Ervaring met Julbo Zebra light - meekleurende goggle

Vorig jaar heb ik behoorlijk wat research gedaan naar goede goggles en dat wilde ik nog even delen.

Mijn vriend (snowboarder) en ik (skier) hebben een Julbo Zebra light aangeschaft en ik moet zeggen: een meekleurende bril is echt fantastisch! Ja, hij heeft even een paar seconde nodig van zon in schaduw en terug, maar alles beter dan stoppen, een tweede lens pakken en prutsen. Geen condens, ademt goed, ook als je aan het zweten bent. (omdat ik lenzen heb, ben ik ook blij dat hij geen wind door laat en blijft ademen, in de zon en in de sneeuwbuien).

Omdat hij mooi slank van formaat is, past hij goed bij een helm en drukt hij niet op je neus, ook voor mij als vrouw.
In de winkel had ik al behoorlijk wat goggles geprobeerd, qua aansluiten en ook qua licht steekt deze er bovenuit.

Als je nog twijfelt, niet doen. Hij is in ieder geval te koop bij Decathlon in Nederland, voor 99 euro niet duurder dan veel andere goggles en zoveel plezier ervan gehad, dat ik het graag met jullie wilde delen, al klinkt het nu misschien als een reclame boodschap ;) Ik vond hem missen bij het goggles gedeelte op de website hier. Meekleurende, photochromic lens vond ik erg fijn.

Overigens: de versie van merk Smith vond ik ook erg plezierig zitten en mooi meekleuren, die paste voor mij alleen net wat minder op/bij mijn helm, sloot iets minder mooi aan bij mijn helm en ik vind clipjes toch te spannend, hoe goed ze ook klemmen.

Ik hoor ook graag jullie ervaringen!

Heb nu 3jr een photochromatische goggle van poc, zeer tevreden over, alleen in de volle zon komt ie net iets tekort, maar dat wist ik voorad, was een keuze. Kan het iedereen aanraden.

Heb nu 3jr een photochromatische goggle van poc, zeer tevreden over, alleen in de volle zon komt ie net iets tekort, maar dat wist ik voorad, was een keuze. Kan het iedereen aanraden.

Pirmin op 29 jul. 2014 00:44

Ik heb een cat 1-3 bril, dus ja, zelfde issue. Al moet ik eerlijk zeggen dat het een stuk minder erg is dan ik had gedacht. Voor de heel zonnige dagen een gewone zonnebril mee :)

Klopt !

Julbo heeft Zebra en Zebra light glazen. De Zebra dekt categorie 2-4 en de light versie 1-3.

Oud topic, maar sinds een week heb ik de Julbo zebra light en idd een superfijne bril! Sinds we 1 1/2 week geleden in Les Menuires aankwamen hebben we maar 2 dagen zon gehad en voor de rest sneeuw, bewolkt of mist. Deze bril geeft echt veel meer contrast dan mijn oude S1 bril met gele glazen van Scott. Die ene dag dat we bluebird hadden deden ze het ook prima, en het is dan heerlijk dat je niet steeds lenzen hoeft te wisselen. Echt top voor een redelijke prijs.

Winter is coming

@MiTi Ik zou hem ook wel eens willen proberen. Waar heb jij de bril aangeschaft? En hoe is deze bril in echte slechte condities?
@Janinev Welk type Zebra heb jij gekocht? Ik heb een erg smal gezicht, maar jouw beschrijving van de pasvorm klinkt goed.

Hallo! Ik heb de zebra light. Ik vind hem fantastisch. Ik heb niet perse een smal gezicht, dus of hij jou ook past, durf ik niet te zeggen natuurlijk. Ik vind hem qua pasvorm wel mooi meevormen met je gezicht. Beter dan andere merken.

We hebben ook een paar keer in dichte mist een afdaling gemaakt (zag de volgende stok van de piste bijna niet meer), ook toen heeft de bril zijn dienst bewezen. Hij kleurt dan relatief licht. Of een bril met gele lenzen beter zou zijn, durf ik niet te zeggen, had wel het idee dat wij meer zicht bleven houden dan vrienden van ons met slecht weer bril.
Hihi, voel me net zo’n verkoper! In Nederland kun je nu eenmaal wat minder makkelijk dit soort dingen krijgen dus als ik dan wat vind, deel ik dat ook graag.
Laat maar weten of je nog meer vragen hebt.
Brillen zou ik sowieso altijd opzetten met je helm als je past! En kijkend in tl-lampen in een winkel en je hoofd bewegen zie je al veel verschil in kwaliteit vond ik, zeker met goedkopere merken als sinner bijv.

Ik heb een paar goggles van de bekende dure merken. Ongelooflijk eigenlijk bij echt slecht zicht en sneeuw zoals vandaag in Tirol helpen die niet echt.
Dan haal ik mijn bril met gele glazen (plastic ) te voorschijn van 20 euro en zie ik 60 procent meer.Dat is toch eigenlijk te gek voor woorden.

@Reynouts We hebben veel slechte dagen gehad waarbij je bijna op de tast moest skien. De Julbo Zebra light kleurt dan zeer licht zodat je nog het best mogelijke contrast hebt. Ik heb hem hier in Les Menuires gekocht voor 135 euro dus ik vermoed dat je hem in Nederland wel wat goedkoper kan krijgen.

Winter is coming

Geen goggle en niet meekleurend, maar wèl een fantastische bril voor in de zon op de gletscher: de Julbo-pipeline met spectron 4-glazen op sterkte! Serieus een topper van een bril.

mama on a mission in the snow

@ Miti. Is dat dezelfde bril die ik heb geleend van Spam?

@Annie-s Nee, dit is niet dezelde. @SPAM heeft de Julbo Zebra Revolution die van S2t/m S4 gaat. De light gaat van S1 t/m S3, dus beter geschikt als het heel slecht weer is. Te koop bij Leo Lacroix!

Winter is coming

Die light lijkt me echt een mooie lens!

Hebben jullie allemaal de Revolution? Heeft er iemand een overzicht van de verschillende modellen (lenzen kan ik wel vinden, maar over de frames wat minder). Ik zoek een niet te groot frame.

Ik heb mijn zebra zo niet bij de hand, ligt in opslag. Zal even kijken binnenkort. Ik ben een vrouw en hij past mij goed, ik vind hem goed afsluiten rond je ogen en hij komt ongeveer op 4/5e van je neus van boven gezien. Kun je daar wat mee?

@Reynouts Ik heb niet de Revolution, maar de Zebra light. Ik heb het damesmodel en hiervan is het frame zeker niet groot. De Revolution heeft een groter frame.

Winter is coming

Plaats een reactie