End of season syndrom

Ik werk al wat jaartjes in de sneeuw en kreeg de laatste 2 winters aan het einde van het seizoen last van vermoeidheid. Volgens de lokale huisarts was dat een bekend gevalletje van ‘end of season syndrom’ Teveel dagen achtereen werken dus. Welke skileraren herkennen dit? Ik was echt van plan om een winter over te slaan maar nu kriebelt het al weer en per oktober ben ik echt wel weer in Tirol.

Skiën. What else.

Waar zit je in Oktober dan weer? En heb je van de huisarts te horen gekregen dat je het wat rustiger aan moet doen? Dat gaat moeilijk worden denk ik als je daar de hele tijd zit… :p

Ik ga eerst even bijkomen in het Zillertal en zie dan wel waar ik ga werken en bij welke skischool. Nee, die zegt niet dat ik het rustiger aan moet doen, fysiek ging het prima maar mentaal was het soms lastig. Ik ben ook niet meer de jongste en moet beter doseren.

Skiën. What else.

Hey John,

Vorig jaar hebben we elkaar gezien in Solden in de Almrausch waar ik werkzaam was. Niet als skileraar was het voor me herkenbaar, maar wel als kelner in de drukke apres ski. De laatste weken (maart) zijn de drukke weken van het seizoen in de Almrausch, maar dan zit je op het eind van je kunnen. Vermoeidheid, minder weerstand, minder zin om nog eens te lachen. Dus voor mij is het zeker herkenbaar.

Toch is het in de zomer lekker uitrusten en gaat het na verloop van tijd altijd weer kriebelen! Heerlijk die winters!

Ja Jan, ik denk soms ook wel eens hoe houden jullie het daar dan vol elke dag! Zijn jullie al wel open met de seizoensopening in oktober? We gaan er gewoon weer een leuke maar lange winter van maken!

Skiën. What else.

Onze MTB gids was ook skileraar in de zomer, en hij zei dat hij gewoon helemaal niks deed in de tijd dat hij niet hoefde te werken, om zo uit te rusten. Misschien een tip ? :P

Gang is alles

Ja, goede tip. Veel uitrusten! Ben nu in Thailand aan het kitesurfen… Is niet bepaald uitrusten.

Skiën. What else.

Ja, goede tip. Veel uitrusten! Ben nu in Thailand aan het kitesurfen… Is niet bepaald uitrusten.

JohnZillertal op 25 aug 2014 06:08

Nee dat is niet echt uitrusten lol
Alsjeblieft :p

Gang is alles

Plaats een reactie