Allmountain boarder die een knoop wil doorhakken

@Manivado heb mijn Jones destijds ook bij Eurofun (Scheveningen) ging toen meen ik nog 15 tot 20% van de advies prijs af. Dus als je er ook nog bindingen bij koopt moeten ze echt wel een mooi prijsje voor je kunnen maken. Veel succes!

@Manivado heb mijn Jones destijds ook bij Eurofun (Scheveningen) ging toen meen ik nog 15 tot 20% van de advies prijs af. Dus als je er ook nog bindingen bij koopt moeten ze echt wel een mooi prijsje voor je kunnen maken. Veel succes!

Otter op 20 okt 2014 14:17

Hoe tag je iemand? Haha. Maar is goed. Ben benieuwd! Ik ga binnenkort even langs.

Jij hebt ook de Jones MT, right? Heb je 'm eerst getest ergens of direct besteld? Ik denk (en hoop) dat ik de 160 zonder Wide nodig heb.

Nee destijds niet getest maar ik had de 2011/2012 versie toen al (die oranje) dus wist dat het wel goed zat. Gaat er om spannen met die 160, ligt er echt aan hoe groot je schoen is aan de buitenkant. Vrijdag 31 oktober is er trouwens nog een testavond in Zoetermeer o.a. Jones, Lib-tech, GNU en meer Zie http://www.snowworld.com/Evenement/Info/575

Ik neem m’n schoen sowieso even mee naar de winkel. Ja, dat had ik al gezien. Maar die vrijdag kan ik helaas niet… Balen… Maar jij heb die van 13/14 gehaald of ook de '15? Jij bent iig erg tevreden als ik de posts zo zie.

Ik heb nu de 12/13. Ben er zeer tevreden over ja.

Ik heb nu de 12/13. Ben er zeer tevreden over ja.

Otter op 20 okt 2014 16:17

Oké, mooi man.

Ik heb me verder georienteerd en ik ben er bijna zeker van dat het de Jones Mountain Twin 2015 gaat worden! Nu nog een set bijpassende bindingen vinden.

Zijn er winkels die korting hierop geven als je zo’n board koopt met evt. bindingen erbij?

Manivado op 20 okt 2014 12:35

Ik rij zelf de mountain twin met nitro zero bindingen! Wereld set, doe er alles mee gas geven op de piste, knallen in de poeder en af en toe een schansje pakken! Super stabiel, makkelijk en comfortabel te rijden!

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in wat het geworden is…;

Snowboard;

  • Jones Mountain Twin 2015
    null

met de bindingen;

  • Burton Mission 2015 (Camo)

null

Wel een paar knaken… Maar erg blij mee :D

Heel veel plezier met je nieuwe boardje! Gezien je keuze gaat dat zeker lukken! :D

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Heel veel plezier met je nieuwe boardje! Gezien je keuze gaat dat zeker lukken! :D

Sneeuwbaard op 3 nov 2014 15:42

Thanks. Ben benieuwd :)

Ik hou ervan als de kleurencombinatie niet de meest voor de hand liggende combinatie is… Vette set dus!

Veel plezier ermee en laat weten wat je ervan vind!

🏂

Dikke set!! en we wachten op de 1e bevindingen ;-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Heel mooi! welke maat is het uiteindelijk geworden?

@bovenstaande allemaal,

Toffe reacties :D

Twijfelde tussen een 160 en 158W. Toch voor de 158W gekozen. Bleek bijna even breed als de 160, alleen net een tikkeltje kleiner.

Mooi board heb je gekocht! Veel plezier alvast. Ik stap dit seizoen ook voor het eerst op een Jones, ben voor de Flagship gegaan daar ik een board zocht voor vooral de poeder. Heb ook nog een Bataleon Omni voor meer op de piste

Mooi board heb je gekocht! Veel plezier alvast. Ik stap dit seizoen ook voor het eerst op een Jones, ben voor de Flagship gegaan daar ik een board zocht voor vooral de poeder. Heb ook nog een Bataleon Omni voor meer op de piste

Marijnt op 4 nov 2014 15:09

Het is ook mijn eerste Jones. Ben benieuwd… Ik toch maar gekozen om voor één board te gaan. En in dat geval is deze ideaal denk ik :D

Nou ik ben lekker met jullie! Ik was prima tevreden met mijn 16 jaar oude salomon boardje. Door dit topic werd ik moreel gdwongen om wat meer te gaan kijken en lezen en ben ik hebberig geworden. Ik kon eigenlijk niet meer anders dan een nieuw boardje kopen.
En toen was daar ook nog een mooie aanbieding bij Daka.nl die ik niet kon laten liggen.
http://www.daka.nl/wintersport-snowboards-heren/jones-snowbo…

Dus nu ben ik door jullie schuld 350 euro armer. Volgens mij is dit een complot door de wintersportindustrie.
En ik ben er nietsvermoedend slachtoffer van geworden.

:grin: :grin: :grin: :grin:
(ehm hoe zet ik smileys in een bericht? )

;-);-);-);-);-)

@Taan, veel plezier met het nieuwe boardje! Dat zal in het begin even wennen zijn na het oude boardje, maar hier ga je wel veel plezier mee beleven.
Vwb de smileys: ; - ) maakt ;-) (wel zonder de spaties natuurlijk)

Nou ik ben lekker met jullie! Ik was prima tevreden met mijn 16 jaar oude salomon boardje. Door dit topic werd ik moreel gdwongen om wat meer te gaan kijken en lezen en ben ik hebberig geworden. Ik kon eigenlijk niet meer anders dan een nieuw boardje kopen.
En toen was daar ook nog een mooie aanbieding bij Daka.nl die ik niet kon laten liggen.
http://www.daka.nl/wintersport-snowboards-heren/jones-snowbo…

Dus nu ben ik door jullie schuld 350 euro armer. Volgens mij is dit een complot door de wintersportindustrie.
En ik ben er nietsvermoedend slachtoffer van geworden.

:grin: :grin: :grin: :grin:
(ehm hoe zet ik smileys in een bericht? )

;-);-);-);-);-)

Taan op 13 nov 2014 14:14

Hahah. Nou ik ook, nog erger dan jou. Wilde gelijk de nieuwste hebben haha.

Ben benieuwd hoe de Jones MT is!

Dus nu ben ik door jullie schuld 350 euro armer. Volgens mij is dit een complot door de wintersportindustrie.
En ik ben er nietsvermoedend slachtoffer van geworden.

Taan op 13 nov 2014 14:14

Shit… betrapt!

ps. Volgens mij heb je ook een nieuwe jas nodig :P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb er gister voor het eerst mee geboard in Snowworld. Toch even wennen zo’n nieuw boardje.

Wat mij het meest opviel was het draaien. Het board draait een stuk soepeler. Erg wennen is dat die nog onstabiel aanvoelt als je recht naar beneden gaat of kleine bochten maakt. Misschien een beetje leren carven.
Springen is ook lekker. Het board veert lekker mee.

Misschien binnenkort nog een keertje snowworld en anders in Valtho maar goed uitproberen :D

Een beetje leren carven? Dat lijkt mij wel essentieel als je hard wilt kunnen knallen ja!

Volgens mij zou dit board juist erg stabiel moeten zijn op hogere snelheden dus ik heb het idee dat er wat aan de techniek moet worden bijgeschaafd. Juist bij korte bochten moet je kanten goed kunnen gebruiken en snel kunnen wisselen (carven dus). Ik zou meteen een paar privé lessen boeken als je in valtho bent zodat je daarna direct meer uit je nieuwe plank kan halen en hem ook gebruiken waar die voor bedoeld is.

Veel (leer)plezier ermee in ieder geval!

🏂

Een beetje leren carven? Dat lijkt mij wel essentieel als je hard wilt kunnen knallen ja!

Volgens mij zou dit board juist erg stabiel moeten zijn op hogere snelheden dus ik heb het idee dat er wat aan de techniek moet worden bijgeschaafd. Juist bij korte bochten moet je kanten goed kunnen gebruiken en snel kunnen wisselen (carven dus). Ik zou meteen een paar privé lessen boeken als je in valtho bent zodat je daarna direct meer uit je nieuwe plank kan halen en hem ook gebruiken waar die voor bedoeld is.

Veel (leer)plezier ermee in ieder geval!

Martin9 op 17 nov 2014 12:48

Bedoelde het meer als geintje. Al kan mijn techniek heus wel beter inderdaad.
Op dat kleine stukje in Snowworld, waar de aandacht ook verdeeld moest worden, was het moeilijk goed te testen.

Maar thanks. In Frankrijk even flink knallen.

Oh Sorry, het cynisme ontging mij een beetje ;-)

🏂

Net terug van mijn vakantie. Beetje gemengde gevoelens over mijn nieuwe Jones Mountain Twin. Eigenlijk merk ik nauwelijks verschil met mijn 16 jaar oude Salomon. Sterker nog, ik denk dat de laatste lekkerder carved.
De pistes waren erg hobbelig, dus op hoge snelheid carven viel sowieso niet mee, maar ik heb het idee dat de bochtradius op de Jones een stuk groter is dan op mijn Salomon.
Backside carven blijft lastig, maar dat was op mijn salomon ook zo.

Plaats een reactie