Dagelijks wintersportweerbericht

De update van vandaag is er!
Gr Niels

Link weggehaald ivm reclame.

Ziet er goed uit! blijven doorgaan

Mooi zo
Wij gaan volgende week naar Flachau;
Ik blijk je zeker volgen

Bedank!
Degelijk en overzichtelijk, hoop dat het uitkomt want idd echt tauwetter de laatste tijd

Ga zo door Niels. Wij vanaf donderdag 17-2 in Salzburgerland. Ik zit er niet over in.
Het komt wel goed, wordt veel vorst voorspeld daaro.

@Bert
Salzburgerland echt spannend, zit juist op de grens tussen zacht en koud, ik duim met je mee voor vorst en sneeuw!
Morgenavond nieuwe update :-)
Gr Niels

@Niels

http://www.wetter.com/wetter_aktuell/wettervorhersage/16_tag…

In hoeverre is dit betrouwbaar? Zie link

@Bert: 16 dagen vooruit kijken naar het weer in de bergen is gewoon niet betrouwbaar. Volg maar eens een tijdje, zal je zien dat de verwachtingen dag op dag veranderen.

mama on a mission in the snow

@ Bert

16-daagse voorspellingen altijd met een serieuze korrel zout nemen ;-)
De eerste drie vier dagen zijn doorgaans vrij betrouwbaar.
Langer als dat zijn 16 daagse voorspelling meestal alleen maar goed om een zekere trend aan te geven (BVB: overdag -5 de hele week== dan zal er meestal wel een koude periode aankomen) Maar zeker niet op de details letten, alleen de (hele) grote lijnen onthouden. De kaarten liggen er voorlopig vrij onzeker bij.

Ik kan je de ORF.at aanraden, snowforecast zit er meestal ook goed bij en natuurlijk mn blog met dagelijkse update ;-)

Ok, dank je.

@ Bert

Ja, maar je kan ook via deze link en dan je regio kiezen
(Bvb: Tirol, Steiermarken,…) ;-)

http://wetter.orf.at/oes/

Niels, leuke hobby en dus goed bezig.
Maar wat is de meerwaarde van nog een weerbericht over de Alpen? Elke zichzelf respecterende wintersportsite heeft wel een weerman/vrouw. Hier bij wintersporters.nl hebben we Roel en die gebruikt oa dezelfde weermodellen die elke weerman/vrouw gebruikt. Dus, de voorspellingen zijn allemaal hetzelfde. Sommige geven er een iets andere interpretatie aan maar in 99 van de 100 gevallen geven ze dezelfde verwachting af en komen deze ook in 99 van de 100 gevallen uit. Het blijven zoeken naar die ene weerman/vrouw die momenteel wel meters sneeuw voorspelt heeft dus geen zin. Die geheime dump die opeens 's nachts Europa oversteekt op weg naar de Alpen komt alleen in m’n dromen voor ;)

kom maar op met die 25 á 30 cm sneeuw op 19 februari! De dag erna komen we aan in Val Thorens!!!

@ Martijnski

Zoals je zelf zegt: leuke hobby. Je hebt natuurlijk gelijk, er zijn er al zoveel! Maar ach ik doe het graag, en ik heb voor mezelf meer overzicht als ik zelf een weerbericht maak en waarom zou ik het dan niet op het internet gooien, dan heeft iedereen er wat aan! :-)

@Niels

Zeker, leuke hobby. Ik probeer ook het een en ander te volgen of te begrijpen, interessant.
Het valt me gewoon op dat mensen denken dat elk apart weerbericht lezen de kans op goed weer op vakantie verhoogt. De kans dat je na lang zoeken/informeren de (voor jou) juiste wasmachine koopt DIE kans is groot.
Verder, keep up the good work!

Plaats een reactie