Ski kopen advies

Hallo,
Ik zoek nieuwe ski’s omdat ik geen ski’s meer heb. Ik heb 10 Jaar ( weken) ski ervaring en ik ben 17 jaar oud. Ik ben een redelijk ervaren skiër die een ski zoek voor off-piste en piste, ik ben vorig jaar naar La Grave geweest en heb hier couloir’s geskied. Ik heb niet echt meer een oude ski want heb vorig jaar veel op huur ski’s gestaan omdat je met race ski’s van 1,55 niet naar La Grave kunt. Ik ben dus opzoek naar skis waarmee ik offpiste kan naar La Grave & op de piste nog redelijk mee voor uit kan.
Ik ben 1,77 en ben 70 kilo (Huur ski’s waren vooral K2 en skiede goed)

Iemand advies?
Mvg, Jeroen

Groei je nog (veel)? Andere vragen die ik nog heb voordat ik zinnige suggesties kan geven: hoe is ongeveer de verhouding off-piste/piste gebruik?

Ik heb mijn groeispurt wel zo’n beetje gehad :) Ik word niet groter dan 1,80 verder ga ik een dag van een hele week met gids off-piste en gaan we naar een ander gebied, verder tussen de pistes door langs de pistes af. dus het zal 50 piste 50 off piste zijn

Dan zijn er nog steeds heel veel opties, en geen verkeerde. Ik zou iets zoeken met een breedte van minimaal 100 mm onder de voet (eerder richting 110-115 denk ik), met tip en tail rocker (eventueel twin-tips, als je van het flippen en springen houdt) en camber onder de voet. Dan zijn er nog zó veel opties.

Weet je nog welke K2’s je had gehuurd en waarom je die zo fijn vond?

flippen springen niet mijn ding, geen idee welke K2’s ik eerst gehuurd had het was in Frankrijk en hij heeft me volgens mij niet vertelt welk model het was.
Bedankt voor je reactie :)

2 paar ski’s kopen.

Serieus offpiste skiën en lekker knallen op de pistes gaat niet met 1 paar, zulke wonderski’s bestaan gewoon niet. Al wil marketingland het ons wel wijs maken.

Ja dat is handig, als je tussen twee pistes door de poeder wil opzoeken.

❄️

Koop een model van vorig jaar of een testski van dit jaar. Scheelt de helft.

Koop een model van vorig jaar of een testski van dit jaar. Scheelt de helft.

Skizoeker op 28 sep 2014 21:48

welke modellen moet ik dan aan denken?

2 paar ski’s kopen.

Serieus offpiste skiën en lekker knallen op de pistes gaat niet met 1 paar, zulke wonderski’s bestaan gewoon niet. Al wil marketingland het ons wel wijs maken.

RR op 28 sep 2014 21:40

Wil je wel ‘piste knallen’ @Jeroen97? En je hebt toch al een race ski van 155, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Modellen waar je naar kan kijken (echt van alles wat): Nordica El Capo, Blizzard Cochise, Fischer Watea 106, Fischer Big Stix, Armada JJ, K2 Shreditor 112, Atomic Automatic, Line Sick Day, Dynastar Cham 107, Nordica Patron… De lijst gaat maar door. Misschien je vraag eens stellen op wepowder.nl? daar zitten meer off-piste skiërs dan hier.

En voor uitgebreide reviews kan je terecht op http://blistergearreview.com/category/gear-reviews/ski-revie…

Wie weet is dit wat: https://www.wintersport.nl/forum/topic/163073

GiGi op 29 sep 2014 17:16

oei die factions zien er goed uit! nou vroeg ik me af of 1,83 niet te groot is?

Als je echt de poeder in gaat heb je daar wel wat float voor nodig. En natuurlijk is er tip en tail rocker, dus de effectieve contactlengte is niet zo groot.

bedankt :)

Lengte van je ski’s is vooral afhankelijk van het gebruik en je persoonlijke voorkeur, nauwelijks van je eigen lengte.

Voor een offpiste is 183cm zeker niet te lang.

Stel je vraag eens op http://www.wepowder.nl

Dat is wat meer poeder georiënteerd.

Plaats een reactie