Route Sölden via Garmisch Partenkirchen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Hallo allemaal,
We zijn al een aantal keer naar Sölden gereden via Nürnberg-München-Innsbruck. Willen ivm evt kettingen leggen in ieder geval Fernpass mijden. Heeft er iemand ervaring met de route Lermoos, en dan geen Fernpass maar stukje om via Garmisch Partenkirchen-Mittenwald-Zirl-Telfs? Is behoorlijk stuk geen autoweg zie ik. Of is via München toch sneller? BVD!

@MaudF Misschien wel handig om te vermelden in welke periode dat je gaat, in verband met de drukte in de betreffende weekenden.

13-20 december. Van vrijdag op zaterdag vertrekken vanuit NL

Scheelt dat je dan geen last hebt van vakantiefiles. Als het weer gewoon mee zit zonder sneeuwval kun je dat sneller via de fernpass rijden naar Sölden dan over Innsbruck. In de vakanties met wisseldagen en eventueel slecht weer kan het inderdaad erg vervelend zijn en dan zou ik het vermijden of een ander tijdstip kiezen om te vertrekken.

Zonder sneeuw zou ik inderdaad ook voor de Fernpass kiezen buiten vakantieperiode. Dan staat het rond Garmisch-Partenkirchen ook goed vast, net als op de Fernpass.

Wij gaan ook de zelfde periode naar Solden al jaren nemen altijd de Fernpass, Ook om in Solden te komen kunnen kettingen nodig zijn,voor Tumpen zit een aardige klimmetje en van Huben naar Solden.Als alternatief om de Fernpass te mijden kun je ook via Bregenz en de Arlbergtunnel (tol) rijden

Fernpass zonder sneeuw of sneeuwvrij gemaakt is prima te doen, zeker buiten de schoolvakanties. Anders inderdaad via Bregenz en Arlbergtunnel.

Piste riderrrrr

Wij willen voor het eerst richting Solden afreizen. Vertrek: 17 januari (zaterdag).

Wat is de meest efficiente route? Via Garmisch of via Innsbruch? De route via Garmisch ken ik niet. Is dat erg vervelend op een wisseldag?

Indien je de buiten de drukke dagen om kan dan raad ik de route Garmisch, Mittenwald, Seefeld in Tirol aan!! Wat een genot is dat om te rijden. Prachtige omgeving en persoonlijk vind ik het fijner rijden dan de Fernpass. Qua snelheid durf ik niet te zeggen welke route het snelste is, maar zelfs al is het iets langer dan nog is het de moeite meer dan waard!

Top! En welke route is sneller op een (drukke) wisseldag? Liever rijden we iets door dan dat wij een uurtje of 3 vaststaan! Thanks ;)

Plaats een reactie