altijd rond negen uur bij deze lift.
Vorig jaar tijdens de laatste week van het seizoen kon je om negen uur gewoon doorlopen. Ha ha dan was 95 % zijn roes nog aan het uitslapen! Gaan nu weer de 28e naar Ischgl, hoop wel dat de weervoorspellingen iets bijdraaien.

Altijd de Dorftunnel doorlopen en de Fimbabahn nemen, of beter nog, de nieuwe Pardatschgratbahn. Wachttijden hier in alle jaren zelden meegemaakt en bij beide liften lockers voor je gear beschikbaar. De de Pardatschgrat zelfs verwarmd :-)

Twee weken terug geweest in Ischgl, Russen hadden op dat moment vakantie… Pardatschgratbahn was drukker dan de Silvrettabahn rond half 9 a 9 uur… Zelf toen ze de Fimbabahn gesloten was ivm. de harde wind op de Idalp. Maar nog waren de wachten maar 5 tot 10 minuten. Wat hier boven staat nog niet gezien zo druk…

Plaats een reactie