Winterberg 14/15

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Voor zover ik begrepen heb komt er een nieuwe 4-zitter op de Kappe, waarbij het al wel zeker is dat dit geen koppelbare wordt. De lifttijd zal 2 1/2 minuut zijn.

Harry(Winterberg) op 9 apr 2015 11:26

Die plannen zijn allemaal nog niet definitief vastgelegd. Beide scenario’s zijn op dit moment goed denkbaar, aangezien een wetsverandering weer het opbouwen van oude liften toelaat, alhoewel Brinkmann logischerwijze natuurlijk de voorkeur aan een nieuwe lift zal geven als dit binnen het budget past. De reistijd van 2,5 minuten zal overigens alleen van toepassing zijn als de lift op volle snelheid draait.

Voor zover ik begrepen heb komt er een nieuwe 4-zitter op de Kappe, waarbij het al wel zeker is dat dit geen koppelbare wordt. De lifttijd zal 2 1/2 minuut zijn.

Harry(Winterberg) op 9 apr 2015 11:26

Die plannen zijn allemaal nog niet definitief vastgelegd. Beide scenario’s zijn op dit moment goed denkbaar, aangezien een wetsverandering weer het opbouwen van oude liften toelaat, alhoewel Brinkmann logischerwijze natuurlijk de voorkeur aan een nieuwe lift zal geven als dit binnen het budget past. De reistijd van 2,5 minuten zal overigens alleen van toepassing zijn als de lift op volle snelheid draait.

Frans op 9 apr 2015 12:55

Op zijn minst kan Brinkmann het nog bijna nieuwe lopende instapbandje van Möppi regelen “voor weinig”!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Willingen vanuit het vliegtuig, 9 april, tandpasta strepen in een groen landschap

null

The older I get, the better I was

Wow prachtig! Zo te zien kan er ook een lift en piste aan de achterkant van de Ettelsberg worden aangelegd… .

@Menno: Misschien wel zo netjes om even aan te geven dat de foto van 't alpinforum komt. De persoon in kwestie (goede bekende) wil niet graag dat z’n foto’s straks overal en nergens landen zonder of verkeerde bronweergave. ;)

Willingen ligt overigens vaak op de aanvliegroute naar Dortmund. De blik op het Upland en (noordelijk) Sauerland is dan geniaal!

@Frans in de haast… vergeten inderdaad want dit is niet mijn foto

The older I get, the better I was

Ben benieuwd of er wat gaat veranderen voor volgend jaar. Toch vond ik die lopende band ook wel grappig. Je kon hem ook gebruiken als quarter pipe!! Of op de zij rand naar beneden skiën. Hahaha. Je kon er wel leuk mee spelen.

The mountains shall bring peace to the people

[quote]Ben benieuwd of er wat gaat veranderen voor volgend jaar. Toch vond ik die lopende band ook wel grappig. Je kon hem ook gebruiken als quarter pipe!! Of op de zij rand naar beneden skiën. Hahaha. Je kon er wel leuk mee spelen.

Certified ski-boy, glijbewijs

@Menno: Misschien wel zo netjes om even aan te geven dat de foto van 't alpinforum komt. De persoon in kwestie (goede bekende) wil niet graag dat z’n foto’s straks overal en nergens landen zonder of verkeerde bronweergave. ;)

Willingen ligt overigens vaak op de aanvliegroute naar Dortmund. De blik op het Upland en (noordelijk) Sauerland is dan geniaal!

Frans op 11 apr 2015 19:46

En daarom zet je een foto op internet? Bronvermelding kan maar zet deze dan gewoon met een editor in je foto.

Pfoe.
N.a.v. afgelopen posts dit seizoen stel ik voor volgend jaar een ander Winterberg Onderwerp voor:
Winterberg weer(verwachting), Winterberg nieuws, Winterberg ervaringen, Winterberg overig en Sauerland ski…

Ik vond het zo nogal vermoeiend dit seizoen alhier…

Die onderwerpen waren er allemaal en daarom is dit gevormd, omdat het anders te chaotisch was @Frank66

#proudtobepartofleswintersporters

Nog meer chaotisch dan dit seizoen…?

@Menno: Ah, ok… kan gebeuren natuurlijk. ;)

En daarom zet je een foto op internet?

Skizoeker op 12 apr 2015 14:50

Dat zegt helaas niks over het feit of je het ook maar gebruiken of niet. Check maar eens de disclaimer van 't alpinforum en die van wintersporters. Auteursrechten is altijd een vervelend thema als je verder goede (niet commerciële) intenties hebt.

Ben benieuwd of er wat gaat veranderen voor volgend jaar.

martijn-koevermans op 12 apr 2015 11:49

Een heleboel. Kan best zijn dat de wereld op z’n kop zal staan. :)

@Frank66 ja een beetje wel

#proudtobepartofleswintersporters

Ben het wel een beetje met Frank66 eens. Het topic werd ingezet als gaande over de nieuwe ontwikkelingen voor het seizoen 2014/2015 en er zijn allerlei andere zaken tussendoor gekomen. Allemaal best relevant maar niet erg overzichtelijk. En zeker als een topic zo lang wordt is de kans groot dat dezelfde vraag een paar pagina’s later opnieuw gesteld wordt.
Ik mag de hand in eigen boezem steken want ik heb er zelf ook aan meegewerkt.
Wat mij trouwens ook verbaasd (en daarmee open ik weer een nieuw gespreksonderwerp) is dat informatie over Willingen meestal hier staat, en dat er in het forum van Willingen bijna niets wordt geschreven.
Dat moet verwarrend zijn voor mensen die hier niet zo vaak komen en graag wat informatie willen ophalen, of, wie weet, willen meeschrijven.

Misschien één topic voor de actuele condities, weersvooruitzichten e.d. en een tweede topic voor nieuwe infrastructuur, voor het gehele Sauerland? Met meer dan dat wordt het inderdaad onoverzichtelijk.

❄️

Ja, nog beter David23.

OK, Ik zie dat er een ander topic is geopend… Sauerland Infrastructuur. Heel goed. Nu nog een nieuw Winterberg Weer en Ervaring topic erbij en dit topic Seizoen 2014/15 kan gesloten worden wat mij betreft… .

Het seizoen os dan ook voorbij ;)

❄️

Om het topic dan in stijl af te sluiten post ik hier m’n laatste ‘normale’ video van dit seizoen. Er zijn naast de vele Duitse fans ook hier genoeg forumleden die trouw m’n video’s bekijken, waarvoor ontzettend veel dank! Geniet daarom nog maar van de beelden van afgelopen weekend. ;)

Frans, super filmpje!!!

1:17 Ging je daar nou bijna @Frans ? :P

Mooi filmpje!

A winter without powder isn't a winter!

@Joostw: Haha, nee dat was ik niet, maar iemand van 't alpinforum. Heb zelf die opname gefilmd! ;)

Ik schrok al, met zulke brede ski’s nog vallen :P @Frans

A winter without powder isn't a winter!

Weet iemand waar ik de nieuwe topic kan vinden? Ik zie niet sauerland infrastructuur

Alvast bedankt

Het topic staat nu gewoon op de eerste pagina van het forum…
Maar hier de link:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/194964?page=4#last…

Ja heb het gevonden bedankt henriS

De vierpersoonsstoeltjeslift + sleeplift op de Poppenberg wordt vervangen door een achtpersoonsstoeltjeslift.
De vierpersoonsstoeltjeslift Büre-Herrloh wordt vervangen door een zespersoons en die stoeltjeslift wordt neergezet op de plaats van de Astenlift die stuk is door een omgewaaide boom afgelopen winter.
De rodellift zou daar dan ook niet meer nodig zijn (hoe dat moet stond er niet bij) Het Tredbecken bij Ussa moet dan ook verplaatst worden. Al met al willen ze het voor de komende winter allemaal klaar hebben dus ik ben benieuwd wanneer de werkzaamheden starten. De Bewilligung is ‘‘met terugwerkende kracht’’ verleend dus dat is geen probleem. Volgens de Liftbetrieber Klante komt het allemaal in orde.
Er stond niet bij waar de Poppenberglift naar toe gaat.

@Donna53 voor dit soort informatie is al een ander topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/194964?page=6#last…

Nog wel bedankt voor het samenvatten van de informatie.
1 toevoeging: rolband tussen de Schans piste(s) en quick jet

#proudtobepartofleswintersporters

Inderdaad, dit topic kan beter gewoon gesloten worden.

❄️

Plaats een reactie