Bouw hier ons eigen skigebied (deel 2)

Deel 2 van het "Bouw hier ons eigen skigebied." topic.

Deel 1 vind je hier: https://www.wintersport.nl/forum/topic/30583

MAND!

Gewoon nog doorgaan boven Praxmar?
Ik zal het skigebied tot nu toe nog even plaatsen

null

@Joostglas ja
@yo-han misschien handig om ook de laatste aanpassing aan het gebied te posten volgende keer?

Gang is alles

Ik had net even niks te doen, dus even flink uitgebreid.
Lüsens, een dorpje naast Praxmar, wilde ook een aansluiting tot het skigebied van Praxmar, omdat de gasten daar normaal met een skibus heen en weer moesten pendelen. Praxmar vond dat ook een goed idee, omdat het aan die kant wat steiler is. Zo kon Praxma ook nog meer rode en zwarte pistes aanbieden, en pistes door het bos. Het resultaat is dat Lüsens nu een verbinding met het skigebied heeft dvm een gondel, met een rode en zwarte piste die ernaast lopen. Ook wilde Praxmar een 2e dalafdaling tussen de bomen, dus besloten ze uit te wijken iets naast praxmar, ook een redelijk steil stukje. Dit heeft geleid tot een mooie donkerrode piste en een slingerende blauwe piste (zodat die niet al te steil is en de beginners ook mooi door het bos kunnen skiën). Ook boven Praxmar zelf is uitgebreid, namelijk, de 2 persoons lift is nu verbonden met de pistes bij de bergersee dvm een gondel, hier lopen een rode en blauwe piste naast. En vlakbij de top is ook een nieuwe lift gekomen, namelijk een nieuwe snelle 4 persoons lift met lekkere rode en zwarte pistes richting Lüsens en een andere rode piste als aansluiting van de rode piste naar Praxmar.
En, de aansluiting met Juifenau, waar vroeger alleen een zwarte piste was, is er nu ook een rode piste, zodat meer mensen meteen door naar Praxmar kunnen skiën (met een brug over de weg)
Nu heeft dit skigebied ook al aardig wat piste kilometers (zeker als je het verbonden Juifenau meerekent, het word dus aantrekkelijker om hier te verblijven in een langere vakantie.

null

@Joostglas Nu hebben we alleen nog investeerders nodig :d

De bezoekers van het skigebied klagen over te lange wachtrijen bij de enigste eettent. Praxmar heeft samen met Lüsens besloten om 3 extra eetgelegenheden te bouwen.
Ook is er een nieuwe dallift gebouwd rechts van Praxmar. Bij deze lift is ook een nieuw hotel gebouwd.
Er is een lift bij gekomen met 2 nieuwe afdalingen en 1 verbinding naar het funpark.

null

Gang is alles

Jesper je hebt mooie toevoegingen gemaakt, alleen vanaf de parkeerplaats en de blauwe piste kon je nog niet terug naar Praxmar, nu wel, en er is een verbinding gekomen tussen de nieuwe gondel en de 4persoons stoeltjeslift, dvm een 6persoons stoeltjeslift, met makkelijke rode en blauwe pistes ernaast, en je kan vanaf de 4 persoonslift ook direct naar het restaurant boven Praxmar.
Het begint hier al aardig vol te raken:)

null

@Jesper @Joostglas Zal mijn best doen. ;)

MAND!

Paar aanpassingen,
de oude langzame 2 persoons lift is vervangen voor een snelle 6 persoons lift, zodat de rijen voor de lift een stuk korter worden. Ook is er uitgeweken naar een bergwand rechts van praxmar, waar je kunt komen met een gondel. Om weer terug te komen kun je kiezen tussen een blauwe en redelijk eenvoudige rode piste. Omdat er een kleine heuvel ligt om weer terug te komen naar het gebied, is er daar een nieuwe sleeplift gekomen (geen stoeltjes, de afstand is te kort).

null

@Joostglas is het tijd voor een nieuw screenshot of niet?

Gang is alles

Denk het wel
Die mag jij wel doen:P

@jesper komt er nog één, of mag ik er één plaatsen?

#wintersport verslaafd

Kom maar door

null

Ik heb alvast een trein vanuit het dal bij meieringen gemaakt.

#wintersport verslaafd

@coen20 sorry ik was het helemaal vergeten

Gang is alles

null

Dankzij een investeerder uit Rusland heeft het dorp Rosenlaui 2 skiliften aan kunnen leggen.
De eerste lift is een kombibahn met 10er gondels en 8er stoeltjes. De Stoeltjes gaan bij het bergstation van de eerste lift (Rosenlauierwaldbahn I) door naar het bergstation van Rosenlauierwaldbahn II
Hetzelfde systeem als bij de Auenfeldjet dus alleen gaan hier de stoeltjes door ipv de gondels :)
Ook heeft de Russische investeerder Rochstovk Mljansk laten weten dat een verbinding naar het dorp Scharmhubel zeker op de planning staat voor verdere uitbreiding in de toekomst.
Om te beginnen zijn er 3 pistes aangelegd die besneeuwd kunnen worden

Gang is alles

null

Ik heb een lang lift met eitjes naar de top gemaakt, met bijhorende Pistes. Ook heb ik naar het alleen in de zomer bewoonde boeren gehucht scharmhubel een lift gemaakt. De skiroute naar het andere skigebied is zeker een uitdaging als het net gesneeuwd heeft. Ook kunnen alle pistes besneeuwd worden aangezien op het zuiden gelegen zijn.

Ter info: naast Rosenlaui ligt nog een ander dorp(Zie google earth) het heet gschwantenmad. In elk dorp van dit dal zit een treinstation. Die trein gaat naar de grosse scheidegg even verderop. Met deze trein heb je een verbinding met Grindelwald

#wintersport verslaafd

IMG]

null

Ik heb geen idee of dit topic in zomerslaap ligt, maar de Russische investeerder wilde een oefenweide voor zijn zoontje, en verder naar boven. Ten westen van het bergstation van de 6-KSB Scharmhübelerbahn ligt geschikt terrein voor een hooggelegen oefenweide. Volgens de investeerder moet dan wel eerst een blauwe dalafdaling naar Rosenlaui aangelegd worden.

❄️

De Russische investeerder heeft met hulp van een andere Zwitserse investeerder uitgebreid, er waren eerst 2 kleine gescheiden gebiedjes, deze zijn nu verbonden door de nieuwe 8CLD met kap, de ‘Hagelseeli Express’, met een bijbehorende blauwe piste. Verder is er in het gebied boven Alts Läger ook uitgebreid, namelijk met de nieuwe 6CLD 'Obre Stafel 'deze begint iets onder het plein van de gondels. Je kunt hier komen door de blauwe piste te nemen, en al kom je vanaf de 4 persoons stoeltjeslift neem je een aftakking hiervan. Vanaf de top van de 6CLD kun je afdalen met een rode of blauwe piste.

null

Overigens is het wel jammer, dat alle ‘dorpen’ in het dal van Rosenlaui uit een huisje of 3 bestaan, inclusief Rosenlaui zelf…

❄️

IMG]

null

Nieuwe, hogergelegen, grotere oefenweide aangebouwd, 2 nieuwe restaurants om de gasten niet uit te hongeren, blauwe dalafdaling (is een pad) aangelegd en begonnen met uitbreiding aan de andere kant van het dal.
Stoeltjeslift is overigens 6-persoons, mijn icoontjes vervagen telkens.

❄️

@David23 wel een beetje klein, zal ik anders een ander screenshot maken vanaf de andere kant? Hier zijn ook nog volop mogelijkheden, er ligt verderop zelfs een grote gletscher. Maar zullen we eest dit screenshot verder volmaken

Dit is trouwens een beetje de omgeving (met op de achtergrond de gletscher) IMG]

null

Dit is trouwens een beetje de omgeving (met op de achtergrond de gletscher) IMG]

null

Joostglas op 31 mei 2014 12:15

Die gletsjer had ik al gezien ja. Goed om daar naartoe uit te breiden (later), en dan bij voorkeur ook naar een tweede dorp in het hoofddal. Innertkirchen bijvoorbeeld.

❄️

Overigens was die stoeltjeslift vooral bedoeld als beginnersgebiedje de andere kant op.

❄️

O oke

null

Een gondel (hagelseeli express) vanuit het dorp(en) schwarzwaldalp broch naar de hagelseeli. let op: het mittelstation is in een dal, dit ligt lager dan je denkt. Op google earth kan je zien wat ik bedoel.

#wintersport verslaafd

null

Een gondel (hagelseeli express) vanuit het dorp(en) schwarzwaldalp broch naar de hagelseeli. let op: het mittelstation is in een dal, dit ligt lager dan je denkt. Op google earth kan je zien wat ik bedoel.

coen20 op 2 jun. 2014 10:38

@coen20 dat is een pendelbaan geen gondelbaan

❄️

Het zijn gewoon 2 grote gondels.

#wintersport verslaafd

Dan heb je toch echt het verkeerde tekentje gebruikt.
Wel,mooie uitbreiding hoor.

❄️

wat is dan een pendel baan?

#wintersport verslaafd

Plaats een reactie