Januari: Ski en Aprés-ski reisgenoten gezocht!

Dit jaar ziet het er naar uit dat ik voor het eerst alleen iets zal moeten boeken omdat we met vriendengroep dit jaar niet gaan. Ik heb al gekeken bij een hoop reisorganisaties en ben ook al eens met een single reis mee geweest.

Wat mij stoort aan de georganiseerde reizen is het “verplichte” programma, zit je net lekker in de Après-ski, “moet” je alweer naar hotel voor diner. Tuurlijk is dit niet verplicht, maar ervaring leert dat wij als kudde volk pas na 4 dagen een diner laten lopen voor de Après-ski.

Dus onder het motto “niet geschoten is altijd mis”: Ik wil in januari naar een groot gebied met een goede après-ski, bij voorkeur St.Anton, maar kan ook Ischgl, Gerlos, Hinterglemm, Westendorf of ieder in de buurt komend skigebied zijn. Ik ben een redelijke skiër met 10+ jaren ervaring, ga overal vanaf en hou ervan om lekker door te skiën.

Ik hou van lange dagen op de ski, sta om 08:30 bij de eerste lift naar boven en kom vaak pas rond 16:00 naar beneden, om GELIJK de Aprés-ski in te duiken, hoe laat en waar er gegeten wordt hangt af van de avond en de staat van lichaam&geest! Hoe laat het ook wordt, s’morgens om 08:30 gaan de latten er weer onder!

Spreekt dit je aan? Een week lol op de lange latten met goede après-ski waar niets moet en alles mag? Houd je wel van een feestje en een biertje (of drankje…) en ski je ook nog eens een beetje door? Neem dan ff contact met me op, ik kan alle weken in januari en de bestemming is me dus om het even, als het maar een groot gebied is met goede après-ski!

First powder, last beer...!

Hey @RalfG
Ik kan mij wel vinden in jouw profiel. Ik heb echter alleen moeite met donker zwarte Boekel/ijzige pistes. .
Gr. ESME

Hey @RalfG
Ik kan mij wel vinden in jouw profiel. Ik heb echter alleen moeite met donker zwarte Boekel/ijzige pistes. .
Gr. ESME

Ik wilde net in jou topic reageren @esme. Zijn we al met 2! Eens kijken of we een leuk groepje bijelkaar kunnen krijgen!

First powder, last beer...!

Hey,

Top idee, kan alleen niet in januari.
Feb/Maa no problemo.

Vergevorderde skier en apres-skier

Snow, Sun, Ski and Apres-Ski

Maart is ook een optie voor mij…@esme?

First powder, last beer...!

@RalfG en @Rgraaf, helaas is maart geen optie voor mij… Januari zit tussen stage en studie periode in… :) Vandaar weer de kans om in t laag seizoen te gaan… I erg goed bevallen vorig jaar:))

Maart zit ik helaas in mn afstudeer periode dus dan kan ik helaas niet… Maar fijn dat er al intresse is :))

@RalfG een leuk groepje bij elkaar vinden zal wel erg gezellig vinden… :) Wat mij betreft is een beetje niveau verschil niet zo erg… Maar van continue wachten word ik ook niet echt goed:P

Februari zou ik alleen in t hoogseizoen met de carnaval kunnen:(

Ik ben ook zoekende voor de carnavals week…lijkt me leuk om met een groepje te gaan skieen. Ik zit jammer genoeg echt vast aan de carnavals week. De gebieden die je noemt lijken me prima Ralf.

O ja,stom van me…Oeteldonk:-)

@RalfG ondertussen met 3…!

Je bedoelt met de carnavalsweek? In januari tel ik nog geen meerderheid @esme

First powder, last beer...!

Uuh ja ook, maar dan is t druk en duur. In januari nog iemand maar die zit niet op wintersporters.nl maar die kennis van vorig jaar.

De week van carnaval heeft nog steeds mijn voorkeur… dus als er meer zijn?

Ik niet iig…Carnavallen in Oeteldonck! Het is slimmer ff een ander topic aan te maken, mensen die hier interesse in hebben zullen niet in het topic januari kijken…

First powder, last beer...!

RalfG, Wij (groepje met behoorlijk tot zeer goed skiniveau) gaan naar Matrei / Grosslockner, Hebben 2 appartementen vlak aan piste geregeld.
De meeste onder ons staan aan de 1st lift en skiën behoorlijk door de gehele dag, tegen het einde en rond de middag een drankje etc… maar buiten af en toe een kort bezoekje aan de apre ski hutten zijn we meer van het type lekker rustig genieten met een wisky of wijntje aan haardvuur in appartement met leuk gezelschap. We hebben nog plaats en gaan van 17 tot 24 januari

@Bruno

hoeveel plaatsen zijn er nog? Heb ook nog steeds intresse?

Heb nog maar juist alles geregeld en doorgestuurd naar vriendengroepje, heb optie op een nog een extra appartement dus plaats is geen probleem momenteel.
Prijs is 300 PP in luxe appartement (alleen voor verblijf) voor drank en eten leggen we samen, rijden wordt ook afgesproken wie met wie… de meeste van ons zijn van rond Antwerpen

Het staat me wel erg aan…ik kom zelf uit de achterhoek dus misschien zijn er nog meer mensen die van hier mee willen of is dat voor jullie een probleem?

Wij hebben ook nog plek, laatste week januari Plagne Frankrijk. Superluxe appartement. Kosten inclusief skipas ongeveer 400 euro. Zwembad, bubbelbaden en sauna’s (echt superluixe, schoon en ruim).

We hebben een mooi gemêleerd groep, echter geen apre ski liefhebbers. Wel gezellig zitten uiteraard :)

Ik kan zonder problemen de groep vergroten (gewoon extra appartementje bijnemen) is een complex met enkele appartementen naast elkaar http://www.sun-matrei.com/de/ het betreft de “design” appartementen.

@RwinLWD wat is de leeftijd ongeveer in de groep? Niet dat t erg uitmaakt maar toch handig om te weten? Waarvan kennen jullie elkaar? Ik ben nog nooit op wintersport geweest in Frankrijk dus ben benieuwd:)
@Bruno… wat leuk! Wat is de gemiddelde leeftijd in de groep? En waarvan kennen jullie elkaar? Zijn jullie allemaal belgen?

Hoi Esme,

De groep is gevarieerd. Schoonouders (50+), ik, vriendin, zoontje (33, 28, 1 jaar 4 maand), vriend van mij (21), collega (41) vrienden (34, 37, 4). Niet iedereen is zeker maar geeft een goed beeld :) Frankrijk vind ik in alle opzichten beter met uitzondering van het uitgaansleven, dat is weinig. Slechts enkele gebieden en dan ook maar 1 of 2 locaties.

Gr,

Erwin

Heey,

ik vind het leuk om mee te gaan, januari is geen probleem voor mij.
ben 27 ben vorig jaar voor het eerst gegaan maar kan wel rode piste skieen.
mail me maar Martinus_cornelis@hotmail.com

gr Martin

Hoi Martinus,

Op wie reageer je precies?

Gr,

Erwin

Hallo allemaal!

Ik ben vanaf midden januari afgestudeerd. Ik vroeg mij af welke datum jullie precies gaan? En als ik het goed lees gaat dit over twee groepen toch? Is er bij een groep nog een plekje vrij?
Ik snowboard alleen wel maar kan aardig snelheid houden. Ik weet niet of dit een probleem is?

Ik hoor graag reactie!!

Groetjes Marleen

Hoi Marleen,

Bij ons is nog wel een plek vrij, meerdere zelfs. Als Esmee ook nog gaat dan kan er makkelijk een tweede luxe appartement bij. Een ding om te onthouden bij ons, Plagne heeft weinig Apres ski (zijn wij niet zo van).

Gr,

Erwin

Ik heb ook nog 2 a 3 plekken vrij, van 17 tot 24 januari naar Matrei Oost tirol.

Plaats een reactie