Skileraar 2014/2015 Gerlos of Serfaus? HELP!

Hela!

Ik ben me druk aan het oriënteren om komend seizoen een paar maanden in Oostenrijk te gaan werken als skilerares. Nu heb ik de laatste moeilijke beslissing te maken; wordt dit Gerlos of Serfaus? In beide gebieden al meerdere keren (in Fiss, dus niet Serfaus) op vakantie geweest en dus bekend met het gebied en het dorp.

Wie kan mij op basis van ervaring/kennis betreffende: salaris, hoeveelheid Nederlandse collega’s, apres-ski, heen/terug-reis, accomodatie en hoe je je anwarter haalt… (Én met punten waarvan jij denkt dat ze belangrijk zijn te vermelden) mij deze knoop laten doorhakken?!

Serfaus! puur omdat ik er zelf ook gewerkt hebt.
Hartstikke leuk team, veel heel veel Nederlandse leraren. Trainings mogelijkheden in Januari, een jaar oud lerarenhuis echt top en een salaris anwarten van ongeveer 55 euro per dag. Daar zit je skipas inbegrepen.
Skilerarenhuis ligt bij de Komperdell, Sunliner en Alpkopfbahn en dus ook dicht bij Patschi… Ideaal!

Wauw! Dat klinkt als een aardig salaris!

Heb jij ook ervaring met de opleiding vanuit de skischool van SFL? En weet jij of je bijvoorbeeld een week (buiten de vakantieweken) vrij kan nemen voor bijvoorbeeld vrienden/familie?

Voor info over Gerlos kan @Miski je misschien verder helpen. Hij heeft daar jaren gewerkt.

Groet, Sander

Never ski faster than your guardian angel can fly!

hey Manouk,

Vanuit de skischool zelf in Serfaus wordt er geen opleiding verzorgd. Het enige wat ze verzorgen is een introductieweek in de kinderschneealm voor wanneer je geen anwarter hebt. Wanneer je deze gaat volgen zul je dan ook alleen met kleine kinderen staan in de kinderweide en vrijwel niet actief zijn op de piste.

Het klopt inderdaad wel dat er anwarter opleidingen gegeven worden in het skigebied zelf. Dit is niet vanuit de skischolen maar vanuit het Tiroler verband. Zover ik weet kan je in Serfaus voor de kerst een duaal opleiding doen of een paar weekenden in het seizoen in Fiss de ski-opleiding. Voor de precieze informatie moet je maar even kijken op de site van het Tiroler verband.

Ook in het geen probleem om vrij te krijgen in overleg voor familie ed. Dit zal in de drukke weken niet lukken maar zolang niet iedereen hoeft te werken is het prima mogelijk, heb dit zelf ook meerdere keren gedaan.
@Tim. ga je dit jaar ook weer?

Groetjes Jasper

Hee @West nee ik ga niet, ga zelf lekker knallen buiten de studie om, jij?
@manoukm gewoon doen :)

Hi @manoukm,

Heb je de keuze al gemaakt? Ik ga naar Serfaus-Fiss, ben benieuwd of jij al plannen hebt!

Gr. Lieke

Plaats een reactie