Koude handen

O ja, en kunnen die heaters ook in handschoenen of alleen in wanten? Zijn de vingertoppen dan wel warm genoeg (dat is bij mij meestal het probleem)?

Ik heb vorige week de heaters in een handschoen gestopt. Door de stralingswarmte wordt je handpalm en -muis goed verwarmd, en je vingertoppen maar licht. Het lost het probleem niet geheel op. Vandaar dat ik op zoek ben naar handschoenen.

''Powder to the people''

Je kan die in handschoenen steken, maar dan is het ter hoogte van je handpalm. Dit geeft ook warmte aan je vingertoppen, maar wanten zijn beter. Die zijn trouwens ook warmer zonder heaters. Ik heb zelf wanten van Dakine, met onderwanten. Niet goedkoop (75 euro dacht ik) maar wel warm.

Ik hoorde al lang geleden deze wintersportwijsheid.

Je verliest veel warmte via je hoofd. Als je lichaam onderkoeld dreigt te raken, reageert het door de bloedtoevoer naar de voor overleving minder belangrijke lichaamsdelen te vermindenen. Het eerst de verst van het hart afgelegen delen: de handen en de voeten. Je krijgt dus koude handen/voeten, zelfs als je goede (hand)schoenen aanhebt.

Kortom, kijk ook eens naar de rest van je kleding. Ben je niet te dun gekleed? En vooral: vergeet niet een warme muts op te zetten.

Verder, jammer maar waar: vrouwen schijnen hier meer aanleg voor te hebben dan mannen.

Hey,

Bij de welkoop, een winkel waar ze oa kleding verkopen voor de industrie, verkochten ze handschoenen die gebruikt worden in bij het werk in bijv. vriescellen. Die zijn beschermend voor
-50 graden. Ze zien er niet zo strak uit maar waren 13,95.

Ik denk dat overal wel zo’n winkel in de buurt is.

Ik zag hem volgens mij niet genoemd staan, maar vorige week heeft een forumlid een test verslag van verschillende mogelijkheden om koude handen tegen te gaan, getest.

Ik verwijs je graag naar zijn test. Deze is namelijk zeker het lezen waard.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/53090

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Kijk eventueel ook even naar deze conversatie van de afgelopen 3 dagen.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/53090

Bedankt Henry en Arends voor de verwijzing. Leuk om waardering te krijgen voor de moeite.

Plaats een reactie