Spijkerbroek in indoor skihal

Ik zat vanmiddag in Snowplanet Velsen te kijken naar mijn kinderen. Deze hadden kidsweek. Ik verbaasd me dat er veel mensen zijn die gewoon een spijkerbroek aan hebben. Sommige hebben alleen een paar handschoenen aan getrokken en skien in hun casual kleding. Ik heb dit nooit gedaan en het lijkt me ook niet lekker zitten. Maar zijn hiervoor niet een beetje etiquette of voorschriften voor ?

May the ski force be with you !!

Helaas niet. De meeste hallen stellen alleen als vereiste dat je handschoenen dient te dragen in de hal, zodat je vingers ieder geval beschermd zijn.

If you snooze, you loose!

In Snowplanet zijn inderdaad alleen de handschoenen verplicht voor bescherming van de vingers.
Opzich maakt het mij ook niets uit dat je een spijkerbroek aantrekt, maar echt lekker lijkt het me niet…
Voorschriften vind ik dan ook overbodig, moet er niet aan denken om straks bijvoorbeeld een dikke jas in de indoorhal te moeten dragen. Advies is natuurlijk wel handig om te geven.

ik weet niet als het uitmaakt of je skiet of snowboard,
zelf heb ik wel eens gesnowboard met een spijkerbroek, en om eerlijk te zijn vond ik het niet onprettig snowboarden met een spijkerbroek. maar een spijkerbroek haalt het bij lange na niet bij het draagcomfort van een snowboardbroek.
onlangs kwam ik een spijkerbroek tegen met een speciale binnenvoering voor in de winter en het leek me wel leuk om dit eens te proberen, en ik moet zeggen dat zit bijna zo goed als een snowboardbroek, enige nadeel blijft als je zit in de sneeuw wordt het eerder nat.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik rijd ook met snowboardbroek, maar dan een die exact op een jeans lijkt.
Hij is warm, waterdicht en comfortabel.
Je hebt ze van diverse merken maar die ik heb (Holden) lijken echt het meest op een gewone jeans. Ze worden zelfs na hoe vaker je hem wast steeds ies valer van kleur, net echt!!

Oh ja, heb er ook nog 1 te koop staan :-) zie marktplaats in dit forum

Je ziet ook de nodige spijkerbroeken in Winterberg, zijn doorgaans de mensen die er weinig van kunnen en toch rood en zwart doen.

❄️

In het Sauerland staan spijkerbroekdragers op de piste equivalent aan Nederlanders. Hoe zou dat nu toch komen? ;)

Er zijn zeker regels. Ongeschreven, maar toch:

Winterberg en Gerlosfans gaan in spijkerbroek, de durfals onder deze groep die in rechte lijn naar beneden knallen mogen daarbij een trainingsjasje dragen mits daar een bedrijfsnaam op de rug staat.

Parkposers en zij die dat willen zijn gaan gekleed in nieuwe broek en jas, als het even kan in helisuit. De goggle, ook al is het in de hal, mag niet ontbreken evenals de helm met actioncam.

Verder hebben we de poederjunk die zich uitsluitend met abs rugzak in de hal waagt.

Dan de überrudi die in tweedehands schilehrerpak of iets wat daar voor door moet gaan op worldcup limited edition zelfsturende racecarvers van de helling stort.

Tot slot de vrijgezellenfeesters, welke in morfsuit of eendelig skipak in kekke kleurtjes naar beneden gaat.

Overige bezoekers mogen zich naar eigen inzicht kleden.

:-) hahaha Mooi omschreven @Hessel

Click. Click. Peace

Toen ik ooit voor het eerst bij snowworld een boardje ging huren ging ik ook klooien in mijn spijkerbroek. Toen verhuurden ze nog nie eens kleding volgens mij. Tegenwoordig natuurlijk nooit meer in jeans ofzo. Al zou een joggingbroek nog wel lekker zitten met boarden. Een keer zitten en je bent nat. Mij nie gezien dus.

Mijn schoonvader skiede overigens in de Alpen gewoon in zijn jeans.
@Hessel LOL

🏂

@Hessel inderdaad LOL

Misschien zijn er nog meer mensen die kleding advies hebben voor skigebieden.
BV Veel bont in Gstaad.

May the ski force be with you !!

Een betere omschrijving heb ik volgens mij nog nooit gelezen @Hessel ! Dank voor de grote grijns op m’n gezicht :D

LOL @Hessel

When life gets too complicated.... SKI

Geweldig omschreven @Hessel!

❄️

Kunnen we @Hessel geen Column geven. Elke week een stukje schrijven over iets uit de wintersport. Kunnen we elke week effe lekker lachen.

May the ski force be with you !!

Leuke reacties, thanks allen.
@CJAHulskamp
Oeh, iedere week grappig zijn, da’s best een opgave.
Ik moet namelijk ook mijn spijkerbroek nog drogen, m’n goggle poetsen, filmpjes editen en m’n racecarvers waxen :D

Maar misschien heb ik nog wat tijd over… @Rogier en @Rene jullie mogen me altijd pm-en

Ik verbaasd[sic] me dat er veel mensen zijn die gewoon een spijkerbroek aan hebben.

CJAHulskamp op 16 okt 2014 15:46

Zéker in het prille begin is het natuurlijk volkomen logisch dat men niet voor élke nieuwe hobby direct een bijpassende outfit aanschaft. Wat mij betreft schiet een indoorbaan te kort door buiten de jassen (zo ver ik weet) geen broeken te verhuren. Voor een (beginnende)boarder is een goede waterdichte broek essentieel. Weinig mensen die de specifieke kleding voor een “blauwe maandag” aan zullen schaffen.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Bij Snowworld verhuren ze gewoon broeken en jassen.

Plaats een reactie