Welke te kiezen?

Hallo iedereen,

Ook dit jaar willen we weer op vakantie met een groep vrienden van 6 of 7 personen in waarschijnlijk de eerste week februari.

Nu hebben we al een beetje gekeken waar we geen willen maar blijft de keuze toch wel heel erg ruim.

Wat voor ons het belangrijkste is.

Apres ski
Groot gebied ( aan 1 gesloten dus geen gezeur met pendelen )
Kunnen skieen tot hotel / appartement.
Dicht bij de lift

Vooral het punt groot gebied vind ik soms
Verraderlijk. Dan word er gezegd dat ze 300km hebben maar als je dan vervolgens de ski map erbij pakt zie je dat de aansluitingen niet goed zijn. En soms kan je niet eens goed zien of het überhaupt wel aansluit.

Daarom graag jullie hulp. Het gebied zillertal arena valt al af voor ons omdat we daar vorig jaar al heen zijn geweest dus dit jaar een ander gebied in Oosterijk.

Als ik dit zo lees zou ik gaan voor ischgl of serfaus
ischgl is een stukje groter nog qua skigebied maar het zijn allebei aaneengesloten gebieden.
Serfaus 212 km pistes en ischgl 238 km pistes

Saalbach Hinterglemm en Westendorf voldoen ook redelijk aan de criteria.

SkiWelt?
Zillertal 3000? Ook een mooi gebied en je kunt nog prima een dagje gletsjer doen.

En als het ook andere landen mogen zijn… Dolomieten/Italië? 1.200km pist met de Dolomoti superskipas. Niet allemaal aaneengesloten, maar met evt een enkele bus wel meer dan 600km aanééngesloten geloof ik. Sowieso de Sella Ronda met veel aftakkingen.

Of Frankrijk. Trois Vallées of Portes du Soleil.

Als apres-ski een vereiste is, vallen de Dolomieten af denk ik.

Saalbach Hinterglemm voldoet inderdaad aan de criteria, goede après ski, 220 à 230 km piste in een zo goed als aaneengesloten gebied en zowel in saalbach als in hinterglemm mogelijkheden om dichtbij of zelfs aangrenzend aan de pistes te zitten.

🏂

Ischgl hebben we inderdaad in gedachten.

Verder nog gekeken naar Fiss maar zijn er nog niet helemaal uit.

Op booking.com gekeken voor appartement naast piste maar nog niks gevonden helaas

Ik zou zelf wat veder zoeken dan booking.com. Ik heb zelf achter de receptie in een hotel gewerkt en booking.com (en andere boekings organisaties) zijn ALTIJD duurder dan wanneer je rechtstreeks boekt! Ja het kost wat meer tijd om een accomodatie te vinden, maar kan soms honderden euros schelen ;) en het is gelijk wat voorpret van de wintersport :)

Ischgl hebben we inderdaad in gedachten.

Verder nog gekeken naar Fiss maar zijn er nog niet helemaal uit.

Op booking.com gekeken voor appartement naast piste maar nog niks gevonden helaas

Nigel op 21 okt 2014 23:04

Hmm, Serfaus heeft toch duidelijk meer apres ski dan Fiss…

❄️

Ik kijk vooral via booking.com op de map voor een appartement zodat ik snel kan zien of het dicht bij de ligt zit of niet.

Iemand tips voor een leuk appartement in Serfaus dat aan de piste ligt of heel dichtbij een ski lift?

Als apres-ski een vereiste is, vallen de Dolomieten af denk ik.

GiGi op 21 okt 2014 18:41

Ik ben 1x in de dolomieten geweest (Selva Gardena), en in het hotel waar zij zaten was het elke avond feest in de discotheek daaronder. Ik weet niet of dat overal zo was, maar er is dus zeker apres ski.

Ik ben 1x in de dolomieten geweest (Selva Gardena), en in het hotel waar zij zaten was het elke avond feest in de discotheek daaronder. Ik weet niet of dat overal zo was, maar er is dus zeker apres ski.

Frank9 op 27 okt 2014 12:42

Dan heb ik het gewoon helemaal gemist toen ik er was, een paar keer al. Niet dat ik ernaar gezocht heb, maar in vergelijking met wat andere bestemmingen vond ik het juist zo heerlijk rustig…

Ja het is dat de après ski bij jullie op 1 staat, anders zou ik zeggen Val Thorens of La Plagne. Allebei gigantische gebieden >600km

Overigens is de Dutch week in Valtho legendarisch.

La Plagne 600 km? Zelf icm Les Arcs ‘maar’ 400.

❄️

Plaats een reactie