januari 2014 gerlos

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Hoe is gerlos in januari? Iemand ervaring mee…

Vrij dorstig!

Ik toevallig geweest 5 Januari 2013 toen we aankwamen kwam het bakken met sneeuw naar beneden vallen waarbij sneeuwkettingen te pas kwamen de rest van de Werk was het sneeuw geweldig en het weer ook!!

Wij hebben wintersport geboekt voor 27 januari in Gerlos, Ben benieuwd!! :D

Vrij dorstig!

ReneSmulders op 28 sep 2014 17:49

LOL. TS stelt overigens wel een vraag waar heel veel antwoorden mogelijk op zijn.

When life gets too complicated.... SKI

Afgelopen winter in de week van 18 Januari in konigsleiten geweest en de sneeuw boven was prima, dalafdaling naar Gerlos was een wit strookje in een groen/bruin landschap. Vond het wel knap dat ze hem open konden houden de hele week met regelmatig boven de 15 graden. Jaar ervoor ook in diezelfde tijd geweest en toen was wel alles wit.

Over het algemeen is het wel rustig op de pistes in die periode, maar qua après ski is er ook dan genoeg te doen.

Vrij dorstig!

ReneSmulders op 28 sep 2014 17:49

Dat is niet alleen in januari :D

Maar met dit soort vragen kan je toch niet veel?
3 jaar geleden lag er zoveel dat je bijvoorbeeld een lawine in de dalafdaling kon meemaken en vorig jaar kon je op dat zelfde stukje waterskieen!

Heb al zoveel domme vragen gezien hier…

Hoe was de sneeuw in februari? Ehhh ik denk wit…

Vraag gewoon naar een ervaring van gebied of accomodatie en niet naar weer gerelateerde dingen want die zijn toch niet te voorspellen…

Maar met dit soort vragen kan je toch niet veel?
3 jaar geleden lag er zoveel dat je bijvoorbeeld een lawine in de dalafdaling kon meemaken en vorig jaar kon je op dat zelfde stukje waterskieen!

Heb al zoveel domme vragen gezien hier…

Hoe was de sneeuw in februari? Ehhh ik denk wit…

Vraag gewoon naar een ervaring van gebied of accomodatie en niet naar weer gerelateerde dingen want die zijn toch niet te voorspellen…

ReneSmulders op 29 sep 2014 08:36

Als je iets verder leest dan je neus lang is, zie je staan dat ik de vraag gewijzigd heb.

Waarschijnlijk is het de eerste week van januari nog druk als gevolg van de feestdagen. Daarna is het een stuk rustiger, zowel op de piste als tijdens de aprés-ski. Je kunt dan in ieder geval gewoon je biertje drinken zonder dat je als haringen in een ton in de Cin Cin staat.
Wel heb je in het weekend wat meer wintersporters die op een “short-ski” vanuit bijvoorbeeld Duitsland naar Gerlos komen (maar dat heb je volgens mij overal en het hele seizoen door).

Voor wat betreft de sneeuwcondities is dat natuurlijk nu nog niet te voorspellen. De keren dat ik in januari in Gerlos was waren de condities perfect. Veel sneeuw en lage temperaturen.

Plaats een reactie