Skigebied met lopende bandliften

Hallo,
Weet iemand een leuk, niet te druk skigebied met lopende band liftjes waar kleine kinderen zelf op en af kunnen ook op momenten dat ze geen ski les hebben?

Zelf altijd naar de grote Franse skigebieden geweest maar sinds er kinderen zijn naar Winterberg…nu overwegen we om weer naar de Alpen te gaan maar in zo’n groot skigebied hebben kleine kinderen niet veel te zoeken vrees ik. Ook leuk als er een zwembad in het dorp is.

Dank en groet van Maarten

Maarten, tegenwoordig heeft elk gebied wel een lopend bandje. Verder zijn je eisen wel erg breed, waardoor vrijwel alle skigebieden onder de 100km, met een wat grotere plaats, interessant zijn.
Voor echte tips zijn periode, afstand, diversiteit en prijs wel belangrijk.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Beste Thomas,
Dank voor jouw snelle reactie! Mijn ervaring is dat die lopende banden vaak alleen door lesgroepen gebruikt mogen worden dus dat is dan een beetje jammer.

Aanvullende wensen zijn niet te ver rijden en wel sneeuwzeker…en liefst ook wat te doen voor kleine kinderen die nog niet skien.

Wij hebben daar ook een keer naar gezocht en vorig jaar (in Dienten Oostenrijk) eens naar gevraagd maar die banden zijn vaak eigendom van de skischool en derhalve zijn zij ook verantwoordelijk voor het gebruik en zetten ze hem daarom uit als er geen les meer wordt gegeven…
Alternatief is misschien een kleine sleper op een vlak stuk. Die zijn wel gewoon geopend en vaak ook nog eens gratis… Succes!

Aequilater Nubila

Gebieden met een grote ‘oefenweide’ waar veel families komen zijn vaak prima plekken waar ze zich na die tijd vermaken. Ik vond Westendorf altijd hartstikke leuk, pa en moe dronken wat na die tijd en wij konden nog even lekker overal op de oefenweide naar beneden knalden :)

Beste Thomas,
Dank voor jouw snelle reactie! Mijn ervaring is dat die lopende banden vaak alleen door lesgroepen gebruikt mogen worden dus dat is dan een beetje jammer.

Aanvullende wensen zijn niet te ver rijden en wel sneeuwzeker…en liefst ook wat te doen voor kleine kinderen die nog niet skien.

medervee op 26 sep 2014 16:07

@medervee
Komt gelijk Garmisch Classic in mij op. In de stad veel te doen (grote stad), sneeuwzeker, niet ver rijden en bovenaan bij de Hausbergbahn, jawel, een lopende band die naar mijn weten gewoon de gehele dag draait. Sowieso is daarboven een prachtig oefengebied. http://zugspitze.de/de/winter/skigebiet/garmisch-classic/kin…

Hier een leuk verslag over het gebied (Let op: Duitsers zijn zeer kritisch op dit gebied, gezien de verouderde liftinstalaties. Dit vind ik persoonlijk erg meevallen, ja er zijn een paar oude liften, maar landschappelijk steekt het juist ver boven de middelmaat uit. Als dat dus geen probleem is, denk ik wellicht 1 van de beste keuzes)

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=45&t=508…

Even a bad day skiing is better then a good day at work

In Les Menuires heb je bij Bruyeres een lopende band. Ook in het aangrensende gebied Val Thorens heb je een grote lopende band. Verder heb je hier ook zwembaden en natuurlijk gelijk een giga fantastisch skigebied. http://nl.lesmenuires.com/

Is ook weer een reden dat wij naar Val Thorens gaan met de kids!
Vrij lange en gratis bandjes in het dorp en deze draaien de hele dag.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

In Les Menuires heb je bij Bruyeres een lopende band. Ook in het aangrensende gebied Val Thorens heb je een grote lopende band. Verder heb je hier ook zwembaden en natuurlijk gelijk een giga fantastisch skigebied. http://nl.lesmenuires.com/

Sebastiaan_van_Tol op 26 sep 2014 17:14

bruyeres heeft volgens mij sinds vorig jaar ook een fijn zwembad. Door de nieuwe band en het omleggen van de pistes is het onderste deel echt voor kids en beginners voorbehouden. Prima keuze, ook om vandaar verder het gebied in te gaan.

In Savognin (Zwitserland) is er een lange lopende band in het oefengebied. Dat oefengebied ligt in het dal, een beetje afzijdig van de rest van het skigebied. In het skigebied zelf ligt bij het eerste middenstation ook nog een lopende band.

Dit zijn tips waar een mens wat aan heeft…dank jullie wel!

In Zwitserland weet ik dat Vercorin een gratis kinderweide heeft. Geen lopende band maar een touw waar je gewoon aan vast grijpt.

In Rauris, Oostenrijk, wat zich uberhaupt profileert als gezinsgebied heb je een gigantische oefenweide. Geen lopende band, maar een touw met beugels. De kinderen kunnen dat zeer snel. De lift loopt in het midden van de weide, links afstappen en je hebt een stuk zo groot als een voetbalveld waar ze zelfs veilig recht naar beneden kunnen stormen en stilvallen op de vlakke uitloop. Rechts uitstappen en er is een mini ‘funpark’, waar ze eens over een box kunnen glijden en mini jumpje.

En dit allemaal terwijl mama en papa iets kunnen drinken ‘op’ de oefenweide. De tafels staan er gewoon langs, op de sneeuw. De kinderen kunnen er niet ongezien weg ook, alles is afgezet. Nog nooit iets beters gezien. Het gebied zelf is helemaal niet zo groot, slechts 2 toppen, maar alles voor de kinderen uiteraard. Het dorp is ook heel gezellig met winkeltjes, pleintjes en goede restaurant. Ons gezin ging er elk jaar terug met mijn kleine broers. Ik ben het gebied ontgroeid

Groeten

Dank jullie wel! Het is Embach geworden…vlak bij Rauris…Ben benieuwd!

@medervee

Veel plezier!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

In Alpbach bij Hotel Galtenberg, een enorm kinderpark met overdekte lopende band.

Skiën. What else.

In Wagrain is er ook speciale oefenweide voor kinderen, waar kinderen met hun ouders, ook zonder dat ze skiles hebben, kunnen spelen en oefenen: http://www.bergbahnen-wagrain.at/de/skifahren-kinder-wagrain…

Plaats een reactie