Skiën in april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Hallo,

Bij de beschrijving van Val Cenis staat 60% voor sneeuw zekerheid.
Op het forum en het internet lees ik echter veelbelovende commentaar van mensen die er in april geweest zijn.
Wie heeft ervaring met Val Cenis in April?
Zijn de dal afdalingen nog mogelijk?
Was de sneeuw in de namiddag nog goed?

Alvast bedankt!

Het lijkt me duidelijk dat je over het weer (en de sneeuw) niks zinnigs kunt zeggen. Oh ja, en ik heb geen ervaring met Val Cenis :-)

When life gets too complicated.... SKI

@Ikke ,
Vorig seizoen zijn wij in het begin van april geweest (5 tot 12 April). We zaten in Lanslebourg vlak aan de piste.
We hebben enkel in het gedeelte tussen Lanslebourg en Lanslevillard geskied omdat de terugkeer op skies vanuit het deel boven Termignon naar Lanslebourg niet mogelijk was. Dal afdaling was ondanks de magere sneeuwval in de winter en de hoge dal temperaturen (18-19°c) nog mogelijk tot Lanslebourg en Lanslevillard (wel niet via de groene paden) maar via rood en blauw wel. De sneeuwkwaliteit was tot een uur of 11 op de geopende pistes prima. Daarna werd het onder de 2000m snel slushy, maar slush is ook sneeuw, het vraagt enkel een dynamische techniek om prettig te blijven voor de gewrichten en spieren. Dus niet aan te raden al rutschend. De Arcelle (rode afdaling naar Lanslevillard) was in de late voormiddag al redelijke horror voor gewrichten omdat deze ook door gevorderde beginners werd gebruikt naar het drukkere Lanslevillard (dus actief en heel dynamisch skiën). De Ramasse naar het minder drukke Lanslebourg lag er aan het einde van de dag nog redelijk bij (mits de nodige ballen kon je hier nog stevig knallen). Dus zelfs na een matige winter bij relatief hoge temperaturen nog prima te doen.

Plaats een reactie