Wie kan mij helpen met uitzoeken wintersportvakantie..

Hoi allemaal,
ik ben op zoek naar een plek in Oostenrijk om lekker een weekje op wintersport te gaan, met man, 2 grote dochters en onze hond…
Ik ski/langlauf niet dus ik wil graag een dorp waar ik lekker kan koffiedrinken en wandelen met de hond, maar ik zou ook zo graag af en toe man en kids voorbij zien komen, vorig jaar zaten we in fugen maar als ze gingen skiën gingen we naar hochfugen en daar zat ik met hond onderaan de berg te genieten en kon ik ze elk half uur aan zien komen en dat vond ik geweldig! Alleen daar was niets aan gezelligheid in het dorp, en ook apres ski was er niet te vinden op loopafstand…dus wie oh kan mij een tip geven over een gezellig dorp in Oostenrijk waar genoeg te doen is en ik niet met de lift de berg op moet om ze te zien skiën Alvast hartelijk bedankt!

Ik zou kijken naar Zell am See/Kaprun, Ischgl, Wagrain, Mayrhofen, Serfaus en Schladming.

Thanks! Kaprun en Mayrhofen zijn we geweest, kaprun superdorp maar de oudste vond het snowboarden niet zo, en Mayrhofen vonden we te massaal maar de rest ga ik es even lekker bekijken!

Hinterglemm of Saalbach komen ook veel pistes uit in het dorp. Ook qua après ski zit het daar wel goed.

Dank je, wij hebben ooit in viehofen gezeten en dan gingen we idd wel eens naar Saalbach, want daar was iets te doen, ga ik ook effe checken, bedankt!

Zou niet zo snel naar Ischgl gaan, is een leuk dorp en prima skigebied. Maar als man en dochters naar boven gaan zie je ze denk ik niet meer terug, of je moet boven op Idalp gaan zitten en daarvoor moet je met een gondel naar boven. Wagrain is voor het contact ook niet ideaal, kan wel maar dan blijven ze een beetje op de pistes daar hangen terwijl je ook naar andere dorpen kan skiën. Zou dan eerder voor Saalbach Hinterglemm kiezen, daar kun je iedere dag onder in het dorp gaan zitten, of net er even boven in een hut, of in Saalbach of in Hinterglemm net waar ze die dag willen gaan skiën. En idd Serfaus. Flachau is ook nog een optie.
Weet je wat het is de meeste wat grotere en gezellige dorpen hebben meestal ook wel een aardig skigebied, dus als je dan omhoog gaat wil je ook verder het gebied in en blijf je niet op de piste bij het dorp hangen. Of je moet wat verder gaan wandelen of lift nemen en een keer ook boven op een alm afspreken bij een leuke hut.

Dienten Die Alte schule

zoals hierboven reeds genoemd, Zell Am See is een dikke aanrader. Verder, ik ben er zelf nog niet geweest maar Bad (Hof)Gastein schijnt ook héél mooi te zijn.

Ik wil wel verder wandelen maar onze Bordeauxdog Dirk van 75 kilo niet haha, heb gekeken in Saalbach maar daar lijkt alles al vol, Flachau ga ik ook nog even kijken, bedankt!

Zell am see heb ik ook al vaker gehoord, ik ga kijken dank je!

Sankt Johann

Zell am see zie je de anderen niet voorbij komen bij het skien. Wel een gezellig dorp.
Je kunt ook eens naar Berwang kijken, maar dat is qua gebiedje vrij klein.
Verder is Kleinwalsertal misschien een optie, de dalgebieden lopen qua pistes en wandelpaden door elkaar en dorpjes bieden genoeg te doen.

Ook Obertauern is een optie. Het dorp ligt op een pas, wat als nadeel heeft dat het niet het meest authentieke dorp is. De pistes liggen rondom het dorp en je skiet dus vaak door het dorp. Met de après-ski zit het hier wel goed.

❄️

Ik zou als ik jou was eens naar Flachau kijken. Lange afdaling als je met de spacejet 1, 2 en 3 naar boven gaat voor de wintersporters, en beneden in de heksenketel (of hoe heet die tent…) apres ski.
Ook nog verschillende andere opstappunten in het dal waar je kunt gaan zitten, of andere kleine gebiedjes.

Ik ga zeker eens kijken naar obertauern en ook Flachau is in the picture bedankt allemaal!

Ik zag hem er nog niet tussen staan maar sankt Anton is ook een mooi gebied en mooi dorp met veel terrassen en een paar dalafdalingen waar je je dochters en man zou kunnen zien skiën

Plaats een reactie