val thorens 13 december 2014

ik kan helaas nergens vinden hoe het met de geplande openingen van de diverse wintersport plaatsen staat voor komend jaar.

de plannen zijn om 13 december naar val thorens te gaan. is dan het hele gebied al open? ik snap dat het niet te voorspellen is met de sneeuwhoeveelheden (2 jaar terug ontzettend mazzel gehad dat het begon te sneeuwen de eerste week van december in VT).
maar hoe is de ervaring de afgelopen jaren? afgelopen jaar was de ski & board week… is dat ieder jaar??

We verblijven wsh in Le cheval blanc, of zou les menuires dan ook een goede optie zijn? daar heb ik het idee dat je iets meer "waar voor je geld" krijgt mbt appartement (bv soleil les menuires).

graag jullie tips!

gr. jacqueline

Bedoel je niet 13 december 2015?
Verder weet ik er niks van:P

Bedoel je niet 13 december 2015?
Verder weet ik er niks van:P

Joostglas op 1 mei 2014 12:34

Om nu te verwachten dat ze zelfs de data voor niet kómend seizoen, maar zelfs het seizoen daarna op hun site zetten gaat wel heel ver denk ik… ;)

Dit seizoen was Les Menuires al vanaf 7 december open. Dit ligt lager, dus ik zou zeggen van wel ja.
Ik dacht dat Valtho normaal vanaf half november begint open te gaan?

Go with the snow!

In het volgende bericht staat dat courchevel op 6 december opent. Meestal zit val thorens hier 1 a 2 weken voor.

http://www.latania.co.uk/blog/?p=6552

Sneeuw garantie kan ik natuurlijk njet geven. ;)

Meestal is Les Menuires wel open (een week voor 14 dec. al), echter zijn dan nog lang niet alle pistes en liften open. Hoe dit afgelopen jaar ging kun je lezen in het topic van Skifan over afgelopen seizoen: https://www.wintersport.nl/forum/topic/129994 In Val Thorens zit je dan beter. Qua prijs is Les Menuires wel beter. Leuke appartementen/hotels voor een goede prijs. Verder veel gezellige restaurantjes. Als je voor apres ski gaat kun je weer beter naar Val Tho, al schijnt dit natuurlijk niet te vergelijken te zijn met Oostenrijk (geen ervaring mee, ik kom dan ook niet voor de apres ski).

Vorig jaar zijn we dezelfde week naar Val thorens geweest en heel veel sneeuw gehad , meestal is het ganse gebied wel open omdat de week later kerstvakantie is. Wij gaan steeds de week voor de kerstvakantie skiën (meestal Tignes) en hebben altijd genoed sneeuw gehad.

Plaats een reactie