Webcambeeld als achtergrond smartphone: how to!

Beste wintersporters-enthousiastelingen ;-)

Na veel lezen en kijken op dit forum, tijd om eens iets te posten!

Iedereen kent het… je bent al aan het aftellen naar die ene wintersportweek, volgt nu al het weerbericht terwijl je weet dat er nog zo veel moet gebeuren en veranderen, en ook die webcams hou je al nauw in de gaten.

Daarom dacht ik: kan ik die ene webcam die perfect aangeeft hoeveel sneeuw er al ligt niet instellen als achtergrond van mijn smartphone?
En ja, dat kan, en dat ziet er zo uit:

null

null

Hoe? Eenvoudig

  • Download de app HelloMundo (Android…). Geen spam gezien tot nu toe…
  • Voeg een webcam toe en gebruik de webcam URL van je favoriete webcam
  • Het plaatje ververst zich zo vaak als jij dat wil (30 minuten lijkt mij al niet slecht)

Ik heb géééén aandelen of connecties met deze app ;-)

Hoe ziet dit er bij jullie uit?

Matti is 0 weken lid. Maar goed, gratis app, dus ik zie door het hoge spam gehalte heen…

''Powder to the people''

Ik zeg, kom maar door voor iOS…

Op de piste komt mijn 9 tot 5 mentaliteit wel tot zijn recht!

Matti is 0 weken lid. Maar goed, gratis app, dus ik zie door het hoge spam gehalte heen…

AMONIVES op 21 okt 2014 20:00

Je hoeft mij niet te geloven hoor…ik vind het gewoon een leuke app en gadget, mag het even?

Heee dat is morgins met Dents du midi in de wolken!:D

Ongeacht aandelen in de app of niet, ik vind het een leuke en goede post! Ga hem morgen zeker even downloaden!

Hoe zit het met je batterij? Merk je dat die sneller leeg gaat of valt dit mee?

Top,

Dit zijn leuke apps om eens te proberen. Net ingesteld met de gletsjer van Sölden.

Het is nu alleen wat donker, dus morgen de eerste dump eens checken op het home screen. Ben wel benieuwd naar het batterij gebruik.

@matti het werkt wel top. Vanochtend wakker geworden met een wit besneeuwde achtergrond op mijn telefoon. top!

''Powder to the people''

Leuk, iemand die een app weet die dit kan voor Iphone?

@Teuntje @Bruno In iOS gaat dit niet lukken aangezien Apple ontwikkelaars niet de achtergrond laat veranderen. Een app met widget voor het notificatie center zou wel kunnen.

MAND!

Leuke app! Werkt inderdaad goed.

Dit ga ik voor iOS maken! Een extensie die in het notificatiecentrum komt. Ga er vanavond gelijk mee aan de slag.

Ik krijg het niet voor elkaar, alsof de url niet goed is. Weet iemand de url van webcam kinderland fendels? (Daar staat ons huisje op), maar de url van bergfex die ik probeer in te voeren werkt niet.

Krijg hem helaas voor mijn note 3 niet werkend. Als ik de link van een saalbach hinterglemm webcam erin zet krijg ik niks te zien :(

Hij werkt bij mij, alleen jammer dat je geen filmpje erop kan zetten. Het moet echt een foto webcam zijn.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

@Anki url op de website van wintersporters is gewoon te gebruiken (rechtermuisknop url kopieren);

null

''Powder to the people''

Heb hem nu ook werkend via het forum! Nu hoef ik niet om de 6uur de webcam te checken :D

[quote]@Anki url op de website van wintersporters is gewoon te gebruiken (rechtermuisknop url kopieren);

Ik krijg het niet voor elkaar. Ik kopieer de url naar de app, zet updates op ‘on’, maar er verschijnt nog steeds geen beeld. Nou ja, ik kan het nu in dit topic volgen ;). Bedankt in elk geval voor de moeite.

Heeft niet echt dramatische impact op batterijduur hier…maar die was al niet goed :( wie nog leuke achtergronden?

Heb een Android GSM en dacht ja ga deze app even gebruiken, maar vind de juiste URL niet, rechtermuisknop? Da heeft mijn GSM niet … Alle hulp meer dan welkom

App-/Playstore openen> hellomundo zoeken> installeren> openen> plaatje bovenin aantikken> ondertussen nieuw tabblad openen> daar gewenste webcam zoeken> url van gewenste webcam kopieren door beeld van cam aan te tikken, vast te houden en te kiezen voor afbeeldingsURL kopieren> cam in hellomundo een naam geven> URL plakken> extra http:// even verwijderen> evt verversfrequentie veranderen> klaar.

Welke webcam wil je hebben? Dan geef ik je de url (Overigens heeft android wel een ‘rechtermuisknop’, op het plaatje drukken met je vinger, en even vasthouden… dan krijg je meerdere opties).

Overigens heeft de App wel enorme impact op je datagebruik. Bij mij staat hij op elk half uur updaten en heeft de app 200 mb verbruikt in een maand. Dus voor degene met een beperkte bundel; pas op.

''Powder to the people''

Dit ga ik voor iOS maken! Een extensie die in het notificatiecentrum komt. Ga er vanavond gelijk mee aan de slag.

EricH op 22 okt 2014 14:01

Leuk man! Er zijn nu wel diverse foto widgets voor iOS in notificatiecentrum, maar helaas geen enkele met de mogelijkheid een eigen foto URL aan te geven die automatisch ververst (om de x tijd).

Goede tip, werkt perfect!

Heb de mooie handleiding gevolgd maar zonder succes :-(
nl.bergfex.com/serfaus-fiss-ladis/webcams/c782/ deze webcam probeer ik als test …

@Bruno,
Is dat een camera die eens is de zoveel tijd een nieuwe foto plaatst of een die live beeld geeft? Je moet wel een fotoexemplaar hebben.
Probeer deze eens, die werkt iig:

null

Krijg je nu wel beeld, ligt het niet aan jou ;)

@Bruno die linkt die werkt wel, maar dan moet je niet de video pakken maar het live beeld. Dan op de foto gaan staan en url kopieren (via rechtermuisknop) ;

http://wtvpict.feratel.com/picture/37/5681/88D82DF5-F1A6-4EB...

''Powder to the people''

Bedankt!!! het werkt, het probleem was dus idd dat ik video nam ipv live beeld :-)

Bij mij doet hij de update niet vanzelf, ook al staat het zo ingesteld…iemand een oplossing ?

Bij mij doet hij de update niet vanzelf, ook al staat het zo ingesteld…iemand een oplossing ?

Benn op 4 dec 2014 16:00

doet de cam dat wel?

Even terugkomend op Apple’s iOS widgets.
Ik heb nog even gekeken of er toch niet een bestaand widget is die een foto functie heeft.
Deze zijn er wel echter nog zonder een optie om een URL met JPG ondersteuning en refresh opties.
Ik neem ze even door:

Photo of the Day Widget | Dit is de enige foto widget die ik heb gevonden die online foto content kan tonen in de widget echter alleen gebruik makende van RSS feeds. Ik wil vanavond op mijn iPad mini retina even bekijken of hij ook non-RSS JPG links toestaat. Ik ben bang van niet.
Ik heb overigens de developer van deze en PhotoBar per e-mail benaderd of ze een dergelijke functionaliteit kunnen inbouwen in de widget om zelf een URL toe tevoegen én ook een refresh rate van de afbeelding kunnen instellen (per uur/per dag/bij openen notification center).
https://itunes.apple.com/nl/app/photo-of-the-day-widget/id88…

“The widget connects to some dedicated web sites providing daily RSS content with some photos.
Some web sites are already saved and organized in the application, but you can also add your favorite web site.
The title of the photo will be also displayed, and touching the photo will allow you to view the source web page, which usually contains some additional information.”

PhotoBar | Voor zover ik kan zien alleen een functie om eigen lokale foto’s te tonen in widget.
https://itunes.apple.com/app/id925100931?mt=8

Photo Widget | Voor zover ik kan zien alleen een functie om eigen lokale foto’s te tonen in widget.
https://itunes.apple.com/nl/app/photo-widget/id885129715?mt=…

Photorium | Voor zover ik kan zien alleen een functie om eigen lokale foto’s te tonen in widget.
https://itunes.apple.com/nl/app/photorium-photo-album-widget…

null

Plaats een reactie